קידום אתרים בחו”ל: המדריך החיוני להצלחה עסקית גלובלית

פריצה עסקית בינלאומית יכולה לעזור לעסק שלכם להגיע לאינספור קהלים בשווקים חדשים, כך שתוכל לשרת (ולמכור) להם, בדיוק באותו אופן שבו אתם משווקים ללקוחות הישראלים שלכם.

למרות שבדרך כלל זו המטרה, קידום אתרים בינלאומי עלול להיות מאופיין בטעויות, לא להניב את התוצאות המבוקשות, להוביל למצב בו התוצאות נעצרות, ואפילו להיכשל באופן מוחלט אם לא נלקחים בחשבון שיקולי SEO הבינלאומיים הנכונים.

השלכות של תהליך קידום אתרים בחו”ל שאינו מבוצע נכון

התעלמות מהמאפיינים המיוחדים של קידום אתרים בחו”ל עלולה אפילו לפגוע במוניטין שלכם בשווקים הישראלים, ולהפוך את ההתרחבות העסקית הגלובלית לבלתי פרודוקטיבית לחלוטין. מדריך זה, בנושא קידום אתרים בינלאומי, יסייע לכם להוביל את הפעילות העסקית שלכם לחו”ל מבלי לפגוע במותג שלכם.

פרסום:

עד לסוף המדריך, תבינו איך מדרגים את המונחים הנכונים במקומות הנכונים, כך שתוכלו לוודא שהאתר שלכם מדבר בשפה של הקהל שלכם – היכן שהם נמצאים.

מהו SEO בינלאומי?

קידום אתרים בינלאומי הוא סט של טכניקות המיועדות לאופטימיזציה של האתר כך שגולשים במדינות שונות יוכלו למצוא אותו בקלות. התהליך כולל אופטימיזציה של כל תוכן האתר, קישורים נכנסים, תיאורי מטא, תמונות וכל אלמנט אחר שיש בו צורך על מנת להשיג דירוגים גבוהים בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) ברחבי העולם.

המטרה של קידום אתרים בינלאומי היא לספק חוויה טובה למשתמשים הפוטנציאליים שלכם באמצעות הקפדה על צעדי פרסום אתרים בגוגל שיובילו אותם לקרוא את התוכן שאתם מציגים באתר שלכם, שרלוונטי ביותר מבחינתם.

מה ההבדל בין קידום אתרים בחו”ל לקידום אתרים רגיל?

מנועי חיפוש הם כלים פנטסטיים, אבל הם זקוקים לעזרה קטנה מבעלי אתרים כדי לספק למחפשים תוצאות רלוונטיות. קידום אתרים בינלאומי עוזר ליידע את גוגל (ומנועי חיפוש אחרים) אילו דפים נמצאים באיזו שפה ואילו מהם נוצרו עבור מדינות ספציפיות. מטרה זו מושגת בעיקר באמצעות תג hreflang.

אם, למשל, אתם מכוונים תהליך קידום אתרים בשפות זרות לקהלים במדינות מזרח אירופה או אסיה עם קידום אתרים בינלאומי, חשוב שתשכרו את שירותי המומחים בתחום לביצוע אופטימיזציה של התוכן למנועי חיפוש כגון Yandex או Baidu (אשר תופסים נתח גדול מהשוק באזורים אלה). למנועי חיפוש אלו יש קבוצות משלהם של גורמי דירוג, מאפיינים ואתגרים.

קידום אתרים בינלאומי עוקב אחר אותם עקרונות כמו קידום אתרים רגיל שמתבצעים בישראל, אך עם המורכבות הנוספת של hreflang, ניתוח ספציפי לשוק, מחקר מילות מפתח בינלאומי ובניית קישורים בינלאומית. מעבר לטכניקות הספציפיות הללו, לקידום אתרים בינלאומי יש אותה מטרה כמו לקידום אתרים רגיל: להציב את התוכן הנכון מול המשתמש הנכון כאשר הוא מחפש אותו.

תרגום ולוקליזציה של תוכן

אם אתם מתחילים תהליך קידום אתרים בספרדית, לוקליזציה נכונה תעזור לתוכן להשיג המרות טובות ולהניב ביצועים טובים בחיפוש (כאשר מילות מפתח משתנות בהתאם לדרישות המקומיות). תהליך זה יאפשר לכם לוודא גם שאתם מתקשרים באופן שתואם את דקויות השפה של הקהל הספרדי שלכם.

לדוגמה, חשבו על המשמעויות השונות של ביטויים שאתם משתמשים בהם בתכנים בעברית, והאם הם נשמעים הגיוניים בספרד. עברית היא שפה מלאה באמירות שלא מתורגמות, אז אם אתם רוצים לכתוב משפט כמו “הדשא של השכן ירוק יותר”, לוקליזציה של תוכן יכולה למנוע מהתוכן שלכם לבלבל את הקהל הספרדי שלכם.

תווים מיוחדים

שפות שונות עשויות לכלול תווים מיוחדים שבמקרים רבים אינם מטופלים באתר הישראלי שלכם. בתהליך קידום אתרים בחו”ל, תמצאו קבוצות תווים מורכבות ודיאקריטיות, יחד עם קריאה אנכית או מימין לשמאל. אלה משפיעים על אופן הצגת התוכן על הרלוונטיות שלו. רוב הבעיות הללו ניתנות לפתרון עם תכנון אסטרטגי מקצועי ו-CSS טוב ממוקד בינלאומי.

הבנת מאפייני החיפוש של הגולשים

האינטרנט חדר לאזורים שונים בעולם בקצב שונה. בעוד שמשתמשים מסוימים ימצאו את האתר שלך באמצעות מונחי חיפוש ספציפיים מאוד, שווקים פחות בוגרים מבחינה דיגיטלית עשויים להתמקד במילות מפתח כלליות יותר.

ככל שהמונח יותר כללי, כך קשה יותר להבין את כוונת המשתמש. לדוגמה, חיפוש אחר מונח כללי, כמו קפה בקלייה כהה, יכול להעיד על משתמש שמעוניין להבין את ההבדלים בין קלייה בהירה לכהה, או שהוא מחפש לקנות פולי קפה, או שהוא רוצה ללמוד איך לצלות את פולי הקפה שלו.

על מנת לפתור בעיה זו, חלק מתהליך קידום אתרי חנות שמוכרת פולי קפה, מבוסס על בניית מפת מילות מפתח עבור כל שוק חדש שאליו מכוון תהליך קידום האתר בחו”ל, עם התמקדות בכוונת החיפוש הספציפית של הגולשים.

בשורה התחתונה, למה קידום אתרים בינלאומי חשוב?

קידום אתרים בינלאומי יעזור לעסק שלכם להרוויח יותר כסף על ידי הגעה ללקוחות רבים בשווקים זרים. קיימות ארבע אסטרטגיות עיקריות לצמיחה עסקית:

1. הגדלת החדירה שלך לשוק הבינלאומי.

2. השקת מוצרים או שירותים חדשים.

3. פיתו עסקי בשווקים חדשים.

4. גיוון עסקי באמצעות השקת מוצרים חדשים בשווקים חדשים.

קידום אתרים באנגלית הוא המפתח להשגת שתיים מתוך ארבע האסטרטגיות הללו (הגדלת חדירה לשוק ופיתוח שווקים חדשים). הבנת הסיבה שמניעה בעלי עסקים ישראלים לפריצות עסקיות במדינות זרות, מספקת הקשר חשוב ביותר להכרעת החלטות SEO שלכם.

התובנות שתשיגו חשובות, מכיוון שהשיטה הטובה ביותר לקידום אתרים מבוססת על התאמה אישית למטרות העסקיות של הארגון.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments