מתכונים ללא גלוטן

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים עוברים לתזונה נטולת גלוטן במטרה לשפר את בריאותם. גלוטן הוא חלבון שמצוי בעיקר בדגנים, בין היתר בשעורה, בחיטה, בכוסמין ובשיפון. מה שמיוחד בגלוטן הוא שהוא אינו מסיס במים, תכונה שמאפשרת לו להעניק למאפים השונים גמישות ומרקם מיוחד, אך לחלק מהאנשים הגלוטן גורם לרגישות מסוימת. בין אם אתם רגישים לגלוטן או פשוט מעדיפים להימנע מאכילת גלוטן, ריכזנו עבורכם מספר מתכונים ללא גלוטן, שיוכלו להרחיב לכם את הארסנל. המתכונים שנציג בפניכם הם רק חלק קטן מהמתכונים הקיימים באתר “פודיק” של שחר חן, כך שכדאי להיכנס לאתר לקטגוריית מתכונים ללא גלוטן וליהנות ממתכונים רבים נוספים. מתכונים רבים כוללים סרטוני הדרכה ותמונות, שיעזרו לכם להכין את המתכונים בצורה המיטבית, לפי כל השלבים.

הנה לכם 10 מתכונים ללא גלוטן, ששווה להכיר:

פשטידת תירס וגבינות דיאטטית ללא גלוטן:

לא חייבים להשתמש בקמח לבן או מלא כדי ליצור פשטידות מעולות. פעמים רבות, מתכונים ללא גלוטן ממירים את הקמח הרגיל בקמח ידידותי לרגישים לגלוטן. במקרה הזה, המרנו את הקמח הלבן בקמח תירס! הפשטידה הנהדרת הזו משלבת תירס ומגוון גבינות רזות טעימות, ביניהן גבינה בולגרית 5%, גבינה צהובה 9%, גבינת לאבנה 5% וגבינה לבנה 5%. מדובר על מתכון מושלם לארוחת ערב חלבית קלילה!

פרסום:

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק פשטידת תירס” וכנסו לאתר.

לחם טחינה ללא קמח וללא גלוטן:

אולי תופתעו לגלות, אבל לא חייבים קמח בשביל להכין לחם טעים ונהדר. עם המתכון הזה, תוכלו להכין לחם מטחינה! המתכון סופר מהיר. כל שצריכים לעשות הוא להכין את הבלילה, להכניס לתבנית אינגליש קייק ולאפות בתנור במשך כ-20-22 דקות. המתכון מתאים מאד לרגישים לגלוטן, אך יכול להיות גם מתכון נהדר ללחם כשר לפסח. כל מה שאתם צריכים זה טחינה גולמית איכותית, ביצים, סילאן, אבקת אפייה, אגוזי מלך, שומשום ומעט מלח ופלפל.

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק לחם טחינה ללא גלוטן” וכנסו לאתר.

עוגיות טחינה וסילאן ללא גלוטן:

גם קינוחים יכולים להיות מתכונים ללא גלוטן. קבלו עוגיות טחינה וסילאן ללא גלוטן, שהן גם טבעוניות לגמרי! במקרה הזה, הקמח הרגיל מוחלף בקמח טף. כל שאתם צריכים בשביל להכין את העוגיות הנפלאות האלו זה קמח טף, טחינה גולמית משומשום מלא, אבקת אפייה, סילאן ושמן. הכינו את התערובת, צרו את העוגיות והכניסו לתנור לאפייה של כ-10 דקות. זה קל ופשוט! וכיוון שהעוגיות טבעוניות, תוכלו להגיש אותן כקינוח אחרי כל ארוחה.

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק עוגיות טחינה ללא גלוטן” וכנסו לאתר.

עוגת גבינה באסקית ללא גלוטן:

עוגת הגבינה הבאסקית הזאת היא עוד קינוח נהדר ללא גלוטן, שמתאימה בתור קינוח לארוחה חלבית. מדובר על עוגה משגעת, בעלת מרקם מדהים וטעם אגדי! תוך כ-20 דקות עבודה וכ-30 דקות בתנור כבר תוכלו להתענג על עוגת הגבינה הנפלאה הזאת! אם נדמה לכם שהעוגה נשרפת מלמעלה, אל תיבהלו – כך נראית עוגה באסקית אמיתית. שימו לב שהמתכון מתאים לתבנית בקוטר 18-22, כך שאם תרצו להכין את העוגה בתבנית בגודל אחר, תצטרכו לשנות את הכמויות בהתאם.

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק עוגת גבינה באסקית ללא גלוטן” וכנסו לאתר.

שקשוקה ירוקה עם שמנת לבישול:

קיימים שפע של מתכונים ללא גלוטן, ביניהם גם כאלו שאינם זקוקים לשום סוג של קמח. המתכון שלנו לשקשוקה ירוקה עם שמנת לבישול היא דוגמה למתכון שכזה, שמבוסס רק על ביצים, שמנת מתוקה ועלים ירוקים למיניהם. השקשוקה הקלאסית מורכבת מעגבניות וגמבות, אך אם אתם רוצים ליהנות משקשוקה בריאה ומזינה במיוחד, אין ספק שכדאי לבחור להכין שקשוקה ירוקה. העלים הירוקים, ביניהם כרישה, עלי תרד, מנגולד, קייל ובזיליקום, כולם מלאים בוויטמינים, במינרלים ובנוגדי חמצון עוצמתיים. המתכון כולל גם פלפל חריף, אבל אם אתם פחות בעניין של חריפות, תוכלו לוותר עליו. בסופו של דבר, תצא לכם שקשוקה ירוקה נפלאה וטעימה במיוחד, שמתאימה לארוחת בוקר או ארוחת ערב קלילה.

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק שקשוקה ירוקה עם שמנת” וכנסו לאתר.

שקשוקה ירוקה פרווה ללא שמנת לבישול:

יש גם אפשרות להכין שקשוקה ירוקה ללא שמנת לבישול, שמתאימה כארוחת פרווה. גם כאן תכניסו לתוך המחבת שפע של עלים ירוקים מזינים ובריאים, אך תוותרו על השמנת לבישול. אם אתם לא אוהבים את אחד מהרכיבים, אתם תמיד יכולים להחליף אותו ברכיב אחר או לוותר עליו לגמרי.

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק שקשוקה ירוקה פרווה” וכנסו לאתר.

קציצות דגים מוסר ים ובס על צזיקי יווני וטרטר עגבניות חריפות:

אם אתם חובבי דגים, יש לנו מתכון מעולה בשבילכם, שאינו כולל גלוטן – קציצות דגים מוסר ים ובס על צזיקי יווני וטרטר עגבניות חריפות. זוהי מנה עשירה בחלבון וטעימה כל כך, עד כדי ליקוק האצבעות! כדי להכין את המנה הנפלאה הזו, כל שאתם צריכים זה דגי מוסר ים ובס טחונים, מעט גרידת לימון, צרור פטרוזיליה, צרור כוסברה, שמן זית, בצל סגול, שיני שום, עגבניות מגי, פלפל ירוק חריף וצזיקי יווני קנוי או ביתי. זוהי מנה עיקרית נפלאה לכל סעודה חלבית!

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק קציצות דגים” וכנסו לאתר.

סלט חזה עוף אסייתי:

אם אתם מחפשים אחר מתכון בשרי ללא גלוטן, כדאי לכם להכיר את המתכון המצוין הזה – סלט חזה עוף אסייתי. המנה המתוקה הזאת היא מזינה, קלילה וסופר טעימה! תוך כ-25 דקות הכנה, תוכלו ליהנות מסלט מהמם, שידהים את כל בני המשפחה, החברים או האורחים. כל שאתם צריכים לעשות הוא לתבל ולטגן את חתיכות חזה העוף, לחתוך סלט, להכין רוטב ולערבב ביחד את כל רכיבי המתכון עד לקבלת סלט צבעוני מושלם. אם אתם אוהבים חריף, תוכלו להוסיף לסלט קצת טבסקו ירוק או להחליף את הפפריקה האדומה המתוקה בפפריקה חריפה.

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק סלט חזה עוף אסייתי” וכנסו לאתר.

חומוס ביתי מהיר תוך 10 דקות עבודה:

עוד סלט שווה במיוחד, ללא גלוטן, הוא סלט חומוס ביתי, שאפשר להכין תוך כ-10 דקות עבודה בלבד! זו יכולה להיות תוספת נפלאה לשולחן החג. אפשר גם להכין את החומוס בתור סלט למנגל של יום העצמאות. כל מה שאתם צריכים זה חומוס מקופסת שימורים, מיץ לימון סחוט טרי, טחינה גולמית, שיני שום, קוביות קרח, חמאת בוטנים וכמה תבלינים. אם תרצו להשקיע, תוכלו גם להכין את המתכון מגרגרי חומוס יבשים, שהשריתם ובישלתם מראש.

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק חומוס ביתי מהיר” וכנסו לאתר.

שייק בריאות ירוק לירידה במשקל וניקוי רעלים:

שייקים בריאים יכולים להיות תוספת נפלאה לארנסל שלכם של מתכונים ללא גלוטן. לכן, הבאנו לכם מתכון נפלא לשייק בריאות ירוק, מצוין לירידה במשקל ולניקוי רעלים. שייק הבריאות הזה מורכב מעלי קייל, קיווי, מלפפונים ועוד כמה מרכיבים מזינים ובריאים במיוחד! לאחר שתטחנו את כל המצרכים טוב-טוב בשייקר, תוכלו ליהנות ממשקה מרענן במיוחד. מומלץ להכין את השייק על הבוקר, לפני שאתם יוצאים לעיסוקיכם השונים, כדי להתחיל את היום באנרגיות טובות.

כדי למצוא את המתכון הרשום חפשו בגוגל “פודיק שייק בריאות ירוק” וכנסו לאתר.

כפי שכבר אמרנו, 10 המתכונים הללו הם רק חלק קטן מהמתכונים הקיימים באתר “פודיק” של שחר חן. באתר תוכלו למצוא עוד שפע של מתכונים ללא גלוטן, שרק מחכים שיכינו אותם! שיהיה המון בתיאבון.

כתבה זו נכתבה על ידי שחר חן – בעלים של בלוג האוכל פודיק – Foodik

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments