מזון לכלבים: האם הכלב שלי יכול לאכול את זה?

משיחות שערכנו עם מספר רב של וטרינרים עולה שאחד הדברים שהכי מעסיקים בעלי כלבים כיום הוא מזון לכלבים. בהקשר רחב זה אמנם עולות מגוון רחב של שאלות אולם מבין שלל השאלות ניצבת לה שאלה אחת שחוזרת ונשנית יותר מאחרות, אנחנו כמובן מדברים על השאלה: “האם הכלב שלי יכול לאכול את זה?” וכאשר אנחנו אומרים “את זה” אנחנו בעצם מתכוונים למיני מזונות שבדרך אנחנו, בני האדם, אוכלים.

הווטרינרים מדגישים שחשוב להבין כי המטבוליזם של בני אדם וזה של כלבים הוא שונה. מסיבה זו, יש מאכלים שהם בטוחים לבני אדם אך עבור כלבים הם לא פחות מקטלניים. מנגד, יש גם לא מעט מאכלים ייעודיים לבני אדם שהם בטוחים יחסית גם לכלבים, במידה והם ניתנים במידה מתונה.

כל הווטרינרים ששוחחנו איתם אמרו לנו פה אחד: כלבים צריכים לאכול מזון לכלבים.

אבל במקביל הצגנו לפניהם רשימה של מזונות ושאלנו אם אלו בטוחים לכלבים או אסורים, ואלו התוצאות

חמאת בוטנים – אפשרי במידה מתונה. רבים מבעלי הכלבים נוהגים להכניס קורט חמאת בוטנים לתוך כדורי קונג למשל. זה בסדר גמור ובטוח לכלבים ובלבד שמדובר במנה קטנה מאוד ובשימוש שאינו תכוף מדי. ההמלצה על כמות מדודה היא עקב העובדה שחמאת בוטנים מכילה אחוז גבוה של שומן וכמות גדולה עשויה להוביל להשמנת יתר. בנוסף, חשוב לבחור חמאת בוטנים רגילה, ללא תוספת מלח או תוספת סוכר.

פרסום:

צימוקים וענבים – אסור! אסור בשום צורה ואופן להאכיל כלבים בענבים, צימוקים או כל תוצר אחר העשוי מענבים. ענבים מכילים רכיבים שהם רעילים עבור הכלבים. רכיבים שעלולים להוביל לכשל בכליות או במקרים קיצוניים אפילו למוות. אפילו כמות קטנה של ענבים עשויה היות הרסנית, לכן יש להימנע בכל צורה ממתן ענבים על הווריאציות השונות שלהן – לכלבים.

גזר – בטוח לכלבים. בין אם מדובר בגזר מבושל או בגזר טבעי, הוא בטוח לכלב שלכם. לגזרים מעט קלוריות והם מקור נהדר למינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים, מה שהופך אותם לחטיף נהדר לכלב שלכם.

שוקולד – אסור! זה ידוע, אסור לכלבים לאכול שוקולד, אף פעם. הסיבה לכך היא ששוקולד מכיל תאוברומין וקפאין, שני רכיבים שכלבים לא מסוגלים לעכל. כלבים שאוכלים שוקולד יראו סימפטומים כמו: הקאות, שלשולים והתייבשות. וסימפטומים אלו עלולים לסבוכים דוגמת דימום פנימי, התקפים ועיוותים ובמקרים קיצוניים אף עלולים להרוג.

ביצים – אפשרי במידה מתונה. ניתן לתת לכלבים ביצים מבושלות. ביצה בגודל בינוני מכילה הרבה מאוד חלבונים, מינרלים וויטמינים. חשוב לציין בנקודה זו שאסור בתכלית האיסור להזין כלבים בביצים חיות ולא מבושלות. ביצים לא מבושלות טומנות בחובן את סכנת הסלמונלה.

אגוזי מקדמיה – אסור! בשום פנים ואופן אין להאכיל את הכלב באגוזי מקדמיה. אגוזי מקדמיה מכילים כמות של רכיבים רעילים עבור כלבים ועלולים לגרום לסימפטומים כגון: הקאות, היפותרמיה ודיכאון, גם אם הכלב אכל כמות קטנה. כמו כן, לאגוזי מקדמיה יש אחוז גבוה של שומן וזה עשוי לגרום לבעיות באיזון הטריגליצרידים ועקב כך לפגוע בלבלב של הכלב.

אבוקדו – אסור! כמה שאבוקדו טעים לנו ככה הוא אסור בתכלית האיסור לכלבים. אבוקדו מכיל רעלן מסוג פרסין, שהוא סוג של פטריה שנחשבת רעילה מאוד לכלבים. אכילת אבוקדו עלולה לגרום להצטברות נוזלים בריאות או בחזה של הכלב, מה שעשוי לגרום לבעיות בנשימה, למחסור בחמצן ואפילו למוות. הפרסין נמצא בכל חלקי האבוקדו, בקליפה, בגרעין, בירק ובעלים, לכן חשוב להרחיק את כל חלקי האבוקדו מהכלב שלכם.

אלכוהול – אסור! לכלבים אסור לצרוך אלכוהול מכל סוג שהוא. נקודה!. כלבים שצורכים אפילו מעט אלכוהול יכולים לסבול מהרעלת אתנול. זה יגרום לעייפות, חוסר קואורדינציה, התקפים, הקאות ושלשולים. אם כלבים יצרכו כמות גדולה של אלכוהול הם עלולים ללקות בהתקף לב, ליפול לקומה או למות. מוצרים שמכילים אלכוהול דוגמת: בשמים, מי פה או מוצרי ניקיון חייבים להיות מחוץ לתחום ואסור שהם יהיו נגישים לכלב או אפילו בקרבתו.

לסיכום,

נראה שמזון לבני אדם מתאים לבני אדם ומזון לכלבים מתאים לכלבים. אולם, יש כמה מזונות של בני אדם שאם נותנים אותם בצורה מדודה, כפינוק מדי פעם, לא יגרמו נזק לכלב וניתן לפנק איתם הכלב.

כיצד בוחרים את סוג המזון המתאים ביותר לגור הכלבים שלי?

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous

אפשר חמאת בוטנים ?