נציגות ישראל נפתחה במרוקו: כמה יעלה לכם כרטיס טיסה ואיפה כדאי לבקר?

בשבוע שעבר נחנכה במרוקו הנציגות הישראלית בטקס רשמי בעיר הבירה רבאט, צעד אחד לפני פתיחת שגרירות.

בטקס, בו נכחו דיפלומטים ישראלים ומרוקאים, נחשף הלוט ונקבעה מזוזה בפתח מבנה הנציגות. לפי ההסכם שנחתם בחורף האחרון, היחסים יהיו מלאים ומרוקו תהפוך למדינה ככל המדינות עמן ישראל מקיימת יחסים דיפלומטיים.

עבור ישראלים רבים מדובר בבשורה גדולה – האפשרות לטוס למרוקו ולטייל במרוקו בבטחה – כנופש לכל דבר במדינה מדברית יפהפיה וכמסע שורשים.

כמה תעלה טיסה למרוקו?

פרסום:

אחת החברות הראשונות להודיע שתפתח קו ישיר מישראל למרוקו היא חברת ישראייר, שעל פי הודעתה תשלב כ-25 טיסות שבועיות בין שתי המדינות. אלי סירקיס, מנכ”ל ישראייר, אמר: “אין ספק שזה שינוי מדהים של מפת הנתיבים במזרח התיכון – גיים צ’יינג’ר עבור התעופה הישראלית”. 

את ההתרגשות של מדריכי הטיולים ניתן להבין מדבריו של יוסי סאפין, מדריך טיולים במרוקו: “נס קרה בחג הזה, ואנחנו נשמח מאוד מאוד מאוד לראות אתכם במרוקו, הארץ הכי יפה בעולם”.

ניר מזור, סמנכ”ל שיווק בקשרי תעופה, מעריך שטיסה לקזבלנקה תעלה כ-450 דולר הלוך-חזור.

מה מצפה לתייר הישראלי במדינה שיושבת על הגבול בין אירופה לאפריקה?

מרוקו ממוקמת בצפון-מערב יבשת אפריקה וגובלת בים התיכון, בספרד, באוקיינוס האטלנטי, באלג’יריה ובסהרה המערבית. בירתה היא העיר רבאט, על אף שהעיר הגדולה והחשובה היא דווקא קזבלנקה.

השפה הרשמית במרוקו היא ערבית וברברית, אך במקומות מסוימים במדינה תוכלו למצוא שפות נוספות, כדוגמת צרפתית וספרדית בצפון המדינה בחלק הקרוב לאירופה.

דירהאם מרוקאי הוא המטבע במרוקו והשווי של דירהאם אחד, נכון ל-19.8.2021 הוא 0.36 ₪. המשטר הנהוג במרוקו הוא משטר של מונרכיה חוקתית כשבראש המדינה עומד המלך.

שווקים, מופעי רחוב וארכיטקטורה לצד הרים, נופים ונהרות

מרוקו שופעת בשווקים תוססים וצבעוניים, מופעי רחוב, בתי מלון מפנקים וארכיטקטורה עתיקה ומסורתית של מסגדים וארמונות. בערים קזבלנקה, רבאט ופס תוכלו ליהנות מכל אלה.

מיקומה של מרוקו בצפון אפריקה הופך אותה ליעד אטרקטיבי במיוחד לחובבי טיולים. הרי האטלס מציעים נופים קסומים, כפרים עתיקים וקסבות, ואת עמק האוריקה השופע במעיינות ומפלים.

במדבר סהרה, תוכלו לחוות חוויה ייחודית של רכיבה על גמלים ולינה באוהלים בכל רמות האירוח.

מדבר סהרה (מתוך אתר: paxels.com)

חופי ים וגלישה מקצועית

לא רק ערים תוססות וכיכרות מרכזיים בהם רוכלים מציעים את מרכולתם יש במרוקו. גם חופי ים יפהפיים ושמורים. עונת הגלישה במדינה מתחילה בחודש ספטמבר ונמשכת עד אפריל, כששיא העונה הוא מדצמבר ועד פברואר.

אתרי מורשת יהודית

יהדות מרוקו נחשבה לאחת הקהילות הגדולות בארצות האסלאם וגם החשובות שבהן. יהודים היגרו מישראל למרוקו לאחר חורבן בית ראשון והמשיכו להגיע גם לאחר חורבן הבית השני.

גירוש ספרד הביא גם הוא לגל הגירה גדולה של יהודים מספרד למרוקו, מה שיצר שתי קבוצות – התושבים המקומיים והמגורשים שהיו שונים לחלוטין במאפייניהם: בשפה, במנהגים, במאכלים ובתרבות.

עם הקמתה של מדינת ישראל, החלו יהודי מרוקו בעלייה לישראל – הן המגורשים מספרד והן המקומיים.

מאות שנים של קהילה יהודית במרוקו יצרו אתרי מורשת יהודיים שחלקם קיימים עד היום, בין היתר הודות ליהודים שעדיין חיים במרוקו ושומרים על יהדותם.

תבלינים בשוק (מתוך אתר: paxels.com)

קזבלנקה ורבאט – בית הכנסת המפואר “בית אל” והארמון של המלך

בקזבלנקה תוכלו לבקר בבית הכנסת “בית אל” הגדול והמפואר, הממוקם ממש במרכז העיר. היהודים שנותרו בקזבלנקה פועלים כדי לשמר את בית הכנסת ואת הניחוח היהודי מהמאות הקודמות, עם זאת הנוכחות בבית הכנסת דלילה.

רבאט, בירת מרוקו, היא גם מקום מושבו של המלך. כידוע, ולא רק על בסיס הסיפורים, יהודים רבים עבדו בשירותו של המלך מה שהוביל לקהילה יהודית ענפה בעיר. המטיילים היהודים ברבאט נוהגים לבקר באזורי הקהילה היהודית ברבאט וכמובן בארמונו של המלך, ולהתבשם מעט מהאווירה שמזכירה להם את בית אבא ואת סיפורי הילדות.

ווזאן ופס – מקום קבורתם של גדולי ישראל

עדות ברורה להיקף הקהילה היהודית בווזאן הם בתי הקברות היהודיים הרבים בעיר. הקבר המפורסם ביותר הוא זה של רבי עמרם בן דיוואן, שחי בישראל במאה ה-16 ונאלץ לברוח למרוקו בעקבות הפרת האיסור על תפילת יהודים במערת המכפלה.

העיר פס, העיר השנייה בגודלה במרוקו, הייתה מקום מושבו של הרמב”ם – אחת הדמויות היהודיות הגדולות. מומלץ לבקר ברובע היהודי בעיר ובבית הקברות המפורסם שנקרא “בית חיים” – בו קבורים רבנים גדולים ששימשו בתפקידים בכירים בקהילה היהודית. על גבי המצבות, כמובן, כיתוב בעברית. בשם אירוני זה, “בית חיים”, כינו היהודים את כל בתי הקברות שלהם.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments