מתי כדאי לקחת הלוואה לעסק?

במהלך כל חיי עסק ישנן תקופות אשר מצריכות לקיחת הלוואה לעסק. בטרם הקמת העסק יש צורך בהון כספי כדי שיהיה אפשר לפתוח את העסק, לאחר מכן עד שהעסק מתחיל להכניס הכנסות יהיו חייבות בתזרים מזומנים. אך שם זה לא נגמר גם שהעסק מתרחב והוא צריך לקנות ציוד משרדי או לשלם על שיפוץ העסק הוא חייב מזומנים שלא תמיד יש לו. כך שלאורך כל חייו גם שהעסק גדול ומבוסס הוא חייב הון כספי. הדרך היחידה להתמודד עם הוצאות העסק היא לקיחת הלוואה לעסק דרך הבנק או דרך חברות חוץ בנקאיות.

מאיפה כדאי לעסק לקחת הלוואה לעסק מהבנק או חברה חוץ בנקאית?

בפני העסק קיימות שתי אופציות עיקריות לקבלת הלוואה לעסק. אופציה אחת היא דרך הבנק, על בעל העסק להגיע לסניף הבנק או לבנקים אחרים ולמלא בקשת קבלת הלוואה, אך כדי לבקש הלוואה עליו להראות חסכונות ופיקדונות שיש לו ולוודא שהוא לא במינוס זמני או כרוני. האופציה השנייה היא דרך חברות חוץ בנקאיות, חברות אלו כוללות את חברות האשראי הגדולות, חברות פיננסיות וחברות ביטוח. שחושבים על ההלוואה המשתלמת ביותר בהתאם לצרכי העסק, המקום הטוב ביותר לקבל אותה היא דרכה הבנק מכיוון שמדובר על תנאים טובים יותר הן מבחינת פריסת תשלומי ההלוואה לעד חמש שנים, תנאי החזר נוחים וגמישים שאפשר לעמוד בהם וריבית נמוכים. כמו כן, מסגרת ההלוואה לא תופסת את המסגרת של הלקוח. בחברות חוץ בנקאיות תאלצו לשלם ריבית גבוהה יותר, ופריסת התשלומים אינה ארוכה כמו בבנק.

פרסום:

מתי כדאי לקחת הלוואה לעסק?

הלוואה לעסקים כדאי לקחת בכמה מקרים:

הוצאות גדולות בעסק – כאשר ההוצאות של העסק גדולות יותר מההכנסות, רצוי לקחת הלוואה עסק אשר תסגור את ההוצאות ותאפשר לבעל החשבון להיות בפלוס.

חובות – כאשר החובות של העסק הולכות וגדולות, הדרך היחידה לטפל בבעיה היא באמצעות לקיחת הלוואה.

מינוס – במצב של מינוס האופציה היחידה שעומדת מול בעל העסק היא לקיחת הלוואה לעסק כדי לסגור את המינוס.

הפסדים – כאשר עסק מפסיד עוד ועוד כסף הוא נכנס למינוס שאינו יכול לצאת ממנו ואף הופך לכרוני, לקיחת הלוואה בטרם המינוס הופך לכרוני עוזרת לפתור את הבעיה.

קניית ציוד לעסק – אם העסק מתרחב ואין לכם מספיק כסף כדי לרכוש מכונות חדישות וציוד משרדי, לקיחת הלוואה תפתור את הבעיה.

כל אחד מהמצבים הללו מחייב לקיחת הלוואה הבנק או דרך חברות חוץ בנקאיות כדי להתמודד עם הבעיה הכספית שנוצרה בעסק.

התאמת הלוואה לצרכי העסק עם יועץ בנקאי

כדי להתאים את ההלוואה שאתם צריכים לצרכי העסק, חשוב להתייעץ עם יועץ בנקאי שיתאים לכם את ההלוואה המתאימה ביותר בהתאם לצרכי העסק, עם הריבית הנמוכה ביותר, פריסת תשלומים ארוכה והחזרי תשלום נמוכים שאפשר לעמוד בהם מדי חודש בלי שתצטרכו להיגרר לריבית פיגורים ולשלם עוד כסף על פיגורי איחור תשלומי ההלוואה.

“אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.”

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments