איך מתבצע גיזום עצים בתל אביב?

צל, יופי, פירות, הפחתת כמות המזהמים באוויר, מיסוך רעש, מראה שובה לב – יש הרבה מאוד סיבות לנטוע עצים, ובמיוחד בעיר כמו תל אביב. אחד המרכיבים החשובים ביותר בהפקת מקסימום תועלת מכל עץ היא גיזום נכון, וכאן בעמוד תמצאו מידע מפורט בנושא: למה כדאי לבצע גיזום? מתי התזמון הנכון? על מה חשוב להקפיד? ועוד.

היתרונות של גיזום נכון לעץ

* הגנה על העץ – עצים חשופים למחלות שונות. כשגוזמים נכון ענפים חולים או פגומים, מפחיתים את הסיכון לפגיעה קשה בעץ. בנוסף גיזום תורם לבריאות העצים בכך שהוא מבטיח הגעת אור שמש לכל אזור, זרימת אוויר מיטבית וכיווני צמיחה אופטימליים.

* הגנה על הסביבה – עצים שמתפשטים יתר על המידה עלולים לחדור לבתים, לפגוע בקווי מתח גבוה, להסתיר רמזורים ועוד. במקרים אלה הגיזום נועד להבטיח מקסימום בטיחות לבני האדם בתל אביב.

* עיצוב – עץ הוא יצור מרהיב עין מטבעו גם ללא התערבות. לפעמים ישנה העדפה אסתטית ספציפית שמחייבת גיזום חלק מהענפים.

פרסום:

* מקסימום פרי – עצי פרי זקוקים לעיתים לגיזום על-מנת שיוכלו להניב פירות רבים יותר.

מהו התזמון הנכון לגיזום עצים?

כדי לקבוע את המועד הנכון ביותר עבור גיזום עצים בתל אביב חשוב להבחין בין עצי נוי לעצי פרי. אם יש לכם עץ נוי, התזמון הוא בעיקר בהתאם לצורך, כפי שפירטנו בפסקה הקודמת. בדרך כלל הגיזום יתבצע בסוף החורף או תחילת האביב, ואם יש נסיבות שמחייבות טיפול מידי כמובן שאין טעם לחכות.

עצי פרי שמוגדרים ירוקי עד יעברו גיזום קל מספר פעמים בשנה. עצי פרי שמוגדרים נשירים כדאי לגזום במהלך בחורף (דצמבר או ינואר, אם כי העונות משתנות ולכן השיקול הוא מזג האוויר ולאו דווקא לוח השנה).

על מה חשוב להקפיד כשגוזמים עץ?

השיקול המרכזי בגיזום עצים בתל אביב או בכל מקום אחר הוא טובת העץ (אלא אם כן הוא הפך כאמור למפגע בטיחותי). בהתאם חשוב להימנע מגיזום יתר, כשכדאי לזכור שעצים יודעים לצמוח בצורה הנכונה להם ביותר. החתכים צריכים להיות נקיים ובזווית של 45 מעלות כדי לאפשר התחדשות. עוד דגש חשוב הוא להסיר את כל הענפים החולים כדי שלא יכבידו על העץ.

איך לבחור חברת גיזום?

לכל סוג עץ מאפיינים ייחודיים שמשפיעים גם על התזמון האופטימלי של הגיזום וגם על אופן ביצוע הפעולה. בנוסף, גם בתוך כל משפחה של עצים ייתכנו הבדלים בין עצים ספציפיים, ולכן חובה לבחור אנשי מקצוע עתירי ניסיון שמכירים היטב את העצים הנפוצים בתל אביב ויודעים איך לגזום אותם באופן אופטימלי.

כמו כן חשוב לוודא שלחברה רישיון לעבודה בגובה. שימו לב: תמיד מומלץ לבצע גיזום ולא כריתת עצים היא, ובכל מקרה פעולה כמו כריתה מחייבת במרבית המקרים קבלת היתר מראש (ואף איש מקצוע שמכבד את עצמו לא יכרות עץ אלא אם כן ניתן היתר כזה).

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments