מגנזיום עושה פלאים למוח האנושי

התפריט התזונתי המודרני דל מאוד במגנזיום וזאת בניגוד גמור למה שהיה פעם. אבות אבותינו היו מקבלים את מנת המגנזיום שלהם דרך חלקים מסוימים בבשר, דרך אכילת מאכלי ים, מהמים ואפיל תוך כדי שחייה בים. כיום המצב השתנה מאוד; הקרקע שיש לנו היום עברה הרבה עיבודים וגלגולים וכרגע גם היא דלה במגנזיום ואפילו מהמים שאנחנו שותים מנקים את המגנזיום.

מגנזיום חשוב לבריאות שלנו, מחסור בו – מזיק לנו.

מגנזיום הוא רכיב חשוב בתזונה שלנו וכל אדם צריך לצרוך בין 320 מ”ג עד ל-420 מ”ג מגנזיום מדי יום. מה קורה, אם כן, כאשר יש מחסור במגנזיום?

ובכן, מגנזיום משחק תפקיד חשוב מאוד בתגובות ביוכימיות בכל הגוף שלנו. הוא קשור לבריאות התאים שלנו, לעצמות שלנו, לשרירים שלנו וגם ללב. מחסור במגנזיום עלול להוביל להתכווצויות שרירים, בעיות בקצב הלב ובמקרים קיצוניים מחסור עלול להוביל אפילו למוות. נמצא גם קשר בין מחסור במגנזיום לבין דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, עצבנות, אפתיה, הזעת יתר, חוסר מנוחה, פסיכוזה, כאבי ראש ואטקסיה (בעיות בשיווי המשקל שגורמות להעדר קואורדינציה ותנועות מגושמות של הגפיים).

שקדים
מקור למגנזיום

תראו, תוסף מגנזיום הציל ושיפר את חייהם של רבים

שמרית, בת 27 מצפון הארץ

לשמרית הייתה פגיעה מוחית קודמת. עם הזמן היא החלה לפתח דיכאון והתקשתה לשאת את הלחץ בעבודה ובלימודים, את המזון המהיר שנאלצה לאכול בגלל הלחץ וגם הביצועים האקדמיים שלה התדרדרו. לאחר שבוע שבו היא נטלה תוסף מגנזיום היא סיפרה: “כל הזמן היה לי מעין רעש בראש. עכשיו שאני לוקחת מגנזיום השתחררתי מהדיכאון, הזיכרון שלי לטווח הקצר השתפר פלאים ואני מרגישה שגם מנת המשכל שלי חזרה לקדמותה טרם הפגיעה המוחית שחוויתי עקב תאונה. פשוט פלא”.

פרסום:

ליאורה, בת 32 ממרכז הארץ

בגיל 30 לאחר לידת הילד השני שלה החלה ליאורה לסבול מדיכאון לאחר לידה. היא רצתה להחלים ממנו ללא תרופות כימיות ושמעה כי מגנזיום יכול לסייע לה. ליאורה מספרת: “האמת, תכננו להביא עוד ילד אבל מאוד פחדתי כי סבלתי מדיכאון נוראי לאחר הלידה. אך מרגע שהתחלתי לקחת עם כל ארוחה 200 מ”ג מגנזיום וגליצין, הדיכאון חלף עבר לו ואנחנו כבר חושבים על הילד השלישי”.

קמפיין מגנזיום
פרסומת

אבי, בן 43 מהמרכז

אבי סבל במשך תקופה ארוכה מעצבנות, דיכאון, דיבור מהיר וחרדות. זה קרה מיד לאחר הגירושין, אז הוא גם החל לשתות יותר אלכוהול וגם השמין. אבי סיפר: “תקופת הגירושין הייתה עבורי התחתית. הרגשתי רע, השמנתי והתחלתי לשתות אלכוהול. הרופא שלי המליץ לי על שילוב מגנזיום ומאז אני נוטל 125 מ”ג מגנזיום בכל ארוחה. כל הסימפטומים שלי נעלמו. המגנזיום דיכא את התיאבון שלי, את הרצון לשתות, ירדתי במשקל ואני מרגיש הרבה יותר חיוני ושמח”.

גלעד, בן 51 מדרום הארץ

לגלעד יש היסטוריה ארוכה של דיכאון לא מז’ורי, חרדות, מחשבות אובדניות והוא גם סבל מנדודי שינה. הרופאים רשמו לו ליתיום ונוגדי דיכאון במרוצת השנים אולם שום דבר לא הצליח לעצור את התופעות האלו. גלעד אפילו אושפז פעמיים לאחר שניסה להתאבד. הוא פנה לפני 3 שנים לרפואה הטבעית, אחרי שנואש מהפתרונות של הרפואה המערבית, ורשמו לו 300 מ”ג מגנזיום וגליצין בכל ארוחה. גלעד: “מאז שאני על מגנזיום השינה שלי טובה יותר, אני בריא יותר, סף החרדות ירד ואני מרגיש שהתפקוד היומיומי שלי הרבה יותר טוב”.

קפסולות
תוסף מגנזיום

מגנזיום חשוב עד מאוד לפעילות התקינה של מוח האדם!

המגנזיום מסתובב לו חופשי יחד עם גלוטמט וסידן בסינפסות (האזורים שבהם נפגשים תאי עצב עם תאי מטרה) שבין שני נוירונים. גלוטמט וסידן אלו הם מעוררים כשהם במינון הנכון, ורעילים אם הם במצב של עודף במוח. שני אלו מפעילים קולטני NMDA (קולטני גלוטמט האחראים על העברת סידן לתאים). מגנזיום יכול “לשבת” על קולטני NMDA מבלי להפעיל אותם, כמו שומר הניצב בשער. אם אנחנו נסבול ממחסור במגנזיום לא יהיה לנו בעצם שומר בשער. התוצאה – מוות בלתי הפיך של תאים במוח.

מילות סיום

זו אחת התיאוריות שיכולות להסביר את הסיפורים ששמענו מכל כך הרבה אנשים על היכולת הבלתי רגילה של מגנזיום לשנות פעילויות חשובות במוח ולשפר את איכות החיים.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments