היתרונות של עבודה בגובה באמצעות סנפלינג

חבל הסנפלינג אינו מיועד לשמש כחבל טיפוס. הוא מיועד לעבודה בגובה. אסור לאדם להשתמש בחבל הסנפלינג לכל מטרה אחרת מזו שתוכנן במקור. העיצוב נועד אך ורק לעבודה בגובה, לא לטיפוס או כל פעילות אחרת.

אולי תראו גם חבלים מצמדים המשמשים את המטפסים כדי לרדת מפסגת הרים או צוקים, אבל אלה הם חבלים שונים לגמרי!

מה זה סנפלינג?

סנפלינג, היא שיטת טיפוס הכוללת ירידה בחבל קבוע. הוא מורכב משני חלקים בסיסיים: ירידה לקצה החבל (הליכה או סנפלינג) ולאחר מכן ניהול החבל כדי לשלוט בירידה (סנפלינג). ישנם אמצעים רבים ושונים לשליטה בירידה מלבד שליטה ידנית בלבד. לדוגמה, ישנן מערכות בלימה שמשתמשות ביתרון מכני כדי להפעיל כוח גדול יותר ממה שהיה אפשרי עם כוח של אדם אחד בלבד, בעוד שחלק מהתקנים אחרים מאפשרים שחרור מבוקר של מתח מבלי להפריע לזרימת הירידה.

סנפלינג משמש לרוב כשיטה לחילוץ אנשים שצריך להוריד מגובה רב. הם משמשים גם באתרי בנייה מסוימים שבהם ניתן להשתמש בהם לבניית בניינים רבי קומות וגורדי שחקים. סנפלינג או סנפלינג היא טכניקה הנשענת על שימוש בחבל שמהודקים מעל ולקרקע, ולאחר מכן נמשכים מטה כדי לאפשר למישהו לרדת מגובה רב. הטכניקה משמשת במצבים רבים, כולל כחילוץ חירום. האדם היורד (“הסנפלר”) חייב להיות מחובר תמיד לקצה אחד של החבל, במישרין ובין בעקיפין. חיבורים אלה מכונים בדרך כלל “הבטחות”.

פרסום:

החבלים מחוברים לרתמה בגובה המותניים. לאחר מכן מעבירים את החבלים על הכתף ומתחת לזרועות. כפות הרגליים צריכות להיות ביחד, הידיים לצדך, האצבעות נאחזות בחוזקה לקו שלך. החבל משמש לאחר מכן ליצירת צורת ‘V’ הדוקה סביבך, זה עוזר לשמור אותך אנכית ולעצור אותך להתנדנד.

כדי לרדת, הישען קדימה עם רגליים ישרות וברכיים נעולות על מנת להגן על עצמך מפני נפילות – הורד את עצמך למטה רגל אחת בכל פעם כדי לשמור על שליטה

סנפלינג שימש כשיטה לכבאים לרדת מגובה גבוה, כמו למשל בעת כיבוי שריפות בבניינים גבוהים. סנפלים יכולים לעשות זאת בגלל הכשרתם במקרה של כיבוי אש. יש כמה תקנות עבודה בגובה שסנפלים צריכים לעמוד בהן.

סנפלינג הוא ירידה מבוקרת של אדם במורד משטח אנכי באמצעות חבל. במדינות רבות זה נקרא גם סנפלינג. במשותף לטיפוס על סלעים, האדם המוריד מטה מוגן מנפילה על ידי שימוש בציוד וטכניקות מיוחדות. חזרה למעלה דורשת יותר ציוד מאשר רק צד אחד של החבל; נעשה שימוש בטכניקות מומחים כדי לעלות במהירות ובבטחה. זה עשוי לכלול מערכת עולה, או מכשיר עולה (למשל, עולה).

סנפלינג היא שיטה של ירידה או עלייה של טיפה אנכית, כמו פני סלע, באמצעות חבל. האדם שיורד על פני הסלע – ה”סנפלינג” – תופס את החבל שלו לקו שמעליהם או לחבל המוצב על הקרקע לשם כך. האדם שגורר אותם למעלה – ה”מגן” – נמצא בדרך כלל בראש הצוק.

סנפלינג יכול לרדת עם הראש (הנקרא “סנפלינג”) או הרגליים-ראשון (הנקרא “אבינג”). הטכניקה שבה נעשה שימוש תהיה תלויה בנסיבות כגון איזה ציוד זמין והאם יש תכונות טבעיות כמו עצים שישמשו כמבטחים, והאם מספיק אנשים זמינים כדי לפעול כמבטחים.

למידע נוסף ביקרו באתר: ab-gvahim.co.il

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments