לפני שקובעים תור: מה תפקידיו של רופא תעסוקתי?

בתחום הבריאות והתעסוקה, לרופאים תעסוקתיים יש תפקיד חשוב בשמירה על רווחתם של העובדים ובהבטחת תפקודם של ארגונים וחברות. המומחיות של רופאים אלו היא לא רק באבחון מחלות וטיפול בפציעות הקשורות לעבודה אלא גם במניעת התרחשותן מלכתחילה. במאמר זה נדבר על חובותיהם של הרופאים התעסוקתיים, נסביר על התרחישים המחייבים את מעורבותם ונפרט מה חשוב להביא איתכם לפגישה עם רופא תעסוקתי. בואו נתחיל.

מהו תפקידו של רופא תעסוקתי?

רופאים תעסוקתיים הם רופאים מומחים בעלי הכשרה ברפואה תעסוקתית. תחומי האחריות העיקריים שלהם הם שמירה על בריאותם ועל בטיחותם של עובדים בתעשיות שונות. לתפקידו של רופא תעסוקתי יש היבט מניעתי המתבטא בביצוע בדיקות לעובדים במקומות שונים כדי לשמור על בריאותם ולמנוע מהם לחלות. למשל, הרופא התעסוקתי מוסמך לבדוק את סביבת העבודה בחברה מסוימת כדי לקבוע אם בסביבה זו יש חשיפה למזיקים העלולים לגרום לסרטן, כמו קרינה מייננת בכמות גבוהה. כמו כן, הרופא התעסוקתי בוחן קריטריונים אישיים של עובדים כמו גיל ומצב בריאותי כדי לקבוע את כשירותם לעבודה. ברוב המקרים, אבחון של רופא תעסוקתי ייערך בעקבות מחלה, פציעה או תאונת עבודה של עובד. אם מתגלה אצל עובד פציעה או מחלה בעקבות שהייה במקום העבודה, הרופא התעסוקתי ינסח חוות דעת שלפיה ייקבע אם העובד יכול להמשיך לעבוד במקום העבודה או בכלל.

תביעת אובדן כושר עבודה

אם עובד תובע את הביטוח הלאומי או את חברת הביטוח תביעות אובדן כושר עבודה, הרופא התעסוקתי יסייע לעובד לזכות בפיצויים על סמך ההערכה שלו. אם הרופא התעסוקתי קבע שקיים קשר בין הפגיעה של התובע לבין מקום העבודה שלו או תפקידו, הוא יכול להכריע את סיכויי התביעה נגד חברת הביטוח והביטוח הלאומי לטובת התובע. כמו כן, בסמכותו של הרופא התעסוקתי לקבוע אם לתובע יש זכאות לקבלת הקלות שונות בעבודות עתידיות כמו עבודה בתנאים מסוימים, איסור על עמידה ממושכת ועוד.

פרסום:

 

אילו מסמכים צריך להביא לפגישה עם רופא תעסוקתי?

כשאתם נפגשים עם רופא תעסוקתי, עליכם להביא איתכם את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי לליקוי הבריאותי הפוגע בכושר העבודה שלכם – הרופא יבסס את חוות הדעת שלו על המצב שלכם לפי מסמכים רפואיים אלו. נוסף על כך, עליכם להביא פירוט של אופי העיסוק שלכם ושל תנאי העבודה שלכם. במקרים מסוימים שבהם לא יתאפשר לרופא לקבוע באופן נחרץ את מצבכם, הוא עשוי לערוך לכם בדיקה גופנית שבעקבותיה יקבע סופית את יכולתכם לעבוד, ובאיזה שיעור יש להעריך את אובדן כושר העבודה שלכם.

הגשת תביעה

אפשר להגיש תביעות אובדן כושר עבודה לביטוח לאומי וגם לחברת ביטוח פרטית אם יש לכם פוליסת ביטוח הנוגעת לאובדן כושר עבודה. בביטוח לאומי תידרשו לעבור בדיקה של ועדה רפואית של הביטוח הלאומי שתקבע את שיעור הנכות שלכם, שתתבסס על מכלול הליקויים הרפואיים שמהם אתם סובלים. יש מקרים שבהם החלטת הביטוח הלאומי תסתור את קביעת הרופא התעסוקתי, ובמקרים אלו תוכלו להגיש ערעור. בהגשת תביעה לחברת הביטוח, תצטרכו להגיש תביעה הכוללת אישור של הרופא התעסוקתי, הקובע ששיעור הפגיעה בכושר העבודה שלכם עומד על 75% או יותר, ואם חברת הביטוח אינה מקבלת את התביעה, תוכלו לתבוע אותה בבית המשפט.

לסיכום

לרופאים תעסוקתיים יש תפקיד חשוב באבחון פציעות ומחלות הנוגעות לעבודה ובהקלה של תהליך השיקום והחזרה לשוק התעסוקה. אם אתם מתכננים להגיש תביעה לחברת הביטוח או למוסד לביטוח לאומי בגין אובדן כושר עבודה, חשוב להיפגש מראש עם רופא תעסוקתי כיוון שחוות דעתו יכולה להשפיע על החלטת חברות הביטוח. בהצלחה!

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments