מבוכה במשטרה: מורה נבוכים לשיטת גידול הידרו

לפני כמה ימים התפרסמה כתבה אודות מבצע שערכה המשטרה במטרה להפליל את יוזמת טלגארס (שירות משלוחים של קנאביס כמעט עד לבית הלקוח). המדינה עצרה את נשימתה וחיכתה לשמוע עוד ועוד פרטים על הפרשה. בתום כמה שעות התבשרנו שהמשטרה הצליחה לתפוס מעל ל-22 סוחרים.

עוד הוסיפה המשטרה כי היא איתרה במטלטליהם של הסוחרים “גם מריחואנה וגם הידרו”. כל מי שמכיר קצת את עולם הקנאביס מיד החל לצחקק… אם בפומבי ואם עם עצמו.

גם מריחואנה וגם הידרו? מה? המשטרה לא יודעת כלום על קנאביס או מריחואנה, תקראו לזה איך שאתם רוצים. מריחואנה היא מריחואנה – גם הידרו זה מריחואנה, העניין הוא שהידרו הוא גידול מריחואנה בצורה מסוימת.

בדיוק מסיבה זו החלטתי להרים את הכפפה ולהסביר לאנשי רשויות החוק בישראל מהו גידול הידרו. אני חושב שהמשטרה צריכה להכיר בדקויות האלו גם מאחר והם אוכפי חוק שצריכים להבין ולהבחין בין סמים שונים, אך גם כי אנחנו ממש בפתחו של עידן חדש בישראל, עידן של מדיניות אי הפללה לצרכני קנאביס לשעות הפנאי. אז הנה ה-20 סנט שלי על גידול הידרו לאנשי אכיפת החוק…

פרסום:

אז מהו גידול הידרו?

כולנו מכירים את החקלאות המסורתית. זורעים זרע בקרקע בעונה הנכונה, משקים, מעשירים את האדמה בחומרים מזינים, מרססים שלא יגיעו חרקים ומזיקים שיפגעו ביבול, מנקים את סביבת הצמחים מעשבים שוטים, מקווים שלא יהיה חמסינים חמורים או קרות קיצוניות, ולבסוף, אם הכול הלך כמו שצריך – קוצרים את היבול. עד כאן שיטת החקלאות המסורתית.

גידול הידרו בשיטה ההידרופונית

מנגד, עומדת שיטה נוספת לגידול של כמעט כל צמח, עץ או שיח ושיטה זו מכונה – גידול הידרו או גידול הידרופוני. בשיטה חקלאית זו אין אנו זורעים את הצמח באדמה שבחוץ, כי אם על מצעים שונים – מצע מים (מים=הידרו), מצע חימר, מצע פרלייט וכן, גם על מצע של אדמה עשירה וייעודית לגידולי הידרו.

שיטה זו אינה חדשה כלל וכלל, יש עדויות שכבר במצרים העתיקה ובתרבות המקסיקנית העתיקה נעשה שימוש במצע מים לגידול תוצרת חקלאית, אולם רק בעשורים האחרונים חווה שיטת גידול זו לתחיה מחודשת.

בשיטה ההידרופונית, אנחנו לא תלויים בזמינות של קרקע. אנחנו יכולים לגדל צמחים מכל סוג כמעט בתוך הבית שלנו בתוך מערכת גידול הידרופונית עצמאית לחלוטין.

גידול הידרו: תאורה לגידול צמחים

גידולים הידרופוניים אינם תלויים בעונות השנה. מערכות הידרופוניות ניתן להציב בתוך הבית ביחד עם תאורה מלאכותית רבת עוצמה, ותאורה זו למעשה “מחקה” את פעולת השמש, קרי: מספקת אנרגיה הנחוצה כל כך להתפתחות הצמח.

בשיטת גידול הידרו יש לנו בעצם שליטה מלאה על כמות האור והאנרגיה שהצמח יקבל, כך שגם אם אין שמש בחוץ, עדיין נוכל לגדל את הצמחים, מבלי להיות תלויים במזג האוויר. המשמעות של זה היא עצומה – אנחנו יכולים לגדל כמעט כל צמח לאורך כל ימות השנה, לרבות צמחים שנחשבו עד כה לעונתיים.

גידול הידרו אינו דורש הדברה. מאחר וניתן לגדל צמחים בתוך מקומות סגורים (בבית, על שולחן, בארון, בחדר קטן) הצמח לא חשוף להרבה מזיקים כי הוא נמצא בתוך הבית בתנאים מבוקרים. ואם אין חשש למזיקים, אז אין צורך בהדברה. המשמעות של זה היא שעל פי רוב גידולי הידרו הם גם גידולים אורגנים ובריאים יותר.

חוסכים מים עם גידול הידרו

גידולים הידרופוניים חוסכים המון מים. בגידולים מסורתיים באדמה אנחנו משקים ומקווים שכל המים יתרכזו ויחלחלו לשורשיו של הצמח. בגידול הידרופוני אנחנו יכולים להיות בטוחים שהמים שלנו הגיעו ליעדם, לשורשים, כי הצמחים בתוך עציצים ואדניות (בגדלים שונים).

גידול הידרו לעומת גידול באדמה – מי ינצח?

בנוסף, יש מערכות הידרופוניות רבות שמאפשרות לנו למחזר את המים שוב ושוב. כלומר ניתן להשתמש שוב במים שלא נספגים בצמח ונוזלים מהעציץ/אדנית. זה חוסך המון מים לחקלאי, וכידוע אין לנו יותר מדי מים מיותרים בעולם, זה משאב מוגבל מאוד, בטח ובטח כאן אצלנו בישראל.

אני מקווה שהכתבה הצליחה לעשות לכם קצת סדר וכי בפעם הבאה שתקראו ידיעה חדשותית על לכידת סוחרי סמים שסוחרים גם בהידרו וגם בקנאביס – לא יוכלו לתעתע בכם, כי אתם כבר יודעים שמדובר באותו החומר, רק בצורת גידול שונה.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Hydro

כמות כזו של בולשיט מזמן לא שמענו