לעבוד ולטייל בעולם: גם אתם יכולים להיות נוודים דיגיטליים

אם רק ניתן היה לעבוד מול חוף הים, עם שייק קוקוס-אננס ליד ועיסוי לכפות הרגליים… תאמינו או לא, זה אפשרי, וישראלים בדיוק כמוכם חווים את זה עכשיו ברחבי העולם.

במזרח הרחוק ובאירופה, באמריקה ובאוסטרליה – הנוודים הדיגיטליים חיים את החלום שרובנו לא מסוגלים לחלום, ומראים לנו איך עושים את זה נכון.

הנוודות הדיגיטלית היא אופנה קיימת כבר שנים, אך הקורונה גרמה לכולם להבין: אם אפשר לעבוד מהבית, אפשר לעבוד מחו”ל.

יותר ויותר משפחות בוחרות במסלול של נוודות

אם חשבתם שהנוודות הדיגיטלית שמורה לצעירים בלבד, ללא מחויבות וללא דאגות – אז יש בידיכם טעות.

פרסום:

בשנתיים האחרונות, בפרט עם בזכות הקורונה, דווקא המשפחות הן אלה שעשו את המעבר לעבודה ומגורים מעבר לים. באי קופנגן שבתאילנד, למשל, כבר קיימת קהילה ישראלית המונה עשרות רבות של משפחות, חלק גדול מהן הגיעו בתקופת הקורונה.

הקהילה הישראלית מייצרת לעצמה תוכן וגם פרנסה: נשים ישראליות שמעבירות לישראליות שיעור יוגה על חוף הים, גברים ישראלים שמעבירים לילדיהם של הישראלים שיעורי גלישה, ועוד.

זה אחד מהמאפיינים של קהילות הנוודים הדיגיטליים: קבוצה עם מכנה משותף והוא מגורים בארץ זרה, בדרך כלל לתקופת זמן מוגבלת לשם החוויה.

נווד דיגיטלי (תמונות מתוך: pexels.com)

לא הכל נוצץ, יש גם קשיים

עבור המשפחות והיחידים שעברו לגור ולעבוד בחו”ל – החיים לא באמת ורודים כפי שהם נראים. הם נאלצים להתמודד עם אותם קשיים, רק הזריחות והשקיעות יפות יותר.

מסגרות חינוכיות לילדים, למשל – הן אתגר אמיתי, שכן לא בכל מקום ניתן למצוא גן או בית ספר המלמדים בעברית.

שירן, שעברה להתגורר עם משפחתה בג’ונגלים של צפון תאילנד, מספרת שהילדים נמצאים בבית ספר דובר אנגלית. “בבית הספר בו נמצאים ילדיי לא מלמדים את השיעורים הסטנדרטים שהילדים לומדים במסגרות הרגילות שאנחנו מכירים. הם לומדים לטפל בחיות, לבשל, לבנות רהיטים ולפתח את היצירתיות והחשיבה”, היא מסבירה. “בצורה הזו ניתן להתגבר על הקשיים בשפה”.  

ואיפה ישנים הנוודים? בתי מלון, מן הסתם, הם עסק יקר לאנשים ששוהים בחו”ל לתקופות ארוכות. לכן, מרבית הנוודים שוכרים דירות לתקופות קצרות או בוחרים באפשרות של AIRBNB.

מה הם היעדים הפופולריים ביותר בקרב הישראלים?

נכון להבדיל בין צעירים יחידים למשפחות, שכן צעירים בדרך כלל בוחרים יעדים במחייה זולה ואווירה צעירה, וכן יכולים להסתדר בתנאים נמוכים יותר מאשר משפחות עם ילדים.

היעדים הפופולריים ביותר בקרב משפחות הן מקסיקו, קנדה, תאילנד וארצות הברית.

בקרב יחידים ניתן למצוא לצד יעדים אלה גם ערים אירופאיות כדוגמת טאלין בירת אסטוניה, טביליסי בירת גיאורגיה ועוד, בהן קיימת קהילה גדולה של נוודים דיגיטליים והוויי צעיר לצד יוקר מחיה נמוך.

עובדים ומטיילים (תמונות מתוך: pexels.com)

שאלת מיליון הדולר: במה עובדים נוודים דיגיטליים?

אחרי חוויית העבודה מהבית בתקופת הקורונה, השאלה הנכונה יותר היא במה לא עובדים נוודים דיגיטליים.

את סוגי העיסוקים של הנוודים הדיגיטליים והמשפחות שבחרו לעשות רילוקיישן ניתן לחלק ל-2: שכירים ועצמאים. בגזרת השכירים, יותר ויותר חברות בישראל ובעולם הבינו שהן מעדיפות לאפשר לעובדים שלהן לעבוד מהבית, ובכך לחסוך בהוצאות שגרתיות החל מדלק, דרך תזונה ועד לחשמל ומים.

לכן, ניתן לפגוש בנוודים דיגיטליים שהם סוכני נסיעות של חברות תיירות ישראליות, סוכני ביטוח של חברות ביטוח ישראליות, עובדי הייטק ועובדי שיווק. אפילו עובדים בתחום משאבי האנוש.

כל מה שצריך כדי לעבוד מחו”ל זה עבודה שבעיקרה היא עבודה מול מחשב ואת היכולת לקיים שיחות זום / סקייפ בהתאם לצורך.

ובמה עובדים העצמאים שבוחרים לעבוד ולטייל בחו”ל? הנה רק חלק מהמקצועות: שיווק דיגיטלי, קידום אתרים, כתיבת תוכן, קופירייטינג, אימון אישי, ניהול פרויקטים, יעוץ עסקי ועוד, כשקהל הלקוחות יכול להיות קהל ישראלי שחי בישראל, קהל ישראלי בעולם או מקומיים.

עבודה מבית קפה (תמונה מתוך: pexels.com)

איך גם אתם יכולים להפוך לנוודים דיגיטליים?

ההחלטה לעבור לגור ולעבוד בחו”ל היא החלטה משמעותית. כדאי להנמיך ציפיות: לא כולם בנויים לזה, וזה בסדר.

אך מי שמסתכל בקנאה על הנוודים הדיגיטליים שפותחים את הלפטופ מול הנופים היפים בעולם, יכול לעשות זאת גם: כל מה שצריך זה מקצוע שניתן להתפרנס ממנו גם מעבר לים, קהל לקוחות יציב שיספק לכם פרנסה לפחות לתקופה ההתחלתית, ובחירה של יעד.

אתם לא חייבים לעשות זאת לבד: כדאי לדעת שברשת יש קהילות נוודים גדולות מאוד שחולקות טיפים, ידע ואפילו מקיימות מפגשים של נוודים ישראלים בנקודות שונות בעולם.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments