50% מהעובדים בארה”ב רוצים להחליף עבודה בעקבות הקורונה

משבר הקורונה הוביל את האמריקאים לבחון את הקריירה שלהם מחדש

ההשלכות העקיפות של מגפת הקורונה העולמי מתגלות בהדרגה בחודשים האחרונים ומשפיעות על כל תחום. החל מעולם הקמעונאות, חנויות וספקים שהעבירו את המוצרים והשירותים שלהם לאתרי מכירה דיגיטליים, דרך עולם הקולינריה, מסעדות שהרחיבו את שירותי המשלוחים וכאלו שעברו למודל הזמנות בלבד, ועד לעולם הקריירה שהוביל לאימוץ מאסיבי של מודל עבודה מהבית.

אחת מההשלכות העקיפות של משבר הקורונה היא מגמה דרמטית של שינוי קריירה, אשר בולטת במיוחד בארצות הברית.

בחודש שעבר, CNBC (Stock Markets Business News) וחברת השוויון המגדרי העולמית Catalyst פרסמו דו”ח בנושא “החלוקה הגדולה של העבודה/החיים: כיצד רצון העובדים לגמישות ואכפתיות מהמעסיקים מניעים את עתיד העבודה”.

פרסום:

על פי הפרסום באתר CNBC, סיכומי המשרות האחרונים של משרד העבודה האמריקאי מראים כי -4 מיליון אמריקאים עוזבים את עבודתם מדי חודש. מגמה משמעותית המכונה “ההתפטרות הגדולה”.

עוד על פי הפרסומים, סקר שנערך על ידי Harris Poll חשף כי מחצית מהעובדים האמריקאים (50%) רוצים לעשות שינוי קריירה.

הסקר שתישאל 903 עובדים הראה כי יותר ממחצית מהעובדים רוצים לעזוב את עבודתם, וכי גמישות נשארת בראש סדר העדיפויות שלהם.

השפעת הקורונה על מגמת שינוי הקריירה והחלפת מקום העבודה

כ-41% מהנסקרים אמרו שהם שוקלים לעזוב את עבודתם מכיוון שלחברה בה הם עובדים לא היה אכפת מהדאגות והחשש שלהם במהלך מגפת הקורונה. 76% מהנסקרים אמרו שהם רוצים שהחברה בה הם עובדים תגמיש את העבודה באופן קבוע, מבחינת לוח זמנים ו/או מיקום.

ישנן שתי סיבות עיקריות למגמת ההתפטרות ושינוי הקריירה בקרב העובדים האמריקאים, כפי שציינה לוריין הריטון נשיאת ומנכ”לית Catalyst ל- CNBC. הסיבה הראשונה, עובדים שמרגישים שהמעסיקים שלהם לא אמפתיים מספיק ולא באים לקראתם בהיבט הגמישות בשעות (דוגמת הורים עובדים הזקוקים לגמישות בשעות העבודה), והסיבה השניה, חוסר בגמישות לגבי מיקום העבודה (עבודה מרחוק, עבודה מהבית) ואופן ביצוע העבודה.

מגמת ההתפטרות הגדולה נובעת בעיקרה מדרישת העובדים לגמישות. הנושא הזה כה חשוב ומהותי עבור העובדים האמריקאים, עד כי הם מוכנים לעזוב מקום עבודה מסודר וקבוע באם המעסיק אינו מספק להם זאת.

מגפת הקורונה הציבה זרקור על מרכיבים שהעובדים לא מוכנים להתפשר עליהם

עובדים רוצים קידום קריירה. הקריירה של מרבית העובדים בעולם נבלמה במהלך משבר הקורונה. על פי סקר של Prudential Financial’s שפורסם באפריל השנה, מבין 26% העובדים שמתכננים להחליף עבודה בתום משבר הקורונה, 80% עושים זאת מתוך דאגה לנושא הקידום.

סקר נוסף שנערך בארה”ב חשף כי 385 מהעובדים רגישים “תקועים” בקריירה שלהם מאז שהמגפה החלה. מומחים מציינים כי אנשים מרגישים שהם עבדו קשה, ויחד עם זאת, לא קיבלו הזדמנויות להתקדם מקצועית במקום העבודה שלהם.

ממצא נוסף שעלה מהסקרים היה, שבעקבותכך שמגפת הקורונה החמירה סוגיות כלכליות, עובדים אמריקאים מחפשים מקומות עבודה שיספקו להם יתרון כלכלי. לא רק שכר, גם ההטבות חשובות, ועובדים רבים בארה”ב מחפשים כעת מקומות עבודה המספקים הטבות דוגמת תכניות חיסכון, תכניות פרישה, תכניות בריאות, קצבאות נכות וביטוחי חיים.

גם התרבות הארגונית מוערכת יותר בעקבות מגפת הקורונה. תרבות שמעצימה ומטפחת עובדים באמצעות תכניות למידה והכשרות, ומגדילה את מעורבותם עם ההנהלה ועם העובדים האחרים.

גורמים מומחים מציינים כי זה הזמן להתחיל “לחשב מסלול מחדש” בארגונים, ולהתאים את תרבות העבודה וחווית העובד לצרכים החדשים של העובדים -פוסט קורונה. חברות וארגונים שישכילו לעשות זאת היטב, יבדלו את עצמם ממתחרים.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments