ובמקום הראשון: תריסים חשמליים

הקיץ הישראלי הופך ליותר ויותר חם, החורף כבר לא ממש חורף והאתגר להרחיק את קרני השמש החודרות מהבית הופך לחשוב עוד יותר. במצב כזה יש לחשוב על פתרונות הצללה איכותיים לטווח הארוך ותריסים חשמליים מסתמנים כמענה הטוב יותר.אנחנו עדיין חוגגים את העידן התעשייתי. עידן שבו הזכוכית נחשבה ועדיין נחשבת ליצירת אמנות יוקרתית. הבתים שלנו גדלו וכך גם החלונות שלנו. לעיתים אנחנו רואים חלונות כל כך גדולים ש”אשכרה” מחליפים קירות שלמים. ואכן, חלונות וויטרינות מאפשרים לאור ולבריזה להיכנס אלינו

הביתה. בנוסף, החלונות האלו יוצרים קשר עיצובי וקונספטואלי בין פנים הבית לבין כל מה שקורה בחוץ. בבתים מעוצבים ומתכוננים היטב החלונות הגדולים האלו מסייעים גם בימי החורף, על ידי כך שהם מאפשרים כניסה של קרני שמש מחממות. אך אם מסתכלים על כל הסיפור הזה מבחינת יעילות אנרגטית, חלונות, יפים וגדולים ככל שיהיו, יכולים להיות דווקא החוליה החלשה במעטפת התכנונית של הבניה.

> חימום סולארי לבריכות שחייה – מחמם מים לבריכה

בגלל קיומם של חלונות אנחנו מאבדים עד כ-40% מהחימום שלנו בבית בימי החורף, ובקיץ – אותם חלונות אחראים על כניסה של עד כ-80 אחוזים מהחום אל תוך הבית שלנו.החלפת הזכוכית לזכוכית כפולה יכולה לעזור, היא מצליחה לבודד חלק מן החום והקור.

פרסום:

ביכולתם של חלונות עם זכוכית כפולה להפחית עד 60 אחוזים מהחום ביחס לחלונות עם זכוכית בודדת, אך גם זכוכית כפולה תתיר לחום להיכנס בימות הקיץ ולאותו החום לברוח מהבית בימות החורף. שלא כמו תריסים חשמליים – סוככים, פרגולות ומרקיזות בהחלט יכולים לעזור במניעת איבוד חום דרך החלון בעונת החורף, אך הם לא תמיד מספיקים לנו במאבק בשמש הקורנת על החלונות בימות הקיץ. במקרים כאלו דרוש פתרון יעיל יותר אנרגטית, ותריסים חשמליים עושים בדיוק את זה.

תריסים חשמליים, הפתרון האנרגטי הטוב ביותר.

אפשר לחלק את פתרונות ההצללה הקיימים היום ל-2 קבוצות עיקריות: פתרונות קבועים או פתרונות מודולריים הניתנים להתאמה. לפתרונות הקבועים יש את היתרון שלהם, יתרון הפשטות. החלקים קבועים ולא זזים ודי קל לתפעל אותם. עם זאת, הם צריכים להיות מתכוננים היטב על מנת שיעשו את העבודה שלהם בצורה המיטבית. מנגד, עומדים לרשותנו פתרונות הצללה ניתנים להתאמה ואלו נותנים שליטה טובה ומקיפה יותר בכמות החום והקור שנכנסים.

פתרונות אלו יכולים להיות מופעלים ידנית או על ידי מנועים. הם יכולים להיות מאובזרים בחיישנים שיאפשרו תגובה מידית ואוטומטית לקור, גשם, חום ואפילו רוחות. פתרונות מתקדמים שכאלו יכולים אף להתחבר בקלות למערכת בית חכם. תריסים חשמליים הם מן הפתרונות האלו שניתנים להתאמה, והם זוכים לראשון כבר כמה שנים ברציפות. התריסים החשמליים של היום מספקים לנו הגנה מקסימלית מפני קרני השמש וניתן להתאים את הפתיחה שלהם לתנאי מזג האוויר בכל רגע, בקלות רבה, בוודאי אם הם מחוברים למערכת בית חכם.

את התריסים החשמליים אפשר לפתוח לגמרי, אפשר לסגור לגמרי או לפתוח רק קצת. אפשר להרים אותם ולהוריד אותם בהתאם לזווית קרני השמש ומאחר והם חשמליים, גם התפעול שלהם מאוד נוח – לחיצת כפתור זה כל מה שדרוש כדי לכווננן אותם בדיוק למצב הרצוי לנו.
לאור כל האמור, אין זה פלא, אפוא, שתריסים חשמליים נחשבים לפתרון היעיל ביותר מבחינה אנרגטית.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments