חוזים עתידיים נסדק

חוזים עתידיים נסדק ובכלל, הם אחד מהכלים הפיננסיים המדוברים ביותר, ולא סתם. אם אתם מתעניינים בהשקעה בשוק ההון, אם אתם רוצים להתחיל להשקיע את הכספים שלכם במוצרים שיניבו לכם רווחים ואם אתם רוצים להתחיל להכיר את התחום בצורה טובה יותר, אחד הביטויים שבוודאי כבר נתקלתם בהם הוא “חוזים עתידיים”.

אז מה זה בכלל חוזים עתידיים נסדק, או חוזים עתידיים באופן כללי? איך הם פועלים? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

מהם חוזים עתידיים?

חוזים עתידיים הם למעשה התחייבות בין מוכרים לקונים. מדובר בחוזה בו המוכר מתחייב לקונה לספק לו סחורה מסויימת, מטבעות, ניירות ערך או כל דבר דומה, רק לא עכשיו אלא בעתיד, אך המחיר הוא כבר קבוע מראש. את התשלום עצמו מבצעים בעת המסירה, את המחיר נקבע בחוזה כך שגם עם ערך המטבע או הסחורה יעלה, המחיר ישאר כפי שנקבע בחוזה.

המטרה של החוזים הללו היא למעשה להפחית את הסיכונים ומסחר בחוזים עתידיים מאפשר למשקיעים להחשף למגוון רחב של מוצרי מסחר שונים, בכל רחבי העולם, בקלות ובמהירות יחסית.

פרסום:

סוגי החוזים העתידיים הקיימים

אם אתם מתעניינים בתחום של חוזים עתידיים נסדק, תוכלו לראות כי היום יש שני סוגים עיקריים של חוזים עתידיים – חוזה מסוג Future וחוזה מסוג Forward.

Future – חוזה עתידי אשר מורכב מתנאים קבועים הקשורים לסוג של הסחורות המדוברות בו, המחיר שנקבע, משך הזמן שבו החוזה בתוקף ועוד, והוא נסחר במגוון בורסות שונות. בחוזה מהסוג הזה ניתן לסחור בניירות ערך, במטבעות, סחורות שונות ועוד. בעת החתימה על החוזה הן המוכר והן הקונה מפקידים בטחונות אשר משמשים בתור ערבון כך שהם יכולים להיות בטוחים כי בסופו של דבר החוזה ימומש כפי שנקבע בחוזה.

Forward – חוזה עתידי אשר עובר התאמה אישית מלאה בהתאם לסוג של הנכס או הסחורה המדוברת, המחיר, תאריכי החוזה וכדומה, והוא נסחר בעיקר בבנקים. לרוב, בחוזים מהסוג הזה סוחרים בעיקר במט”ח, כאשר מספקים בטחונות בשווי של עשרה אחוזים מהעסקה.

השקעה בחוזים עתידיים

כיום יש לא מעט גורמים אשר משקיעים בחוזים עתידיים, הן גורמים פרטיים והן מסחריים. מדובר בגורמים אשר צופים לשינוי במחיר של סחורה מסויימת וכך מנסים ליצור לעצמם רווח. לדוגמא, משקיע אשר צופה עליה במחיר של מט”ח יכול לרכוש חוזה עתידי במחיר הנוכחי ולאחר מכן לממש אותו כאשר המחיר עולה.

בנוסף, קרנות גידור משתמשות בחוזים עתידיים על מנת להגן על ההשקעות שלהם ולנסות למזער את ההפסדים האפשריים כמה שרק ניתן. לדוגמא, אם קרן גידור רוצה למכור ניירות ערך, ובסופו של דבר השווי שלהם יהיה נמוך יותר, הם עדיין יקבלו את המחיר עליו סוכם בחוזה, שיהיה גבוה יותר מהמחיר הנוכחי לאחר ירידת הערך של אותם ניירות.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments