בית”ר ירושלים וארגון לה פמיליה: הסוף?

בית”ר ירושלים היא אחת מקבוצות הכדורגל האהודות בישראל, ונחשבת לאחת מארבע הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי.

שמות כמו מלמיליאן ואוחנה עדיין מעניקים לה את הניחוח של פעם, של הכדורגל הירושלמי האותנטי והמצליח.

אלא שעל בית”ר ירושלים עוברים שנים לא קלות – מעט תארים, הרבה סנסציות.

לפני יומיים התרחש אירוע חמור ביותר במהלך משחק כדורגל בבלומפילד בין הקבוצות הפועל תל-אביב ובית”ר ירושלים: קבוצת אוהדים של בית”ר החליטו לעודד את השחקן המוסלמי שקם להתחמם על הקווים, והמרו את פיהם של חברי ארגון לה פמיליה שביקשו לעצור את העידוד כמחאה על שחקן מוסלמי בקבוצה.

פרסום:

בתגובה, חלק מחברי הארגון תקפו באלימות קשה את האוהדים המעודדים וגרמו לפציעתם. מאז, גוברים הקולות להוצאת הארגון אל מחוץ לחוק ולנקיטת פעולות משמעותיות כנגדו.

“אמש חווינו מופע בלהות בבלומפילד”, אמר בעלים הקבוצה משה חוגג. “אני רוצה להביע צער ולהתנצל בפני הפצועים ומי שנפגע מההתנהגות הבזויה של ארגון לה פמיליה, רוצה להגיד סליחה להורים ששולחים את הילדים למגרשים בלי ביטחון ובלי לדעת איך יחזרו. מבחינתי לה פמיליה זה ארגון טרור, אני נלחם בו תקופה ממושכת. נאבקתי לבד, ולבד אי אפשר”.

זהו לא האירוע הראשון בו מעורב ארגון לה פמיליה, שבאופן עקבי נמצא בלב הסערה של הכדורגל הישראלי.

מזוהה עם הימין הקיצוני

ארגון לה פמיליה, ובספרדית “המשפחה”, נוסד בשנת 2005 כהמשך של ארגון “גוב האריות” שהתפרק שנה קודם לכן. בשנת 2006 הכירה הקבוצה בארגון כארגון האוהדים הרשמי שלה.

כיום יושב הארגון ביציע המזרחי באצטדיון טדי, לצד כמה מאות אוהדים נוספים אשר לא לוקחים חלק בפעילות הארגון. בקבוצת הפייסבוק של לה פמיליה נמצאים 40,000 משתמשים.

אחד האירועים הזכורים ביותר מהעשור האחרון, הוא אירוע הגעת השחקנים הצ’צ’נים לקבוצה.

הארגון מזוהה עם הימין הקיצוני ואף עם דמויות כמו כהנא, ובשירים שלו ישנם מסרים גזעניים מאוד כנגד הערבים בישראל. לאורך השנים המועדון ספג קנסות בגלל שירים אלה, כשהשיר הכולל את המילים “שישרף לכם הכפר” אסור לשירה באיצטדיונים.

אוהדי בית”ר ירושלים (צילום: אוהד צויגנברג)

שריפת חדר המזכרות והגביעים של הקבוצה

בינואר 2013, הגיעו לקבוצה שני שחקנים צ’צ’נים ממוצא מוסלמי, זאור סדאייב וג’בראיל קדאייב, במהלך ראשוני ויוצא דופן.

עם הגעתם של השניים התעוררה מחאה גדולה שהשיא שלה היה הצתה של חדר המזכרות והגביעים במתחם האימונים של הקבוצה, מעשה שמיוחס לארגון.

לאחר הביקורת שנמתחה עליו, החליט הארגון להפסיק את פעילותו עד תום אותה עונה.

תחילת השבר: שיתוף פעולה עם איחוד האמירויות

ההתמודדות של הנהלת בית”ר הנוכחית עם ארגון האוהדים הסורר נמשכת זמן מה, אך לקראת סוף שנת 2020 היא הגיעה לשיאה כשבעלי הקבוצה החל במשא ומתן עם שייחים ממשפחת המלוכה של איחוד האמירויות להשקעה בקבוצה.

על אף סכום ההשקעה הגדול, שהיה עתידה להקפיץ את בית”ר ירושלים בכמה רמות ולאפשר לה לרכוש שחקנים בינלאומיים, האוהדים מארגון לה פמיליה מחו בתוקף על כל שיתוף פעולה עם גורמים מוסלמים והמשיכו לדבוק באימרה “בית”ר טהורה לעד”.

העסקה לא יצא אל הפועל לבסוף, אך הקרע שהיא יצרה בין משה חוגג לארגון האוהדים כבר היה בלתי ניתן לאיחוי. הוא החליט שמשימתו הראשונה בקבוצה היא המלחמה בגזענות.

משה חוגג עם חאמד בן ח’ליפה אל-נאהיאן ובנו מוחמד בן חאמד בן ח’ליפה (צילום: ביתר “גשם” ירושלים)

התביעה וההודעה על העזיבה

במהלך חודש מאי הגיש משה חוגג תביעת ענק כנגד ארגון לה פמיליה וראשיה, על כל הנזקים שגרמו למועדון, לטענתם, מאז הקמת הארגון. תביעת הענק עומדת על סך 4 מיליון שקלים.

בחודש ספטמבר האחרון הגיע חוגג לנקודת האל-חזור, בפרט לאחר שספג איומים על חייו והתנכלות לבני משפחתו, והודיע על עזיבתו את המועדון הירושלמי. זכויות הניהול הופקדו בידי עורך דין שישמש כנאמן, עד שימצא רוכש לקבוצה.

בית”ר ירושלים תמיד הייתה מועדון תוסס, מושא חלומם של שחקני כדורגל רבים שאוהבים להרגיש את הטירוף של האוהדים. עבור הרוכשים, בית”ר ירושלים היא הימור מסוכן: לא ידוע מתי ארגון האוהדים יחליט לפרוק עול ולהרוס את ההשקעה.

עכשיו, לאחר האירוע הנורא במשחק מול הפועל תל-אביב, נראה שהמשימה תהיה קשה אף יותר ושאם היו משקיעים פוטנציאליים – הם לקחו צעד אחורה.

בינתיים, במועדון מבקשים את עזרת המדינה על כלל זרועותיה במלחמה נגד הארגון.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
קובי

כאוהד ביתר משחר נעוריי לאחר הארוע האחרון אני מפסיק להגיע למשחקי הקבוצה ומקווה מאד שבעתיד אוכל להתגבר גם על ליבי ולהפסיק לאהוד את הקבוצה בגלל החולרות של ארגון לפמיליה שהם בהחלט לא משפחה אלה ארגון של עבריינים וחוליגנים שהורסים את הקבוצה ואת שמה שבחיים שלהם לא תרמו ולא השקיעו שקל אחד בקבוצה צריך להעיף ולפזר אותם לכל הרוחות ולהכניס אותם לבית סוהר לשנים רבות וארוכות ולאסור את כניסתם למשחקי הקבוצה

שמיל

צודק ואבא של צודק. אבל אם לא תגיע ותשב בבית אז מי ימחה ומי ילחם