יש להם בקערה אוכל, אז למה חתולים אוכלים עשב?

חתולים הם בררנים בכל מה שנוגע לאוכל שלהם. הם לא יאכלו כל מה שניתן להם ואם מזון מסוים הזיק להם בעבר, הם ברוב המקרים לא יאכלו אותו בעתיד.

הם אוכלים מספר ארוחות ביום, כל פעם קצת וכאשר הם רוצים אוכל – כול הבית יודע על כך. רוב בעלי החתולים משאירים אוכל לחתולים לאורך כל שעות היממה ועדיין אפשר לראות חתולים רבים שמנשנשים עשב ירוק בהזדמנויות שונות.

אז מדוע חתולים אוכלים עשב? האם רק חתולים אוכלים עשב או שגם כלבים? האם זה בריא? האם צריך לדאוג או להניח להם לאכול את העשב?

תופעת אכילת עשב בקרב חתולים וכלבים

פרסום:

ראשית, אפשר להירגע. חתולים רבים מכרסמים עשב מדי פעם וזה לא ייחודי לחתולים זה קורה גם בקרב כלבים רבים. זו תופעה מוכרת ורווחת מאוד. הם עושים זאת לא כתחליף לאוכל לחתולים, זה לא מעיד על רעב יש כמה סיבות שבעטיין חתולים מנשנשים עשב, נמנה את העיקריות שבהן מיד.

עשב כתוסף לתפריט התזונתי

אחת הסיבות הרווחות לאכילתם של חתולים עשב היא שלמעשה בתוך העשב ישנו מעין מיץ. ומיץ זה מכיל בתוכו חומצה פולית, ויטמינים שתומכים בהתפתחות של החתול ומזרימים חמצן במחזור הדם.

במקרה כזה יש לבעלי חתולים מה ללמוד. ייתכן והחתול סובל ממחסור של ויטמינים בתפריט היומי שלו ואולי כדאי לשקול להחליף לו לסוג אוכל לחתולים אחר שכן מכיל את החוסרים הללו.

עשב לשיפור תפקוד מערכת העיכול

אכילת עשב על ידי חתולים יכולה לנבוע גם מבעיות במערכת העיכול. זו יכולה להיות בעיה זמנית ומקומית אך זו יכולה להיות גם בעיה מתמשכת שיש לטפל בה.

פעמים רבות זה קורה בקרב חתולים שמלקקים את הפרווה שלהם ויוצרים במערכת העיכול מעין פקק פרווה שנתקע שם. אז העשב עוזר לשחרר את הסתימה כמו לקסטיבים. לעיתים יש בעיה נרחבת יותר וכדאי לגשת לוטרינר ולבחון את הבעיה. לבסוף, זה יכול לקרות עקב בעיה רגעית, למשל אוכל פג תוקף, בטן רגיזה או אוכל שלא מתאים לחתולים שגורם להם לאי נוחות בבטן ומביא אותם לאכול עשב.

עשב כאמצעי לניקוי והרגעת הקיבה

בוודאי שמתם לב שחתולים שאוכלים עשב, מקיאים את העשב זמן קצר לאחר מכן. הם עושים זאת מהסיבה הפשוטה שחתולים לא יכולים לעכל עשב בצורה טובה מאחר וחסר להם אנזים שמאפשר עיכול של כמות גדולה של עשב. לכן אכילת עשב יכולה להראות לנו שהם אולי חולים. אך ההקאה של העשב היא חלק ממנגנון גדול יותר של ניקוי הקיבה מפרזיטים, פרווה נוצות ואפילו עצמות. כל אלו עלולים לגרום לקיבה רגיזה ובעיות נוספות וההקאה שמגיעה אחרי אכילת העשב מנקה את הקיבה מכל רע.

שימו לב!

חשוב לשים לב שהחתול שלכם אוכל עשב שאינו רוסס בחומרי הדברה מסוכנים וכימיים או מועשר בדשנים כימיים מזיקים. אם יש חומרים שכאלו על העשב הרחיקו את החתול ממנו ונסו לגדל עשב נקי מחומרים אלו באדנית או בעציץ.

אם החתול שלכם אוכל מדי כמויות גדולות של עשב אז נורות אזהרה אדומות צריכות להידלק. כדאי במצב כזה להגיע אל הוטרינר ולהתייעץ איתו, אולי יש בעיה רפואית שחייבת טיפול.

  • הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי עם וטרינר

שימורים לחתולים הם הטרנד החדש

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments