קולגן – הכוכב של עולם היופי והטיפוח, אבל מי הוא מעבר לזה?

ודאי שמעתם לא פעמיים ולא שלוש את המונח “קולגן” במהלך חייכם. אולי אתם אפילו מודעים לעובדה שקולגן הוא אחד מהחלבונים החשובים ביותר שיש לנו בגוף ושהוא אחראי להרבה מאוד תהליכים חיוניים ביותר המתרחשים בגופנו לשם תפקודנו התקין ובריאותנו האיתנה. סיכוי אפילו גדול יותר שאתם מכירים את הקולגן בהקשר של יופי וטיפוח, שכן קולגן הוא חלבון הידוע בתור מה שאחראי על גמישות, רכות ומלאוּת העור שלנו, ובין היתר גם של הגידים, רקמות החיבור, הגידים, הרצועות, העצמות, כלי הדם, המעיים, המפרקים והסחוס.

עולם הטיפוח והיופי מציע לא מעט פתרונות הקשורים לקולגן. למעשה, כשאנו צעירים, רמות הקולגן בגופנו גבוהות וזה מה שהופך את עורנו לרך, מתוח וגמיש. ככל שאנחנו מתבגרים או מזדקנים, אנו מאבדים ללא שוב יותר ויותר מהחלבון הזה שאחראי על נפח העור ובעקבות זאת, העור הופך רפוי ו”נפול” ובהעדר “מילוי” נוצרים שקעים, חריצים וקמטים. טרנד הקולגן כולל מגוון תכשירים וקרמים, תוספי מזון, ויטמינים, אבקות ואפילו זריקות.

כיום מציעים את הקולגן בתוך משקאות למיניהם ואפילו בבתי קפה. הדעות חלוקות באשר לדרך הטובה לצרוך אותו כך שבאמת יועיל ספציפית לעור הפנים וגמישותו אך זה לא מונע מהטרנד להתפשט, להשתכלל ולתפוס תאוצה רבה בשוק הטיפוח. הביקוש לתרופת קסם שתשמש לנו מעיין נעורים אל מול הזקנה המאיימת תמיד היה קרקע פוריה לטרנדים בריאותיים שונים המבטיחים לנו שהנה זה הגיע וזה כבר ממש כאן מעבר לפינה.

אבל מה עוד יש בקולגן הנחשק והמופלא הזה מעבר ליכולתו להחזיר את עורנו לזוהר, לברק ולגמישות הנעורים שלו? ובכן, הקולגן הינו רכיב קריטי במאות תהליכים חיוניים המתרחשים בגוף. להלן כמה מתפקידיו החשובים ביותר:

פרסום:

1. תורם להחלמה ושיקום של השרירים במקרה של פציעה או עומס – כאשר גופנו מכיל רמות תקינות ומספיקות של קולגן, זה מאפשר לשרירים, לגידים ולרצועות את הגמישות והאלסטיות הנחוצות להם על מנת לבצע פעולות מסוימות וכן להחלים ולהשתקם.

2. מסייע ב”ניקוי” דפנות העורקים משומן – לעתים מצטבר שומן בכלי הדם שלנו, בין אם כתוצאה מתזונה לא מאוזנת, בעיות כולסטרול או בעיות אחרות. הקולגן הוא אחד מהכלים שהגוף נעזר בהם על מנת להסיר שומן שהצטבר בדפנות העורקים ובכך מסייע במניעת מחלות שונות העלולות להגרם מלחץ דם גבוה כגון שבץ, מפרצות ועוד.

3. מגביר יצירת אנרגיה תאית – עייפות התא משפיעה לעתים על העייפות הכללית ומצב האנרגיה שלנו. הקולגן עוזר ביצירת האנרגיה שהתא זקוק לה ובכך משפיע על כלל המערכת.

4. עוזר לתקן ליקויים במערכת העיכול – על מנת שמערכת העיכול תעבוד בצורה תקינה ובריאה שאינה מסכנת את הגוף, היא זקוקה לקולגן שישמור על שלמותה וגמישותה. ישנם מצבים בהם תאי דופן המעי ניזוקים וישנה דליפה מהמעי אל מחזור הדם. מטרת הקולגן הוא להדביק את התאים יחד ולסגור את הפתחים שנוצרו ובכך שומר על בריאות הקיבה והגוף כולו.

לסיכום, הקולגן ללא ספק קריטי לגופנו ובריאותנו ולא רק ליופי ולנעורים שלנו וחשוב לשמור על תזונה מאוזנת המכילה קולגן ברמות מספקות.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments