הדברת מזיקים במשרדים – איך עושים את זה נכון?

סביבת עבודה מטופחת ונעימה היא מרכיב חשוב ואפילו קריטי במשיכת כוח אדם איכותי. אם במשרד מתרוצצים ג’וקים, אם המטבחון מוצף בנמלים, אם באחד החדרים מסתתר עכבר או אם מזיקים אחרים נמצאים במקום – סביר להניח שעובדים רבים יתמרמרו, והפרודוקטיביות שלהם תרד. כדי להימנע מתרחיש שכזה כדאי לבצע הדברת מזיקים בכל משרד, ובפרט להקפיד על יישום ההמלצות הבאות.

תזמון נכון כדי להימנע משיבוש שגרת העבודה

מצד אחד, כשיש חרקים במשרד רצוי לטפל בהם באופן מידי. מצד שני, ישנו גם הרצון להימנע משיבוש נרחב מדי בשגרת העבודה. על-מנת למצוא את האיזון האופטימלי בין שני השיקולים הנ”ל, מומלץ לחפש חברת הדברה שמגיעה למשרדים גם מחוץ לשעות העבודה הסטנדרטיות. כך למשל אם הדברת המזיקים תתבצע בשעות הערב, עד לתחילת יום העבודה הבא המשרד כבר יהיה בטוח לחלוטין והעובדים יוכלו למלא את תפקידיהם בלי הפרעה. במקומות שבהם שבוע העבודה כולל 5 ימים, עוד אופציה מתאימה היא הדברה ביום שישי בבוקר.

הדברה ידידותית לסביבה ולבני אדם

המלצה נוספת היא להעדיף חברות הדברה שמבצעות את המשימה באמצעות חומרי הדברה מתקדמים וידידותיים לסביבה. כדאי לדעת שכיום ישנם חומרים רבים שלא מכילים כימיקלים ולמרות זאת מצליחים לפתור במהירות וביעילות בעיות מזיקים מכל הסוגים – כך שניתן גם להבטיח משרד נקי מחרקים וגם לא לפגוע בסביבה ולא לסכן את העובדים.

אילו מזיקים נפוצים במשרדים?

החרקים הנפוצים ביותר במשרדים הם נמלים, תיקנים אמריקאים (שמוכרים גם פשוט כג’וקים), תיקנים גרמנים (הג’וקים האדמדמים הקטנים שמסתובבים במטבחון ולפעמים מתחבאים בתוך בר המים, מכונת הקפה או מכשירים חשמליים אחרים), דג הכסף (שניזון מניירות ולכן מבחינתו משרדים הם מקום מוצלח מאוד), זבובים ויתושים. גם חולדות ועכברים עלולים להגיע למשרד, ובמיוחד אם אין הקפדה על ניקיון ויש מזון נגיש עבור אותם מכרסמים. למעשה, גם עבור רוב סוגי החרקים מזון הוא גורם המשיכה מספר אחת, ולכן מומלץ לשמור על המטבחון ועל חללי העבודה נקיים באמת וללא שאריות.

פרסום:

לכידת עכבר במשרד – האם ניתן לעשות זאת בצורה הומנית?

שאלה שנשאלת פעמים רבות היא איך ניתן לללכוד עכבר מבלי שיסבול או ייפצע או חלילה ימות. הובכן, התשובה לשאלה הזו היא כן! קיימת מלכודת הומנית למכרסמים, המלכודת היא בצורה של כלוב שחור קטן ובו ניתן להניח פיתיון (במבה, זה תמיד עובד) ולאחר שהמכרסם נכנס לכלוב ונוגס בפיתיון המלכודת נסגרת והוא נסגר בפנים. לאחר מכן ניתן לגשת עם הכלוב למקום פתוח הרחק ממקום לכידת המכרסם ולשחרר וחופשי את המכרסם.

אחריות

בחלק מהמקרים, ניתן לקבל אחריות עבור הדברת מזיקים. אם יש במשרד חולדה, מן הסתם איש המקצוע שלוכד אותה לא יכול להבטיח שלא יגיעו חולדות אחרות, וזהו המצב גם עם עכברים – אבל עבור הדברת נמלים או הדברת תיקנים בהחלט כדאי לדרוש אחריות.

באתרhttps://kesem-hadbarot.co.il תוכלו למצוא מידע נוסף על הדברה של כל סוגי המזיקים.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments