האם רובוטים יגייסו את הטאלנטים הבאים שלכם?

מומחים טוענים כי עתיד משאבי אנוש יאופיין בשילוב מרבי של רובוטים ומערכות בינה מלאכותית לגיוס טאלנטים לארגון. מה יהיה תפקידו של מנהל הגיוס בתהליך?

למרות שרובוטים כבר היום, מגישים לנו מנות במסעדות, משוחחים איתנו בצ’אטים באתרי אינטרנט, מסייעים בניקוי חופים ובתהליכי תעשייה וייצור, אנחנו לא מצפים מרובוטים להחליף את הגורם האנושי בתהליכי גיוס ומשאבי אנוש.

תהליכים אלו מחייבים אינטואיציה, רגישות ואינטליגנציה רגשית שרובוטים ומערכות ממוחשבות לעולם לא יוכלו להפעיל. עם זאת, לעלייה בטכנולוגיה המתקדמת – בינה מלאכותית, מכונות לומדות, ומציאות מדומה צפויה להיות השפעה ניכרת על תהליכי הגיוס של העתיד, ובחלק מהמקומות, כבר היום.

התחרות העצומה על כישרונות מובילה חברות וארגונים לאמץ גישות חדשות לשיפור איתור וגיוס טאלנטים והעצמת חוויות המועמד, הן על מנת לחסוך משאבים וכסף בתהליכי הגיוס, לדייק אותם, להגדיל את מספר המועמדים האידאליים למשרות השונות, ולבסס את מותג החברה.

פרסום:
משקפי מציאות מדומה לוקחים את תהליך הגיוס לממד אחר

טכנולוגיית מציאות מדומה מוטמעת יותר ויותר, במחלקות הגיוס בחברות. בשנים האחרונות, ארגונים בכל רחבי העולם מייצרים חוויית VR  (Virtual reality) להנעת תהליכי הגיוס שלהם והגדלת התוצאות. מומחים מעריכים כי שיטה זו לגיוס כישרונות צפויה להמשיך ולגדול עוד ועוד.

טכנולוגיית VR מאפשרת למועמדים פוטנציאליים לקבל תמונה ברורה וחיה של הארגון מבפנים. הוא מספק למועמדים מבט מציאותי לגבי העבודה בארגון, ובכך מערב את המועמדים יותר.

חברת רכבות מגרמניה שהבינה כי עליה לגייס 10,000 עובדים כיוון שמרבית העובדים שלה הגיעו לגיל הפרישה, חיפשה דרך יצירתית לגיוס מאסיבי של עובדים. המגייסים בחברה לקחו איתם מערכת מציאות מדומה לירידי קריירה גדולים. המערכת אפשרה למחפשי עבודה להביט ולחוות את עבודתם של עובדי החברה, כאילו הם נמצאים במקום עצמו. הם השתמשו במערכת המציאות המדומה כדי לדמות את עבודתם של חשמלאי הרכבות לדוגמה, והעבודה שלהם בשטח. 

על פי הפרסומים, טרם השימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה, החברה קיבלה בממוצע 10 מועמדים מכל יריד. באמצעות השימוש במערכת, החברה קיבלה בין 50-100 מועמדים.

חברת מכוניות יוקרה מובילה, השתמשה בטכנולוגיית VR לביצוע הערכות וירטואליות על מועמדים בכדי לייעל את תהליך ההערכה במידה משמעותית. החברה יצרה משחק גיוס במערכת מציאות מדומה, במהלכו המועמדים למדו על כלי רכב חשמליים ולאחר מכן נתבקשו לפתור חידות מיוחדות הבוחנות את סקרנותם, התמדתם, חשיבתם היצירתית ויכולתם לפתור בעיות.

גם הצבא הבריטי, על פי הפרסומים, גייס לשורותיו נהגי טנקים באמצעות מערכת מציאות מדומה. נציגי הצבא השתתפו באירועים שונים ברחבי בריטניה ואפשרו למועמדים מתעניינים לחוות נהיגה בטנק, השתתפות במשימות צבאיות, צניחה וטיפוס הרים, באמצעות מציאות מדומה.

כיצד בינה מלאכותית ומכונות לומדות משולבות בתהליכי הגיוס

למרות שטכנולוגיית בינה מלאכותית –  AI (Artificial Intelligence) כבר משנה את עולם הגיוס, מקומות העבודה עצמם הולכים לשנות את עולם הגיוס גם כן – על ידי הפעלת לחץ הולך וגובר על מגייסים למלא את מספר העמדות הקשורות ל- AI.

על פי הפרסומים, המכון הגלובלי של מקינזי צופה כי כ- 70% מהחברות יאמצו צורה כלשהי של AI עד שנת 2030, ושמדינות שיוכלו להתבסס כמובילות AI יוכלו להרוויח 20-25 אחוזים יותר יתרונות כלכליים משיש להן כיום.  

במונחים של מהירות ההתאמה של עולם העבודה לסוג זה טכנולוגיה, 2022 נמצאת ממש מעבר לפינה. מומחים בתחום טוענים כי הם כבר חווים מחסור בכישרון AI עולמי, וזה עתיד להחמיר.

בשנים האחרונות, אנשי משאבי אנוש בארגונים משלבים יותר ויותר טכנולוגיות AI כדי להעצים את תהליכי הגיוס ולייעל אותם. בכך, הם גם מאפשרים לאנשי משאבי האנוש להתפנות למשימות אחרות המוסיפות ערך.

טכנולוגיות AI מאפשרות מיון ובחירת מועמדים על סמך קורות חיים, ביעילות רבה יותר. כך גם ניתן לגייס יותר כישרונות לארגון. טכנולוגיית  AIמשמשת גם לשיפור חווית המועמד. ניתן לקצר באמצעותה את משוב הראיונות למועמדים ובכך להפחית את עומסי הגיוס לצד שיפור חוויית המועמד ועל כן – מותג המעסיק. טכנולוגיית AI מסייעת גם בתהליכי גיוס אובייקטיבים ללא הטיות. בכך הארגון זוכה לגיוון תעסוקתי, שנמצא בשנים האחרונות כמשפר משמעותית את תהליכי החשיבה והעבודה ואת רווחי הארגון.

מה המשמעות לכך על עובדים אנושיים בעולמות הגיוס?

על אף שטכנולוגיות מתקדמות מסייעות מאוד בתהליכי הגיוס, יש לזכור כי הן מיוצרות ונכתבות על ידי אנשים. כדי לייעל ולדייק אותן לצרכי הגיוס של חברות ספיציפיות, הגורם האנושי תמיד יצטרך להיות בתמונה כדי לאפיין ולהגדיר את דרישות המערכת וצרכי הייעול.

מעבר לכך, טכנולוגיה מתקדמת ככל שתהיה, אינה יכולה להבין בעצמה תרחישים נוספים אפשריים, מורכבויות אנושיות ואינטואיציה. לצורך כך, המגייסים האנושיים נדרשים וידרשו תמיד.

המפתח הוא בהשגת השילוב הנכון והאופטימלי בין טכנולוגיות מתקדמות ומגייסים. שכן אפילו התוכנה המתוחכמת ביותר בעולם לא תוכל ללמוד את האינסטינקט האנושי שיש לאנשי משאבי אנוש לגבי המועמד הנכון והדרך האנושית, המכילה לשלב אותו בתפקיד ובארגון באופן הטוב ביותר.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments