על חוק חדלות פירעון ומה ניתן לעשות כשהמצב הכלכלי קשה?

יעקב הוא איש בן 40 לחייו שבמשך שנים ניהל חנות מצליחה בקניון. לצערו הרב בעשור האחרון החלו יותר ויותר אנשים לרכוש אונליין ועל אף שהשקיע יותר בפרסום, כמות המכירות בחנות ירדה. בשנתיים האחרונות גם כמות האנשים בקניון ירדה בשל פתיחה של קניון מתחרה בעיר. מהר מאוד יעקב הפסיד כספים רבים מדי חודש, לא יכול היה לחדש את מלאי החנות כמו שצריך והחובות החלו להצטבר: לספקים, לבנקים, לחברות האשראי ועוד. תשלומי החלו לחזור והחשבון הוגבל. יעקב פנה אלינו כמפלט אחרון ולא ידע מה לעשות ולאחר בדיקה מעמיקה מסתבר שהפתרון הטוב ביותר הוא להכריז על פשיטת רגל וחדלות פירעון.

מהו חוק חדלות פירעון?

חוק חדלות פירעון אומר שכל אדם או בעל עסק הנקלע למצב כלכלי קשה מאוד, שהוא אינו יכול לעמוד בהוצאות החודשיות ובחובותיו וסך נכסיו אינו מספיק כדי לכסות את החובות, יוכל להגיש בקשה לחדלות פירעון. לאחר בדיקה ואישור בית המשפט, ימונה ממונה מטעמו לכינוס נכסי החייב, פתיחת חשבון קופת הנושים אליו יופקדו כספים מדי חודש ויחולקו בין הנושים השונים להם אותו אדם חייב כסף והוא יכנס לתהליך של 4-4 וחצי שנים של חדלות פירעון.

מהן המטרות שבגינן חוקקו את החוק?

פרסום:

החוק נועד להביא לשיקום כלכלי מהיר ככל האפשר של החייב, לאפשר שילוב מחדש בחברה כמישהו שתורם לה ולמצב הכלכלי בחברה ולא כעול על החברה. כמו כן החוק נועד להגן גם על הנושים עד כמה שניתן לאפשר להם לקבל כמה שיותר מסך החובות שהצטברו אליהם מהחייב.

אילו הגבלות יש לנו במהלך הליך חדלות פירעון?

  • אין כרטיסי אשראי ושיקים – לא ניתן יהיה להשתמש בכרטיסי אשראי או לקבל כרטיסי אשראי מאף גוף פיננסי, בוודאי שלא מהבנק. 
  • אין מסגרות אשראי והלוואות – אין מסגרות אשראי או הלוואות.
  • סימונים חמורים – החשבון יסומן כמוגבל חמור ובהיסטוריה שלכם ולמשך 5-7 שנים קדימה חברות פיננסיות ובנקים יוכלו לראות שפשטתם רגל על ידי בדיקת דירוג אשראי ובדיקת רקע שלכם בבנק ישראל.
  • איסור יציאה מהארץ – לאורך תקופת ההליך לא תוכלו גם לצאת מהארץ אלא באישור מיוחד מבית המשפט ומסיבה מיוחדת.  
  • לא ניתן לפתוח עסק או להיכנס כשותף – לא תוכלו להקים חברה חדשה, להיכנס כשותפים או לשמש כבעלים על עסק או תאגיד כלשהו למעט מקרים מיוחדים מאוד. 

עורך דין חדלות פירעון מנוסה שילווה אתכם הוא קריטי

בהליך חדלות פירעון חשוב לפעול מול עורך דין מנוסה בתחום, כגון גלעד נרקיס, כדי שיסייע לכם לעבור בהצלחה את ההליך, ידריך אתכם כיצד להתנהל במהלכו ומהן האופציות העומדות לשירותכם. עורך הדין גם ילווה אתכם מול בית המשפט ומול הנושים השונים וייצג אתכם בהסדרים מול כולם.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments