פעולות תחזוקה שחשוב לבצע בבית

קניתם בית, בשעה טובה! אבל… אין זה אומר שעכשיו הגיע הזמן לנוח על זרי הדפנה. עליכם לדאוג לבית שלכם, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות תחזוקה נכונה. ככל שתקפידו לבצע פעולות תחזוקה בזמן, כך תוכלו להימנע מתקלות מיותרות ומתיקונים יקרים, ולא פחות חשוב – יתאפשר לכם לשמור על הבית שלכם כמה שיותר מתוחזק ומתופעל היטב לאורך שנים.

אם אתם שואלים את עצמכם מה בדיוק צריך לעשות ולאילו דברים עליכם לדאוג כדי לשמור על הבית מתוחזק, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! ערכנו לכם רשימה של פעולות תחזוקה שחשוב לבצע בבית אחת לתקופה.

טפלו בעובש

עובש זו פטריה אשר מתפתחת בתנאים של לחות, חושך וחום. ללא טיפול מתאים, עובש יכול להפוך למפגע אסתטי ובמקרים קיצוניים, אפילו למפגע בריאותי. לכן כדאי להקפיד על תחזוקה נאותה, וזה מתחיל בזיהוי מוקדם של מקור העובש. מהרגע שאיתרם את הבעיה, צאו לדרך וטפלו בה מן היסוד. כאשר מדובר בעובש חשוב שלא להקל ראש, מה שאומר, שאל תסתפקו רק בטיפול קוסמטי. נסו לאתר את מקור הבעיה – חפשו רטיבות ונזילות, תקנו אותן כהלכה, בצעו איטום ולבסוף נקו את המשטח הנגוע בחומר ניקוי ייעודי לניקוי עובש. לאחר מכן המתינו לייבוש ויישמו שכבה של צבע מונע עובש, כדי למנוע מהפטרייה לחזור בעתיד.

פרסום:

נקו אבנית מדוד השמש

דוד השמש זהו מכשיר מדהים, אשר עוזר לנו לנצל את אנרגיית השמש לטובת חימום מים. פתרון זה חסכוני בחשמל, אך אם לא נשמור עליו כמו שצריך, אנו בהחלט נשלם על כך, תרתי משמע. אחד הדברים החשובים שיש לעשות בעת תחזוקת דוד שמש הוא לנקות אבנית מגוף החימום. לאבנית יש נטייה להצטבר, וללא טיפול מתאים המצב יהיה כל כך חמור עד שיכול לגרום לנזק רציני. אנו ממליצים לכם לחסוך זמן ומאמץ ופשוט להתקין מסנן אבנית. כמו כן, הקפידו לעלות לגג ולנקות את הפאנלים הסולאריים מדי פעם, וכך לוודא שהדוד יפעל בצורה מיטבית.

החלפת מסנן במיני בר

כיום אפשר למצוא מיני בר כמעט בכל בית. מיני בר נחשב לאחת התוספות היותר נחוצות בבית המודרני, בעזרתו אתם יכולים לשתות מים קרים, נקיים ובריאים סביב השעון, וגם להרתיח מים בלחיצת כפתור. זהו פתרון מעולה אשר יכול לשנות את הרגל שתיית המים שלכם מקצה לקצה והוא מתאים למגוון רחב של משתמשים ושימושים. יחד עם זאת, כדי שבר המים ישמש אתכם לאורך זמן עליכם להקפיד לבצע פעולות תחזוקה ואחת החשובות שבהן היא להחליף את המסנן. החלפת מסנן במיני בר, זו פעולה יחסית פשוטה אשר עליכם לבצע אחת לחצי שנה. אלא אם כן אתם נוהגים להשתמש במיני בר בתדירות שעולה על הממוצע. בהוראות היצרן מחכה לכם כל המידע. בד”כ ניתן לקנות מסנן מהספק ממנו רכשתם את המכשיר או לרכוש פילטר חלופי במגוון חנויות.

ניקוי מסננים במזגנים

מזגנים פועלים סביב השעון כמעט, כשהם מחממים את הבית בחורף ומקררים אותו בקיץ. אחת מפעולות התחזוקה החשובות ביותר שעליכם לבצע, היא להקפיד לנקות את המסננים של המזגנים. זו משימה שאורכת כמה דקות בלבד, ואם לא תקפידו עליה אתם תרגישו זאת בעבודת המזגן, הוא פשוט לא יספק את התפוקה הרגילה שלו. לא תמיד יש צורך בהזמנת איש מקצוע מיידית, אם אתם מרגישים שהמזגן אינו פועל בצורה מיטבית, פשוט שלפו החוצה את הפילטרים, נקו אותם, המתינו לייבוש והחזירו אותם למקומם. יש סיכוי גדול שזה יעשה את ההבדל.

ניקוי מכונת כביסה

בדומה לדוד החשמל, גם מכונת כביסה היא מכשיר חשמלי בעל גוף חימום ופעולה אשר מבוססת על מים. לכן חשוב לתחזק אותה, לנקות מאבנית ולבצע שטיפה של המכונה מבפנים לטובת ניקוי. מלבד תכנית ניקוי שיש כמעט לכל מכונת כביסה מודרנית וקל להפעיל (כל שעליכם לעשות הוא לכוון את המכונה לתכנית הרצויה), מומלץ גם לנקות את מכונת הכביסה מלכלוך ואבק, לשטוף את המיכל שלתוכו מכניסים את נוזל ומרכך הכביסה וכך לשמור על פעולתה יעילה.

לסיכום,

יש לא מעט פעולות תחזוקה שתוכלו לבצע בבית, ככל שתקפידו עליהן, כך תוכלו לחסוך לעצמכם תקלות ותיקונים יקרים, כל שכן החלפה של מכשירי החשמל או של מוצרים אחרים בבית בתדירות גבוהה. מה גם שכיום אינכם צריכים לדאוג לכך שתאלצו לעשות זאת בעצמכם, ישנם אנשי מקצוע מיומנים שיכולים לעזור לכם, להגיע אליכם הביתה, לבצע בדיקות ולדאוג לתחזוקה של המכשירים השונים שלכם.

ניקיון בבית

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments