כריתת עצים – מה אומר החוק? וכמה זה עולה?

אמנם חוטב עצים הוא מקצוע הרבה יותר נפוץ בארצות סקנדינביה ובארה”ב, אבל גם בישראל ישנם אנשים שהמקצוע שלהם הוא חוטבי עצים. ולידיעתכם, אסור לכם לכרות עץ בלי להסתייע בחוטב מקצועי. אחרת, אתם עוברים על החוק וצפויים לעונשים הקבועים בו. הנה כל מה שכדאי לדעת לגבי כריתת עצים, חוק כריתת עצים וכל מה שבין לבין.

קרדיט: depositphotos

הצמחים, הפרחים והעצים הם הריאות של העולם, לא פחות מכך. וזו הסיבה לכך שבכל עיר ישנו אחוז שטח מסוים שמוגדר בתור אחוז ירוק, או “ריאה ירוקה”. על פי החוק, לאף אדם אסור לכרות עצים, לא משנה מה הסיבה לכך ולא משנה היכן העץ ממוקם. אם למשל העץ ממוקם בבית פרטי, כורת עצים יצטרך לקבל אישור מהרשויות המקומיות בכדי לבצע כריתת עץ. כן, כן, אפילו אם העץ צומח בגינתכם הפרטית בבית או במקום העבודה. במקרה הזה, הרשויות המקומיות יהיו פקידי היערות המקומיים. כמובן שלא תמיד צריך לגשת אל הגוף הרשמי אם הנכם מזמינים גנן או כרות עצים, ניתן לאתר גנן באזור המגורים שלכם ולשאול אותו את השאלות הנ”ל. הם בקיאים בתהליך וידאגו לסייע לכם לקבל את האישור הדרוש.

מדוע צריך כורת עצים מוסמך?

אם אתם שואלים את עצמכם מדוע צריך כורת עצים מוסמך, כרי שמדובר בנושא בטיחותי לכל דבר. אם כורתים את העץ בזוויות הלא נכונות או הלא מדויקות מספיק, הקריסה של העץ עשויה לסכן נפשות, מבנים, בעלי חיים וכו’. למעשה, כריתת עצים היא אומנות מדויקת להפליא. הכורת צריך לחשוב את כיוון הרוח, את זוויות הנפילה והקריסה של העץ, את סוג העץ והנטייה הטבעי שלו להיכרת ועוד.

אדם אשר אינו הוסמך לכרות עצים ועושה זאת בכל מקרה, עובר על החוק וצפוי לעונשים הקבועים בחוק. אם אתם צריכים כורת עצים מוסמך, יהיה כדאי להכיר מחיר כריתת עץ. בואו נבין ביחד כמה עולה לכרות עץ מסוגים שונים.

פרסום:
מתוך ערוץ היוטיוב של גננים פלוס

מחירון כריתת עצים על ידי כורך מוסמך

כורת עצים מוסמך יגבה ממכם כ-1,000 ₪ – 2,500 ₪ עבור כריתת עץ דקל. ככל שהעץ יהיה גבוה יותר, ככה גם מחיר הכריתה יהיה יותר גבוה. באופן כללי, אפשר לבצע כריתה גם עבור עצים שגובהם הוא כ-20 מטרים ויותר מכך.

אם אתם צריכים לכרות עץ אורן, חשוב להכיר מחיר כריתת עץ מסוג זה. מחיר כריתת עץ אורן הוא כ-1,500 ₪ – 3,100 ₪, גם כאן – בהתאם לגובה העץ והעובי שלו. ככל שהעץ הוא ותיק יותר, כך ייתכן שהכריתה תהיה יותר מורכבת.

מחירים כריתת עצים על ידי כורך מוסמך

אם אתם צריכים לבצע כריתת עץ פיקוס, המחירים לכריתת עץ זה הם די דומים למחירים של כריתת עצים בבית פרטי מזנים אחרים. כריתת עץ פיקוס תעלה לכם כ-1,000 ₪ – 3,000 ₪, תלוי בגובה העץ ובגישה אליו, במיקום בו הוא צומח ועוד.

יש לציין, עצי פיקוס הם עצים עדינים בדרך כלל יותר מעצים מסוגים אחרים. אם אתם מעוניינים לשמר את העץ, אתם לא חייבים לכרות אותו, אלא אפשר להעתיק את העץ ממקום X למקום Y. כמה עולה להעביר עצים? המחירים דומים למחירי הכריתה.

פרסום: