זכאות לאחוזי נכות לאחר ניתוח השתלת קרנית – מה צריך לדעת?

השתלת קרנית

אחוזי נכות לאחר השתלת קרנית

ניתוח להשתלת קרנית הוא ניתוח שבא לטפל במצב של עכירות בקרנית. למעשה, מצב זה פוגע אנושות באורח החיים של האדם שסובל ממנו, זאת מאחר ומדובר על מצב שמשפיע באופן דרסטי על יכולת הראייה. כאשר מדובר על ניתוח השתלת קרנית ביטוח לאומי, קיימת מחלוקת רבה בנושא באשר לזכויות של אלו שעברו את הניתוח המדובר בביטוח לאומי. בכתבה זו, החלטנו לעשות לכם סדר בבלאגן ולרכז עבורכם את מרבית המידע החשוב בנושא ניתוח השתלת קרנית ביטוח לאומי וכל היוצא בכך.

חולי קרטוקונוס וזכאות לאחוזי נכות

קרטוקונוס זו מחלת עיניים שכיחה למדי, כזו אשר מהווה את אחת הסיבות הנפוצות לעריכת ניתוח להשתלת קרנית. חשוב לציין כי כמו במקרים אחרים של ליקויים פיזיים, גם כאן – אחוזי הנכות שיוענקו לחולי קרטוקונוס ואלו שעברו ניתוח השתלת קרנית נתונים לשיקולם של ביטוח לאומי. עם זאת, תקנות ביטוח לאומי מפרטות כי במקרים של אובדן ראייה ברבע העליון של העין מביא לכ-5% נכות, בעוד כי במידה והתופעה מתרחשת בשתי העיניים – הדבר יביא ל-10% נכות. כמו כן, חשוב מאוד לציין כי במקרים בהם מתבצע אובדן ראייה ברבע החיצוני התחתון של עין האדם הסובל מהלקות יהיה זכאי ל-10% נכות ואילו במקרים בהם הדבר מתרחש בשתי העיניים אותו אדם יקבל 30%. כאשר זה נוגע לאובדן ראייה במחצית התחתונה של עין, מדובר על 20% נכות, אם כי במקרים בהם תופעה זו מתרחשת בשתי העיניים במקביל מדובר כבר על 65% נכות.

זכויות מעבר

חשוב מאוד לציין כי זכויותיהם של חולי קרטוקונוס ויתר לקויי ראיה הזכאים לאחוזי נכות אינן פוסקות במידת אחוזי הנכות שביטוח לאומי קובע שכן, קיימות עוד מגוון זכויות שיכולות לסייע למען שיפור והקלה על אורח החיים אותן ניתן לנצל. לדוגמא, אלו המחזיקים ב-20% נכות או מעבר לכך יכולים לממש את זכותם לקבל עזרה בהכוונה לתעסוקה, בעוד כי נכות של 40% ומעלה מזכה את אלו הסובלים מלקות הראייה בהנחה בעמלות בבנק. נוסף על כך, כאשר מדובר על 60% נכות מקבלים תג חנייה לנכה, אם כי ראוי לציין שבמקרים של אחוזי נכות כאלו גבוהים בשל לקות ראייה סביר להניח כי לא תורשו לנהוג.

לסיכום

פרסום:

בעוד כי קיימות תקנות מפורטות באשר לדבר, חשוב מאוד לציין כי עליכם לבחון היטב את המקרה הספציפי שלכם ולבדוק האם אתם זכאים לאחוזי נכות בגין מחלת קרטוקונוס או שאר הסיבות שמביאות לניתוח השתלת קרנית. לשם כך, מומלץ לערוך סקר שוק מעמיק בנוגע לאנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם בעת הגשת התביעה לביטוח לאומי.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments