מקרי רשלנות רפואית מפורסמים מהארץ

מהרופאה שהתרשלה במתן הייעוץ הגנטי, דרך החולה שלא עבר בדיקה בזמן ונפטר מסרטן ועד החולה שהושאר ציוד רפואי בגופה – לפניכם כמה מקרי רשלנות רפואית שהתרחשו בישראל

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במקרי הרשלנות הרפואית בישראל. על פי נתוני משרד הבריאות ומשרד האוצר, בין השנים 2005-2015 נרשמה עלייה של כמעט פי 2 בתשלומים בגין תביעות רשלנות רפואית, ומספר התביעות באותן שנים עלה פי 3.5. בין הסיבות לעלייה הזו ניתן למנות את הרחבת האחריות הרפואית על הרופאים בישראל לצד הגברת המודעות הציבורית לנושא הרשלנות הרפואית. לפניכם כמה מקרים מפורסמים של רשלנות רפואית שהתרחשו בישראל:

הלכת זייצוב

אחת מההלכות המפורסמות ביותר בישראל היא הלכת זייצוב (שנת 1986). אישה פנתה לייעוץ גנטי עוד לפני שהתחתנה על מנת לבדוק אם התסמונת הנדירה ״האנטר״ שקיימת במשפחתה עלולה לפגוע בצאצאים שתביא לעולם. היא הצהירה על כך שאם המחלה עלולה לפגוע בצאצאיה לעתיד, היא תמנע מהבאת ילדים. הרופאה שסיפקה את הייעוץ הגנטי טענה כי אין חשש לכך שהמחלה הגנטית תועבר בתורשה לצאצא העתידי, ועל סמך חוות הדעת של הרופאה ילדה האישה בן. למרבה הצער, אותו ילד נולד כשהוא סובל מתסמונת האנטר שגורמת לבעיות רפואיות קשות כמו הגבלה בתנועות המפרקים, התפתחות מאוחרת בגדילה ופיגור שכלי.

האם החליטה להגיש תביעה בשמו של בנה הקטין נגד אותה רופאה ונגד המוסד הרפואי בו היא עובדת. בית המשפט דן בסוגיה של הולדה בעוולה – האם מוטב לאדם לחיות חיי סבל על פני אי חיים בכלל? בית המשפט הכריע וקבע כי הרופאה התרשלה במילוי תפקידה, וכתוצאה מהייעוץ הרפואי שסיפקה נולד ילד בעל מום, כאשר יכול היה שלא להיוולד בכלל ולא לסבול.

רשלנות רפואית

פרסום:

26 תלונות שלא זכו למענה

כאשר רופא נכשל באבחון המחלה, הדבר עשוי להיחשב רשלנות רפואית. בשנת 2002 גבר אחד התלונן 26 פעמים בפני רופאיו על כך שהוא סובל מכאבי בטן חזקים. הטיפול שקיבל היה תרופתי בלבד, ללא הפנייה לבדיקות. רק כעבור 4 שנים הפנה הרופא את המטופל לבדיקה שכללה צילום CT. אז התברר שאותו אדם סובל מסרטן במעי הגס שעם הזמן פיתח גרורות. המטופל נפטר כתוצאה ממחלתו ובית המשפט פסק לטובת משפחתו פיצויים בסכום גבוה.

עיוורון במוסד הסיעודי

לצערנו, ישנם מקרי רשלנות רפואית רבים בהם מעורבים קשישים. באחד מהמקרים האלו, קשיש אושפז במוסד סיעודי. באחד הימים, צוות המוסד שכח להרים את מעקה המיטה של הקשיש בחזרה והקשיש נפל ישירות על פניו. עינו נחבטה בעמוד האינפוזיה ונפגעה קשה. הקשיש עבר ניתוח כדי להציל את עינו אך הניתוח נכשל והוא איבד את ראייתו בעין אחת. לאחר מכן, גם עינו השנייה נפגעה כתוצאה מדלקת שלא אובחנה בזמן על ידי הרופאים, והוא איבד את מאור עיניו לחלוטין.

פד גזה הושאר בגופה של חולה

ישנם מקרי רשלנות רפואית רבים המתרחשים במהלך ניתוח. אישה בת 53 מאזור הקריות עברה ניתוח גניקולוגי ולאחר אשפוז קצר שוחררה לביתה. לאחר כמה ימים היא סבלה מכאבים חזקים באזור הניתוח והחום שלה עלה. היא ניגשה לבית החולים ואז התגלה כי במהלך הניתוח שעברה הושאר ברשלנות פד גזה בתוך הגוף שלה. בבדיקת התיק הרפואי של המטופלת, התברר שהרופא לא היה נוכח בסיום הניתוח ולא בדק את החולה לפני שחרורה. האישה הייתה בסכנת חיים כתוצאה מהפד שהזדהם, והיא עברה ניתוח להוצאתו. רק כעבור שבועיים של אשפוז היא החלימה ושוחררה מבית החולים.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments