מהי מדפסת תלת מימד ביתית?

מהי מדפסת תלת מימד ביתית?

בעבר ראינו בסרטים בדיוניים שהשחקן לוחץ על כפתור ולאחר כמה דקות בום! נוצר משהו מהמם…

אז זהו שזה כבר לא רק בסרטים עתידניים.
בשנים האחרונות הטכנולוגיה פרצה חזק ונכנסה לבתים רבים בארץ ובעולם וביניהם גם מדפסת התלת מימד; מדובר במכונה מטורפת שלמרות היותה פשוטה היא למעשה גאונית ומדהימה.
מכונה זו ששולחים לה קובץ של מודל תלת מימדי והיא יוצרת אותו פיזי עד לפני מספר שנים היתה מצוייה רק בתעשיה ועלתה מאות אלפי דולרים! אז היתה המכונה יקרה ומסורבלת.
אבל, לפני מספר שנים בודדות הסתיים הפטנט והחל ייצור המוני של מדפסות זולות שמיועדות אף לשימוש ביתי. אט אט הפכה מדפסת תלת מימד להיות קלה לשימוש, איכותית במיוחד וזולה.

אז מה היא הדפסה תלת מימדית?

פרסום:

הנה לכם דוגמא קטנה, בא לכם לפרגן מתנה קטנה, מגניבה ומקורית לבת שלך או לבת הזוג,

משהו שהוא ייחודי ולא כזה שנרכש בחנות, משהו מרשים ומיוחד, תוכלו להיכנס לאתר חינמי עם מבחר מודלים להורדה, אתר שלמעשה מציע קבצים להורדה ומיד להדפיס לה משהו כזה
(עם השם שלה). ובעיקרון, ההדפסה היא כיד הדמיון.
כיום, בגלל שזהו תחום שניתן להדפיס בו כמעט כל מה שרק עולה על הדעת, ההדפסה בתלת מימד בהחלט תופסת תאוצה בעולם הרחפנים, מזון, רפואה, צבא ובתי ספר.

למעשה זהו תהליך של יצירת אובייקטים בצורה קלה, זולה ומהירה מאי פעם. אם בעבר מי שיש לו רעיון כלשהו היה צריך לפנות ליצרנים ולשלם אלפי דולרים, מה שלעיתים היווה מכשול ובלם את היכולת של יזם לפתח מוצר. היום, בתוך כמה שעות, הוא יכול להדפיס לעצמו את האב טיפוס ואף את המוצר עצמו.

כמה ידע צריך בכדי להדפיס בתלת מימד?

כיום מדפסות התלת מימד פשוטות לשימוש וקיים מגוון רחב מאוד של מדפסות שמתאימות לשימושים שונים. חלקן אף מגיעות עם מסך מגע (touch) ולמעשה מאוד ידידותיות למשתמש.
כך שבעצם ממש לא צריך שום ידע מקדים; ליתר דיוק, כל הידע שצריך נמצא בסרטון אחד בן 15 דקות, כאשר לאחר שראיתם אותו אתם כבר בעולם של ההדפסות בתלת מימד! נכון, זה לא אומר שאתם מאסטרים, אבל בהחלט אתם כבר במקום שתוכלו להדפיס מודלים תלת מימדיים מרשימים בעצמכם.

איזה צבעים או חומרים יש?

החומר הפופולרי הוא PLA שזה חומר ידידותי לסביבה מיוצר על בסיס של תירס או קנה סוכר, הוא נחשב לחומר שקל מאוד לעבוד איתו בתלת מימד.
זהו חומר גלם נפוץ ויש מגוון רחב של צבעים לחומר זה.
אולם, תחום ההדפסה מתפתח כל הזמן וניתן למצוא חומרים שמתאימים לעמידה בלחצים גבוהים, חום גבוה, גמישים ועוד.

כמה עולה מדפסת תלת מימד ביתית?

כפי שציינתי קודם,היום “המחירים בריצפה”. יתכן כי בקרוב מחירן ישתנה בגלל עלות המשלוח הגבוהה לארץ שהחלה בעקבות הקורונה, אך בשלב זה תוכלו למצוא מדפסות ביתיות,קיט,
החל מ 1290 ש”ח ועד מדפסת מפנקת הכוללת מסך מגע ובטכנולוגיה מתקדמת עם שטח הדפסה גדול ב 2950 ש”ח.

לסיכום, הדפסה תלת מימדית היא כלי רב עוצמה שיכול להוות חלק בלתי נפרד מהשימוש היומיומי בתחומים רבים ובטח בשימוש הביתי.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments