פתרונות לנשירת שיער

נשירת שיער היא בעיה שכיחה שמשפיעה על מיליוני גברים ונשים ברחבי העולם, ויש לה השפעה משמעותית על הביטחון העצמי והדימוי העצמי של אנשים. נשירת שיער יכולה להתרחש עקב מגוון רחב של גורמים, כולל גנטיקה, גיל, חוסר איזון הורמונלי ומצבים רפואיים. בעוד שאנשים מסוימים עשויים לבחור לאמץ את נשירת השיער שלהם, אחרים יחפשו פתרונות לשיקום השיער והביטחון שלהם. למרבה המזל, יש מגוון פתרונות זמינים לטיפול בנשירת שיער, החל מתרופות טבעיות, דרך טיפולים רפואיים, ועד השתלת שיער ופרוצדורות כירורגיות נוספות; כך שכל אחד יכול למצוא פתרון שעובד עבורו ולהחזיר לעצמו את תחושת הדימוי והביטחון העצמי.

“תרופות סבתא”

ישנן תרופות “מסורתיות” לנשירת שיער שעברו מדור לדור, והשמועה אומרת שהן יעילות. אלה תרופות פשוטות וקלות להכנה, ומבוססות על מרכיבים טבעיים. כמו לדוגמה:

  • שמן קוקוס: קרם לחות טבעי שיכול להזין את הקרקפת ולקדם צמיחת שיער. כל מה שצריך לעשות הוא לעסות את הקרקפת בשמן קוקוס, ולהשאיר למשך הלילה. בבוקר לשטוף עם שמפו עדין.
  • שמן קיק: עשיר בחומצה ריצינולאית, אשר הוכחה כמעודדת צמיחת שיער. יש לעסות את הקרקפת בשמן קיק, ולהשאיר למשך הלילה. לשטוף בבוקר עם שמפו.
  • מסכת ביצים: ביצים עשירות בחלבון, שהוא חיוני לצמיחת שיער. טורפים ביצה, מורחים על השיער והקרקפת למשך 30 דקות, ואז שוטפים.
  • תה ירוק: עשיר בנוגדי חמצון, שיכולים לעורר צמיחת שיער. יש לחלוט תה ירוק ולאפשר לו להתקרר לפני שמורחים  על הקרקפת למשך 30 דקות.

תמיסות ותרופות

  • מינוקסידיל: תמיסה הנמרחת ישירות על הקרקפת. היא פועלת על ידי הגברת זרימת הדם לזקיקי השיער, מה שיכול לעורר את צמיחת השיער. תמיסת מינוקסידיל זמינה ללא מרשם והיא בטוחה עבור רוב האנשים. מתאימה בעיקר להתקרחות הנובעת מתורשה.
  • פינסטריד (Finasteride): תרופה דרך הפה המשמשת לטיפול בהתקרחות גברית. עובדת באמצעות חסימת ההמרה של טסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון (DHT), הידוע כגורם לנשירת שיער. זמין רק במרשם רופא, ויש להשתמש בו תחת פיקוח רופא.
  • קורטיקוסטרואידים: תרופות מרשם המשמשות להפחתת דלקת בקרקפת, שעלולה לגרום לנשירת שיער. הם משמשים בדרך כלל לטיפול באלופציה אראטה – הפרעה אוטואימונית הגורמת לנשירת שיער בקווצות. ניתן ליטול קורטיקוסטרואידים דרך הפה או להזריק לקרקפת. לוקח מספר שבועות עד לתוצאות.
  • פלזמה עשירה בטסיות דם (PRP): טיפול הכולל שימוש בפלסמת הדם של המטופל עצמו כדי להמריץ את צמיחת השיער. החומר מוזרק לקרקפת, שם הוא מתקן רקמות פגומות, מעורר את זקיקי השיער, משפר את זרימת הדם לאזור, ומקדם את צמיחת השיער. זהו טיפול חדש יחסית למניעת נשירת שיער, אך PRP הראה תוצאות מבטיחות בכמה מחקרים. לרוב נעשה בו שימוש בשילוב עם טיפולי נשירת שיער אחרים.

השתלת שיער

השתלות שיער הן כיום הפתרון הפופולרי לטיפול בנשירת שיער, בזכות היעילות והתוצאות. לוקחים זקיקי שיער מאזור אחד של הקרקפת (בדרך כלל מאחור או צידי הראש), ומשתילים אותם לאזורים המקריחים.

ישנם שני סוגים עיקריים של הליכי השתלת שיער:

  1. השתלת יחידת זקיקים FUT: הסרת רצועת עור מהאזור התורם, ופירוקה לזקיקי שיער בודדים לצורך השתלה. שיטה זו יכולה לגרום לצלקת ליניארית באתר התורם, אך מניבה יותר זקיקי שיער להשתלה.
  2. חילוץ יחידת זקיקים FUE: הסרת זקיקי שיער בודדים מהאזור התורם באמצעות כלי יעודי, והשתלתם באזורים המקריחים. שיטה זו אינה גורמת לצלקת ליניארית, אך עלולה להניב פחות זקיקי שיער להשתלה.

ניתוח השתלת שיער נמשך בדרך כלל מספר שעות, וניתן לבצע אותו בהרדמה מקומית. לוקח כמה חודשים עד שרואים תוצאות, שכן זקיקי השיער המושתלים צריכים זמן לגדול ולהתבגר, אך לאחר מכן הראש מלא בשיער שופע.

פרסום:
פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments