מתכוונים לפתוח בלוג? הנה 6 טיפים להשקת בלוג של אלופים

אם אתם עומדים לפתוח בלוג בפעם הראשונה בחייכם אתם בוודאי מתרגשים.

זה אכן מאוד מאוד מרגש לדעת שבקרוב אנשים יחשפו לתוכן שאתם יצרתם בעצמכם. יתרה מכך, ייתכן מאוד שהתוכן שאתם עמלים עליו גם ישותף ויעבור מאדם אחד לשני – וזו תחושה אדירה, אין לתחושה הזו אח ורע. זה פשוט תענוג צרוף לדעת שמה שאני יצרתי ‘מדבר’ לאנשים אחרים.

השקת בלוג

תהליך השקת בלוג הוא טכני ופשוט יחסית, והוא גם די קצר. האתגר האמיתי הוא לדעת לתחזק את הבלוג, לשמור עליו מעניין, עדכני ורלוונטי, לסקרן ולמשוך קוראים ועוקבים – וכאן לא הכול ורדים ושושנים.

כאשר אני השקתי את הבלוג הראשון שלי עשיתי לא מעט טעויות, אבל עם הזמן למדתי והתקדמתי. בשורות הבאות אחלוק את הניסיון שלי עמכם ואתן לכם כמה טיפים יעילים שיעזרו בהשקת בלוג של אלופים.

טיפ #1 – בחרו פלטפורמת בלוגים מתאימה

יש לא מעט פלטפורמות בלוגים הזמינות לקהל הרחב כיום, המבחר הזה יכול לבלבל אם לא מכירים את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה. בגדול אפשר לחלק את הפלטפורמות ל-2 קבוצות עיקריות. פלטפורמות מארחות, שבהן ניתן לפתוח בלוג בתוך אתר אינטרנט מארח. היתרון של פלטפורמות אלו הוא שניתן ליהנות מקהל הגולשים הקיים של האתר המארח ומקידום של האתר המארח.

פרסום:

דוגמאות לפלטפורמות כאלו הן: תפוז וסלונה. בנוסף, יש פלטפורמות בלוגים עצמאיות שאינן קשורות לאתר מארח – ובהן בעלי הבלוג צריכים לקדם אותו בעצמם. היתרון של פלטפורמות אלו הוא שניתן לרכוש דומיין אישי, לאחסן את הבלוג בשרת חיצוני שאינו תלוי באתר המארח ולבלוגר יש בעלות על הבלוג. כמו כן, בפלטפורמות אלו יש יותר חופש עיצובי ויצירתי. דוגמאות לפלטפורמות עצמאיות כאלו הן וורדפרס ומערכת בלוגר של גוגל.

טיפ #2 – בחרו נישה לבלוג שלכם

יש מיליוני בלוגים באוויר ובעוד אני כותבת שורות אלו כנראה נפתחים עוד מאות בלוגים נוספים. באקלים כה תחרותי הדרך הבלעדית להצליח היא לבחור נישה לבלוג ולא להתפזר על פני טווח רחב מדי של נושאים ותחומים. רק בלוג נישתי יכול לבלוט בין שפע הבלוגים הקיימים כיום. בחירת נישה גם מסייעת בקידום הבלוג ומציאת קהל היעד שלו.

אני ממליצה לבחור נישה שקרובה לליבכם, לבחור נושא שאתם קרובים אליו, מומחים בו, מתעניינים בו, נהנים ממנו. רק אם תרגישו תשוקה אמיתית לנושא של הבלוג תוכלו לייצר מעורבות גבוהה בקרב הקוראים והעוקבים.

מומלץ לבחור נישה שקרובה לליבכם, נושא שאתם קרובים אליו, מומחים בו, מתעניינים בו ונהנים ממנו.

טיפ #3 – השקיעו בבלוג

לא יודעת מה איתכם אבל כאשר מישהו אומר לי שאני יכולה להרוויח מלא כסף בתוך זמן קצר מבלי לעשות כלום, אני לא נוטה להאמין לזה, הגן הסקפטי שלי מתרומם וזוקף את ראשו. לא מאמינה שאפשר להגיע רחוק בלי להשקיע. וכך גם בבלוג. אם מישהו אומר לכם שניהול בלוג זה “זבנג וגמרנו” – הוא משקר.

כדי שבלוג יממש את הפוטנציאל שלו חייבים להשקיע בו על בסיס קבוע. צריך להשקיע זמן ואנרגיה ביצירת תכנים, בשכתוב, בעריכה, במחקר, בעיצוב, בתמונות, בקידום ומשיכת תנועה אל בלוג. הדרך אל המטרה היא ארוכה. בהתחלה מן הסתם הבלוג ימשוך מעט עוקבים ואם הוא מוצלח – בעתיד הוא יגדל, יתפתח וישגשג.

טיפ #4 – תהיו יצירתיים בתוכן הבלוג

הסוד לבלוג מצליח טמון בתוכן שיוצקים לתוכו. אם התוכן יהיה מעניין קוראים יגיעו תדיר אל הבלוג כדי לקרוא את מה שאתם כותבים. כפי שציינתי התוכן צריך לסקרן, לעורר, ליצור דיון ואם הוא יהיה תוכן טוב הוא ישותף, יופץ ויזכה לתהודה (ויראליות).

כאשר אני אומרת תוכן אני לא מתכוונת רק למילים כי אם גם לתמונות, גרפים, דיאגרמות, סרטונים, ממים, גיפים או כל סוג אחר של תוכן שיכול ליצור באזזז. זכרו, אם התוכן מעניין, הבלוג ימשוך באופן טבעי יותר ויותר קוראים ויצבור יותר עוקבים נאמנים.

הרשתות החברתיות מאפשרות להרחיב את מעגל העוקבים ולקדם את תכני הבלוג

טיפ #5 – שלבו את תכני הבלוג ברשתות החברתיות

נכון, הבלוג עצמו נמצא על פלטפורמה אבל זה לא אומר שהוא חייב להיות מוגבל לפלטפורמה הזו. כדאי מאוד למנף את הרשתות החברתיות להגדלת התנועה אל הבלוג ולחיזוק האינטראקציה עם בלוגרים אחרים ועם הקהל של הבלוג.

הרשתות החברתיות מאפשרות להרחיב את מעגל העוקבים ולקדם את תכני הבלוג, ובנוסף, הן גם מציעות עוד דרך לתקשר עם קהילת הקוראים של הבלוג וליצור דיונים ואינטראקציות.

טיפ #6 – בחרו מודל עסקי

בלוג טוב יכול להכניס לא מעט כסף לבעליו, אבל זה לוקח זמן. כאשר מתחילים לזהות תנועה ערה ההולכת וגדלה לכיוון הבלוג זה בדיוק הזמן לחשוב על מודל עסקי. יש כל מיני דרכים להרוויח כסף מבלוגים: פרסומות ממומנות, פרסום עסקים, תוכנית שותפים, פרסום פוסטים אורחים, המלצות על מוצרים ושירותים ועוד.

לעיתים אפשר לשלב בין כמה מודלים וכך ולהגדיל את ההכנסות. יחד עם זאת, חשוב שהתוכן הממומן והפרסומים לא ישתלטו על הבלוג ויאפילו על התוכן האיכותי שבו. שימו לב, יצירת רווחים מבלוגים אפשרית רק כאשר הבלוג נמצא בפלטפורמות עצמאיות ולא בפלטפורמות של אתרים מארחים. כדי ליהנות מהכנסות מהבלוג צריך בלוג עם דומיין משלנו ועם אחסון משלנו.

בהצלחה!

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments