כמה עולה ביטוח בריאות ואיך להשוות?

למה אנחנו צריכים ביטוח בריאות אם אנחנו סך הכל מבוטחים על ידי קופת החולים? היום יש מסלולים שונים של ביטוחי בריאות, חלקם פרטיים וחלקם על ידי גופים ממסדיים. הביטוחים הפרטיים נועדו לכסות אותנו בפני נזקים אשר הביטוח הרפואי מצד קופת החולים אינו מבטח אותנו. חשוב להדגיש, ביטוח בריאות פרטי אינו חובה, אבל כמעט כל אזרח בישראל מחזיק בו.

מה זה ביטוח בריאות?

יש היום לכל אזרח מסגרת בסיסית שהמדינה מבטחת אותנו, אך היא לא נוגעת לנזקים אשר באמת מחייבים אותנו להוציא סכומי עתק. הביטוח שיש לנו מהמדינה מכונה גם “רובד הבסיס”. אתם מפרישים סכום סימלי בכל חודש והמדינה מסבסדת אותו. אם אתם לא משלמים, כנראה שזה יורד לכם ישירות מהמשכורת. הביטוח הזה מאפשר לנו לרכוש תרופות מסובסדות, להגיע לטיפול אצל רופאים מסוימים ועוד דברים אשר כלולים תחת סל הבריאות. עם זאת, ביטוח בריאות פרטי נועד כדי להעניק לנו טיפולים שהמדינה לא דואגת לנו עבורכם. לצערנו, יש מחלות אשר מחייבות את החולה להוציא סכומים של מאות אלפי שקלים כדי לקבל את הטיפול, כמו כן, יש ניתוחים או השתלות שאינן חלק מסל הבריאות. במקרה כזה, אדם נתקל במצב בו הוא זקוק לטיפול רפואי, אך אין לו את הסכום הנדרש. ברגע שיש לו ביטוח בריאות פרטי הביטוח עצמו מעניק לו את הסכום בהתאם לרפורמה שנבחרה. 

ביטוח בריאות פרטי מוענק על ידי חברות ביטוח שונות כחלק מהשלמה רפואית. הסיבה לכך שאתם חייבים בביטוח רפואי הוא בכדי להבטיח שלא תגיעו למצב בו אתם לא יכולים לקבל טיפול רפואי מתאים בגלל בעיות כלכליות. הרובד השני שאנו מבטחים את עצמנו דרך קופות פרטיות מכונה “משלים שב”ן”. 

יש יתרונות רבים לביטוח רפואי פרטי. מערכת הבריאות בישראל היא מאוד מפותחת, אבל היא לא נגישה לכלל. היתרון של כיסוי פרטי הוא להעניק לכם ביטוח רפואי מקיף יותר. גם לטיפול שגרתי וגם למקרים נדירים בהם תצטרכו להפעיל אותו. המחיר אותו נשלם עבור ביטוח בריאות פרטי אינו גבוה, בדרך כלל הוא יכול לנוע בין 70 ש”ח לחודש ועד כ-200 ש”ח, תלוי בגובה הכיסוי של הביטוח. אנחנו יכולים לראות שימוש בביטוח בריאות פרטי גם כאשר אנחנו נמצאים בחוץ לארץ, שם הביטוח המדיני אינו תקף לנו. יתרון נוסף של ביטוח בריאות פרטי הוא שיש לכם הרבה יותר קשר עם החברה המבטחת, שירות הלקוחות הוא אישי יותר ולכן, השירות יותר נגיש ונוח לקהל הרחב. כאשר אתם תחת ביטוח בריאות ממסדי, הזמן שתצטרכו להמתין עד למענה רפואי יהיה ארוך מן הרגיל, בגלל היצע הלקוחות. כאשר אתם בעלי ביטוח בריאות פרטי, יהיה לכם שירות מהיר ונגיש ואף אישי.

פרסום:

השוואת ביטוח בריאות

השוואת ביטוח בריאות היא הצעד שאתם רוצים לעשות בראש ובראשונה. המטרה של השוואת ביטוח בריאות היא גם לוודא אילו מחירים יש בשוק וגם בכדי להכיר את כל המסלולים. כאשר אתם בוחרים לעשות השוואת ביטוח בריאות, עליכם לתת דגש על כל הרבדים הרלוונטים, לא רק על המחיר. באתרי להשוואת מחירי ביטוח בריאות תוכלו לראות גם את המחירים וגם את המסלולים. שימו לב לאותיות הקטנות, מה גודל הכיסוי, למה הוא תקף וכמה זה עולה לכם. ייתכן והמחירים משתנים לאחר שנה, יש לוודא זאת בנוסף. הדבר החשוב ביותר הוא לא להזניח את הביטוח הבריאותי שלכם, בכל גיל זה רלוונטי. 

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments