החזק שורד: איזה עסק כדאי לפתוח בישראל של 2021

למרות משבר הקורונה, פתיחה של עסק עצמאי הייתה ונותרה חלומם של לא מעט ישראלים.

הרצון לנהל בעצמם את לוח הזמנים מצד אחד, ולשלוט ביכולתם להתפרנס מצד שני – מצליח להתגבר על אי הוודאות שהיא מנת חלקם של עצמאים רבים.

למרות היתרונות שבניהול עסק, הסטטיסטיקה לא ממש בצד של העצמאים ובעלי העסקים. לפעמים, כל מה שניתן כדי להתגבר עליה זה לבחור בענף הנכון.

חושבים גם אתם על פתיחה של עסק עצמאי ומתלבטים במה לבחור? בואו נעשה לכם סדר.

פרסום:

מה מספרת הסטטיסטיקה?

הסטטיסטיקה, כמו שכבר הבנתם, לא ממש מאירת פנים לעסקים חדשים בישראל.

מכל 10 עסקים שנפתחים בשנה, יסגרו כבר בשנה הראשונה 2 מהם. בשנה הרביעית, כבר 4 עסקים ינשרו. בממוצע, בכל שנה נסגרים כ-40,000 עסקים קטנים ובינוניים, לעומת 60,000 עסקים חדשים שנפתחים.

עם זאת, שינויים בשוק מתרחשים כל הזמן, ועסקים שלא מצאו את עצמם אתמול, יכולים להיות בשיא שלהם מחר.

בכל שנה נסגרים כ-40,000 עסקים קטנים ובינוניים, לעומת 60,000 עסקים חדשים שנפתחים

העסקים בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לשרוד

ההמלצה הטובה ביותר שנוכל לתת לכם, לפני המלצות על ענפים רווחיים, היא לפנות לתחום שמעניין אתכם, או שלכל הפחות תחום שיאפשר לכם לקום בבוקר עם אנרגיה חיובית.

בסופו של דבר, אחת הסיבות לכך שאנשים מבקשים לעשות שינוי ולפתוח עסק עצמאי, היא כדי שיוכלו לנהל חיים קצת יותר שלווים ומעניינים.

בנוסף, אין ספק שככל שתאהבו את מה שאתם עושים, כך תוכלו לצקת תוכן, יצירתיות ומקוריות ובכך להגדיל את הסיכויים שלכם להצליח.

אוכל, קדימה אוכל

לא, ההמלצה הזו ממש לא נוגעת לענף המסעדנות והמזון. לא מדובר בפתיחה של בתי קפה ומסעדות. זה דווקא ענף מסוכן במיוחד, עם סיכויים רבים לכישלון, מה גם שהוא דורש השקעה כספית גדולה מאוד.

אוכל ביתי לעומת זאת, שכולל את תחום האפייה והקינוחים, הוא תחום לוהט במיוחד בעיקר נוכח הרשתות החברתיות שמאפשרות להפיץ את מה שיש לכם להציע.

אפייה ביתית (תמונה מתוך: Pixabay.com)

כתיבת תוכן

עסקים רבים בוחרים להשתמש בשירותיו של כותב תוכן, בין אם בגלל שהם אינם מצליחים למצוא זמן לכתוב בעצמם ובין אם בגלל שאין להם את הכישרון הדרוש לכתיבה שיווקית ומעניינת.

מה כותבים? כמעט הכל. תוכן לאתר האינטרנט, פוסטים לרשתות החברתיות, טקסט לפרסומים ועוד. אם אתם אוהבים ויודעים לכתוב, תחום כתיבת התוכן יוכל לספק לכם עבודה בשפע.

שיווק דיגיטלי ופיתוח אתרים

תחום השיווק הדיגיטלי תפס תאוצה בשנים האחרונות, והדבר נכון עוד יותר בתקופת הקורונה.

עסקים רבים הבינו שהחנות שלהם חייבת לעבור מהרחוב לרשת כדי להמשיך למכור. התוצאה היא ביקוש רב למעצבי אתרים, מעצבים גרפיים, משווקים, מנהלי עמודים ברשתות החברתיות ועוד.

תחום היופי והטיפוח

לא מעט אנשים מוצאים הומור בזה שמניקוריסטית מרוויחה יותר ממהנדס עם תואר שני. יש בזה אמת.

תחום היופי והקוסמטיקה כאן כדי להישאר, כי תמיד יהיה לו ביקוש: עיצוב גבות, הרמת ריסים, לק ג'ל ועוד, כשבכל פעם מגיע אלינו הטרנד החדש.

כדי לפתוח עסק של טיפוח לא חייבים לשכור מקום. ניתן לקבל בתור התחלה לקוחות גם בבית. איפור כלות גם הוא נכלל בתחום זה.

קוסמטיקאית (תמונה מתוך: Pixabay.com)

הקמת מערך שליחויות

הקמה של מערך שליחויות ימשיך להיות רלוונטי גם שנים רבות קדימה, כל זמן שהביקוש למשלוחים הולך וגובר: משליחויות של מסמכים ומכתבים, דרך שליחויות של אוכל ועד לשליחויות של בגדים ורהיטים.

לעומת עסקים אחרים, תחום זה דורש השקעה ראשונית לצורך תשלום לנהגים, וזאת עד שתצברו מספיק לקוחות שיניעו את העסק שלכם.

עסקים גדולים: בהשקעה או בשותפות

בשוק ישנם מספר ענפים חזקים מאוד, שיתאימו למי שמוכנים להשקיע בהקמה סכום כסף משמעותי או להיכנס כשותפים שקטים או פעילים.

בין התחומים המומלצים ניתן למנות את תחום הנדל"ן, שלא משנה אילו סערות נעבור – תמיד יהיה ביקוש לקורת גג; תחום הפינטק – טכנולוגיה מבוססת על צרכים פיננסיים; תחום הטכנולוגיה הירוקה שכולל בתוכו פיתוחים שמיועדים לשמור על הסביבה על ידי ניצול חכם או מיחזור; תחום אבטחת המידע וכן תחום הדפסה בתלת-מימד.

פרסום:
'
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments