איך לשכור כורת עצים בלי להסתבך?

עצים מספקים תועלת רבה בכל מקום שבו הם נמצאים, אבל לפעמים אין ברירה אלא לכרות עץ. למשל, כי הוא חולה או עלול לקרוס, או כי חובה לפנות שטח לטובת בנייה חדשה עבור האוכלוסייה שגדלה בקצב מהיר מאוד. במקרה כזה איש המקצוע הדרוש הוא כורת העצים, ומאחר שמדובר בפעולה מורכבת, רצוי מאוד להקדיש זמן ומחשבה לבחירת הכורת.

לא בלי ביטוח

הדגש הראשון הוא ביטוח. החוק בישראל מאפשר לכל אדם להציג את עצמו ככורת, ואין הסמכה ייעודית או רגולציה אחרת. כריתה לא מקצועית עלולה לגרום לנזק חמור, כשלמשל עקב תכנון לקוי העץ ייפול על מכונית ויהרוס אותה. כדי להיות בטוחים מעל לכל צל של ספק שאתם מכוסים, ודאו עם כורת העצים שיש לו ביטוח. מומלץ לא להסתפק בתשובה חיובית אלא לבקש לראות את הפוליסה. שימו לב: כמי שמזמינים את השירות יש לכם אחריות, וללא ביטוח מתאים אתם אלה שעלולים להידרש לשלם פיצוי. בנוסף, ביטוח מעיד על הרצינות של איש המקצוע.

ניסיון עשיר

על-מנת למזער את הסיכון לנזק ובעצם להבטיח כריתה בטוחה לחלוטין וגם יעילה, כדאי להעדיף כורת עצים בעל ניסיון רחב. הוותק בתחום הזה מתורגם גם לתכנון מדויק ויישום מדויק גם כן. כמעט תמיד הכריתה לא תתבצע בבת אחת אלא בשלבים, מטעמי בטיחות, וככל שהכורת שתבחרו יהיה מנוסה יותר גם יתקצר פרק הזמן של הפעולה.

חוזה מפורט

עוד דגש שאסור להתפשר עליו הוא חוזה מפורט שמבהיר מה כולל השירות. בפרט ודאו שהכורת מתחייב גם לפנות את העץ שכרת, כולל כל הענפים והגזם.

פרסום:

שימו לב: החוק אוסר על כריתת מרבית העצים בארץ, אלא אם כן ניתן היתר ספציפי מטעם פקיד היערות. כריתת עץ ללא היתר כזה היא עבירה פלילית וגם אתם וגם הכורת תועמדו לדין. באופן טבעי אנשי מקצוע רציניים לא ירצו להסתכן ויכללו בחוזה סעיף בדבר קבלת ההיתר. במקרים שבהם לא ניתן היתר ניתן לבצע גיזום עצים בצפון כדי לשפר את המצב.

אהבה למקצוע

מערכון ישן העלה את התהייה הפילוסופית האם דייג אוהב דגים. התשובה לא מובנת מאליה, אבל מה שכן בטוח הוא שכורתי עצים אוהבים עצים. אוהבים, ובכל זאת כורתים אותם כי לפעמים כאמור אין ברירה. באופן עקרוני תמיד כדאי להזמין אנשי מקצוע שאוהבים את העבודה שלהם, מפני שכך העבודה מתבצעת בדרך הטובה ביותר.

הצעת מחיר הוגנת

אחרי שסימנתם V על כל הפרמטרים החשובים הנ”ל, אפשר להתפנות לשיקול לא פחות חשוב (אבל כזה שלא יכול לבוא על חשבון האיכות): העלות. כריתת עץ קטן מתומחרת בדרך כלל בכמה מאות שקלים, אם כי גם לנגישות אל העץ יש השפעה. העלות של כריתת עצים גדולים כבר נמצאת בסקלה של כמה אלפי שקלים.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments