צינור מרירון

צינור מרירון הוא פלסטיק קשיח אשר מיועד להתקנות ביציקות בטון והוא עומד על פי התקנים של חברת החשמל והרשויות. צינור מרירון נחשב למועדף על ידי הקבלנים מכיוון שהוא עמיד בפני תנאים קיצוניים, מתאים לעבודות חיצוניות ונחשב למאובטח ביותר. עם זאת, חשוב לבחור בעל מקצוע יודע לעבוד בצורה נכונה עם צנרת החשמל.

על מה חשוב להקפיד?

כאשר אתם פונים לבעל מקצוע בנוגע להתקנת הצינורות, יש להתייחס למספר פרמטרים אשר יהפכו את העסקה שלכם ליותר בטיחותית ויותר משתלמת מבחינה כלכלית. בתור התחלה, דרשו מהחשמלאי שקוטר הצינור לא ייפחת מ-20 מ”מ. כמו כן, יש לוודא שאורך הצינור לא עולה על 1.5 מטר לכל קו. החלק הקריטי הוא דווקא חיבור בין הצינורות. שימו לב, יש דרך אחת לבדוק את חיבור הצינורות. חיבור 2 צינורות חייב להיות מבוצע על ידי חיבור תקני ולא בשום צורה אחרת. כל צינור המשך חייב להיות באותו קוטר לצינור הקיים. היתרון של צינור מרירון בא לידי ביטוי בקשיחות של הצינור. הצינור נמצא סביב חול ובטון, אך בתוכו עוברים חוטי חשמל שאסור שיהיו במגע עם גורמים חיצוניים, במיוחד גורמים דליקים. צינור מרירון עובר ברצפה, בקירות ופגיעה בצינור מוביל לפגיעה במעבר תקין של חוטי החשמל או התקשורת.

איפה מתקינים צינור מרירון?

פרסום:

התקנת צינור מרירון יכולה להיות חיצונית או פנימית. סוג זה נחשב יעיל ביותר עבור התקנה חיצונית מכיוון שאין לו בלאי וניתן להתקין אותו תחת תנאים מסוימים. שימו לב, צינורות לרוב מיועדים להתקנה על טיח והם משתמשים כמובילים לתיעול של חוטי חשמל. היתרון של צינור קשיח כמו מרירון הוא שניתן להשחיל את הכבלים וחוטי החשמל באופן נוח ויעיל. צינור זה מאובטח תחת PVC, הוא עמיד בפני מעיכה, פריצת מתח ובעל חוזק דיאלקטי. חשוב לוודא שהצינור מותאם לתו התקן הישראלי.

יש חשיבות מאוד גדולה לאופן הנחת הצנרת. במידה והנחת הצינורות לא נעשו באופן תקני בקירות או ברצפה זה עלול להוביל לבעיות בטיחותיות, להתקנה מחדש ופגיעה בתחזוקת מערכת החשמל לאורך השנים. ייתכן ולא תשימו לב לתקלה בהתחלה, אבל ברגע שתפנו לחשמלאי מקצוען הוא יוכל לזהות את הבעיה. חשוב להדגיש, לאחר התקנת הצנרת כאשר אנחנו בתהליך שיפוץ, על החשמלאי בתום העבודה לכסות את הצינורות בבטון כדי שבעלי מקצוע אחרים לא יפגעו בצינורות.

כמה זה עולה?

המחיר אותו נשלם עבור צינור מרירון משתנה בהתאם למקום ממנו בחרתם לרכוש את המוצר. המחירים בדרך כלל נעים בין 5.40 ש”ח עבור צינור מרירון בקוטר של 17 מ”מ ומגיעים ל6.40 ש”ח עבור קוטר של 22 מ”מ. חשוב להפקיד לבחור ממקום מורשה ואמין להבטחת תקינות המוצר ועמידות בתו התקן הישראלי.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments