איך לבחור דשא סינתטי?

דשא סינתטי הוא אופציה פופולרית לחצרות, לגינות, למרפסות ואף לגגות בזכות המראה הרענן והיפה שלו, צבעיו התוססים והמרקם הרך והנעים שלו. בניגוד לדשא טבעי בדשא סינתטי אין צורך לטפל. הוא מחזיק מעמד שנים רבות ונראה נפלא. עם זאת, כדי למצוא דשא סינתטי איכותי צריך להשקיע מאמץ, זמן ומחשבה; צריך להביא בחשבון את מאפייני השימוש בדשא, לבחון את אורך הסיבים ואת צפיפותם, צריך לשים לב למרקם, לצבע, לאיכות המוצר ולמותג לפני שמקבלים החלטה, קונים דשא ומתקינים אותו. במאמר זה נענה על שאלת השאלות – איך לבחור דשא סינתטי כדי שגם אתם תוכלו להגשים את חלום המדשאה הירוקה בחצר הבית, וזה ממש לא מסובך. רוצים לבחור דשא סינתטי איכותי? כך תעשו את זה.

מבוא לדשא סינתטי

דשא סינתטי הוא משטח מלאכותי דמוי דשא שעשוי מבסיס לטקס או פוליאוריטן גמיש ומסיבי פוליאתילן או פוליפרופילן. לדשא הסינתטי יש איכות עשירה ומלאה של מדשאה טבעית, אך הוא רך ונעים בהרבה ואיננו מצריך תחזוקה, השקיה, כיסוח או דישון. בניגוד לדשא טבעי הדשא הסינתטי איננו מושך מזיקים, חרקים או מכרסמים. אף על פי שהחומרים הפלסטיים אינם מתכלים, ידוע שהם מחזיקים מעמד שנים רבות, ואין צורך להחליף אותם או להשליך אותם. אנשים רבים תוהים איך לבחור דשא סינתטי איכותי. אומנם אין תשובה חד־משמעית לכך, אך חשוב לדעת שבחירת דשא סינתטי היא תהליך שמבוסס על שיקולים רבים. כל השיקולים יחד מדגישים לא רק את איכות הדשא אלא גם את אופיו.

חולמים על דשא סינתטי? כך תבחרו נכון

איפה אתם רוצים להתקין דשא סינתטי? האם אתם חולמים על אזור דקורטיבי אסתטי בחצר או בגינה? או אולי אתם רוצים להתקין רחבת משחקים בטיחותית לילדים? אם תגדירו מבעוד מועד את הייעוד של השטחים החיצוניים שלכם, תוכלו לבחור בדשא הסינתטי המתאים ביותר לצורכיכם. איך עושים את זה? ראשית, גשו למשתלה והתבוננו ביריעות הדשא הסינתטי המוצגות שם. שימו לב לתצוגת הדשאים. געו בדשא הסינתטי שמושך אתכם, הרגישו את המרקם שלו והתפעלו מצבעו ומהמראה שלו; דמיינו איך הוא ייראה במרפסת, בגינה או בחצר; חשבו איך הוא ישתלב עם העיצוב והנוף; אל תשכחו את עבודת ההתקנה; שימו לב לתנאי מזג אוויר בחצר ולמידת החשיפה לשמש הקופחת ולמשקעים; הביאו את כל הנתונים בחשבון, היעזרו בצוות המקצועי במשתלה ובחרו בדשא הנכון. שנית, שימו לב לאיכות המותג ולמוניטין של היצרן. השקיעו במותג מהימן שמוכר במוצרי הדשא שלו. חפשו המלצות של לקוחות והשקיעו זמן לבחירת הדשא הסינתטי המתאים. ולבסוף, חשבו על הבטיחות שלכם ושל הילדים שלכם. קנו רק דשא סינתטי שעמיד בפני בעירה או קרינת שמש חזקה ואיננו פולט רעלים לאוויר ולאדמה.

מה חשוב לדעת על דשא סינתטי

לאחר שתבינו מהם השלבים העיקריים בתהליך בחירת הדשא הסינתטי, תוכלו להתמקד במאפיינים החשובים ביותר שלו:

פרסום:
  • עמידות – קנו דשא סינתטי משובח שעמיד בפני משקעי החורף ושמש הקיץ; דשא שצבעו איננו דוהה, והוא שומר על יופיו ועל רעננותו.
  • תחזוקה מזערית – אין צורך להדגיש את היתרון הגדול ביותר של הדשא הסינתטי, והוא תחזוקה מזערית. ולכן בחרו בדשא סינתטי שנשאר מבריק יפה ורענן גם אם הוא לא נשטף בקביעות. עם זאת, אל תוותרו על ניקיון שבועי ועל שטיפה חודשית.
  • ניקוז – לפני שמתקינים דשא סינתטי, יש להכין פתח ניקוז בשטח המוגדר. אין לכסות את פתח הניקוז. ללא פתח ניקוז, הדשא יכוסה במי השטיפה או במי משקעים וייהרס.

איך בוחרים דשא סינתטי איכותי?

לאחר שבחנו את המאפיינים העיקריים של תהליך הבחירה, הגיע הזמן לבחון את המאפיינים הפיזיים של הדשא – את אורך הסיבים, את צפיפותם, את המרקם ואת הצבע. ארבעת המאפיינים הללו יעזרו לכם לבחור בדשא המתאים ביותר לצרכים שלכם ולהעדפותיכם.

  • אורך הסיבים – יש לבחור דשא סינתטי לפי אורך הסיבים שלו. סיבים קצרים באורך 20–30 מילימטרים מאפיינים מדשאה מטופחת ומסודרת, ואילו סיבים ארוכים באורך 30–40 מילימטרים מאפיינים מדשאה טבעית ומתוחכמת.
  • צפיפות הסיבים – צפיפות רבה מאפיינת מדשאה שופעת ויוקרתית, וצפיפות נמוכה מאפיינת מדשאה עדינה ומסודרת.
  • מרקם – תוכלו למצוא במשתלה דשא סינתטי במבחר מרקמים החל בדשא רך ונעים וכלה בדשא קצר וגמיש. קנו דשא במרקם המועדף עליכם.
  • צבע – דשא סינתטי במראה טבעי צבוע במבחר גוונים של ירוק, וכל גוון נראה טבעי, רענן ויפהפה. חשבו על הגינה שלכם ועל הנוף שמסביב ובחרו בגוון שמשתלב היטב בסביבה.

אם תביאו בחשבון את כל המאפיינים הרלוונטיים לתהליך בחירת הדשא, תוכלו לקבל החלטה נבונה ולבחור בדשא האידיאלי בשבילכם. הדשא הסינתטי שתבחרו ישדרג את הגינה הביתית וילווה אתכם שנים רבות, ולכן ההשקעה בו כדאית משתלמת.

https://www.plants4u.co.il/

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments