חיים בג’ונגלים, מחתנים את הילדים בגיל 13: הכירו את הכת היהודית “לב טהור”

הם לובשים שחור ומכוסים מכף רגל ועד ראש, ומקיימים מערכת חוקים משלהם. לב טהור היא קהילה שהוקמה בשנות ה-80 ומונה כארבעים משפחות עם מעל 150 ילדים.

היא פועלת כחצר חסידית ומדי מספר שנים נודדת למקום קבע חדש בעקבות רדיפה של המשטרה המקומית, כשמקום מושבה הנוכחי הוא גואטמלה ומקסיקו.

בית המשפט בישראל מגדיר את לב טהור ככת, מה שמאפשר למדינה להפעיל אמצעים שונים לסיכול פעולותיה ובעיקר להצלת הילדים לפני שהם מוברחים מישראל.

הקבוצה הקיצונית עלתה לכותרת, שוב, כשאנשיה ניסו להגיע לאיראן באירוע שהיה עשוי להתגלגל לכדי אירוע מדיני-בטחוני חמור.

פרסום:

ענישה גופנית חמורה, נישואי קטינים

בפסק דין שיצא בישראל בשנת 2017, נקבע כי לב טהור היא אינה קבוצה דתית אלא כת פוגענית.

מהרגע שהקבוצה הוכרה ככת, הותר על פי חוק לעשות פעולות שונות כדי להוציא את הילדים מהכת.

בפסק הדין הוכח שהכת מקיימת ענישה גופנית חמורה, נתק מהעולם החיצון, איומים והפחות ונישואי קטינים. כדי למנוע בריחת משפחות עם ילדים אל חיק הקהילה, המדינה פעלה על מנת להוציא את הילדים ממשמורת בכוח.

חלק מן הילדים אכן ניצלו בזמן. היתר – הפכו להיות חלק מקהילה סגורה וחשוכה.

הכת נחשבת למסוכנת לילדים, ועל אף זאת – מדינת ישראל לא מקדישה מאמצים כלשהם לחלץ את הילדים מרגע שהם עוברים את הגבול.

הג’ונגלים של גואטמלה. מקום מושבה של הכת (תמונה מתוך: pexels.com)

“הם לוקחים את הילדים ומלקים אותם עד שאין להם כוח לצרוח”

בשנת 2019 נחשפנו לסיפורו של ישראל מאיר, שהיה רק בן 14 בעת שהוברח על ידי אביו מישראל לכת לב טהור, שבאותה העת נדדה מקנדה לגואטמלה.

הוא סיפר על חיים בלב הג’ונגל ועל סדר יום נוקשה ומפוקח שכולל בעיקר לימודי תורה.

במהלך שהותו בכת הוא הוכרח להינשא ולהביא ילד, שגדל גם הוא בתת-תנאים. “זה פשוט לקום בבוקר כל יום עם תחושה של רעב, בדידות, תחושה של אתה כלום, אתה לא שווה כלום”, סיפר.

“אתה עושה רק מה שאומרים לך. חווים ורואים אלימות. יצא לי לראות בעיניים ולשמוע כמה פעמים איך שלוקחים ילדים ומלקים אותם עד שאין להם כוח לצרוח. הילדים שם כבר לא באחריות של ההורים, הם עוברים לשייכות של הכת, ולהורים אין השפעה מיוחדת עליהם, אין עם מי לדבר”.

לאחר 5 שנים בכת, ישראל אזר אומץ ושלח הודעה למשפחתו שבישראל, בה כתב שתי מילים בלבד: “תצילו אותי”. מספר חודשים לאחר מכן הוא הובא לישראל במבצע חילוץ יוצא דופן.

חברי כת לב טהור תועדו כשהם מנסים להימלט מגואטמלה (ארגון עמודים)

ניסיון המעבר של הכת לאיראן: “הציונים רודפים אותנו”

בשבועות האחרונים מנסים מאות מחברי כת לב טהור להגיע לאיראן דרך כורדיסטן, ועד כה השלטונות בגואטמלה, בסיוע של ארה”ב, מצליחים למנוע זאת מהם לבקשתה של ישראל.

החשש בישראל הוא מובן – חברי הכת הם יהודים, ולחלקם אף יש דרכון ישראלי. האירוע עשוי להפוך במהרה לאירוע מדיני-בטחוני, אם חברי הכת יפלו לידיים איראניות.

יתרה מכך, האיראנים ידועים כאנשים שאינם שומרים על זכויות-אדם, ועשויים להתעלל בנשים ובילדים של חברי הכת.

ר’, שהבת שלו נמצאת בכת עם ילדיה, סיפר כי הקשר עם בתו נותק והוא דואג לחייה ולחיי נכדיו. “מרגע לרגע מצב הסיכון שלהם מחמיר. איראן מסוכנת לחייהם הרבה יותר מהמקום שהם נמצאים בו כרגע”, אמר.

“בתי מספרת לי סיפורים שונים ומשונים. אמרנו לה בשום אופן לא לקחת אותם, אבל אני לא יודע אם היא מקשיבה לנו. היא משוכנעת שהדרך שלה נכונה ושזה יביא את המשיח”.

עד עתה, ישראל הצליחה לסכל בסיוע של מדינות שונות את המעבר של חברי הכת לאיראן דרך כורדיסטן ועיראק. הם מבטיחים להמשיך לנסות.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
3 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גבי

כאשר זה הופך לכת ומעשיה של הכת מטורפים חובה לעצור ולאסור את ראשיה בבית כלא לקחת את הילדים שבויים ולחתן ילדה בת 13 ולקיים אתה יחסי מין יש לקחת בחשבון כל סעיף בנפרד בבית המשפט

המבקר

חובה על הציונים וכל יהודי שאינו ציוני לרדוף אחרי הפושעים ההזויים הללו. דרך אגב גם ביבניאל אצלנו היו פרשות דומות.

שועלה

אפשר להשתגע מחוסר האונים של המדינה מול התופעה המזוויעה. מה אין פה? פדופיליה, התעללות בקטינים חסרי ישע. איפה האחריות של המדינה כלפי הילדים המסכנים שנשללת מהם הזכות הבסיסית ליחס מכבד ולהורות. הכת הזו היא כת של פשע – פשע נתעב כלפי ילדים תמימים. ועכשיו הם גם הופכים לסיכון בטחוני. צריך להכחיד את הכת הזו במבצע צבאי. להכניס את המבוגרים האחראים לכלא ולחלץ את כל הילדים. ויפה שעה אחת קודם!