מזמינים הובלה? 5 דרכים פשוטות שיחסכו לכם כסף

צריכים הובלה? ככה תזמינו מובילים בחכמה

מעבר דירה זה פרויקט מורכב שמכיל כל כך הרבה שלבים, כשאחד מהם הוא הזמנה של חברת הובלה מקצועית ואמינה. אם גם אתם נמצאים לפני השלב הזה הגעתם למקום הנכון, קבלו את כל הטיפים שיסייעו לכם להזמין חברת הובלה אמינה.

בודקים המלצות

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות לפני שאתם מזמינים חברת הובלה הוא לבדוק המלצות. כשאנחנו אומרים המלצות אנחנו מתכוונים למעשה לבדיקה קצרה שלכם עם מכרים וחברים, אולי לאחרונה הם שכרו את שירותיה של חברת הובלה שהם ממליצים עליה מאד. זה תמיד עדיף מאשר לבחור חברת הובלה שאתם לא מכירים ולהסתמך על המלצות של אנשים שאתם לא מכירים. אז אם יש לכם קבוצת וואטסאפ בבניין, פשוט שלחו הודעה ואולי מישהו מהשכנים יוכל לקשר אתכם עם חברה מומלצת באזור המגורים שלכם.

פרסום:

קוראים חוות דעת

אם לא הצלחתם למצוא חברת הובלה דרך מכרים או חברים, השלב הבא הוא חיפוש באינטרנט.

האינטרנט מוצף באין ספור חברות הובלה שמפרסמות את עצמן ומציעות ללקוחות שלהן עולם ומלואו. מדובר בחברות בעלות אינטרס שמשקיעות בפרסום ולא תמיד זה אומר משהו על השירות שלהן.

לכן, אנחנו ממליצים לכם להיכנס לאתרים אמינים בתחום ושם לבצע את ההשוואה. לדוגמא, האתר ask5 להשוואת הובלות מאפשר לסנן חברות הובלה לפי ערים, יתרון משמעותי מאד למי שצריך להזמין הובלה. בנוסף, תוכלו לקרוא את כל חוות הדעת והביקורות על חברת ההובלה שאתם רוצים להזמין, ביקורות שנכתבו על ידי לקוחות שהשתמשו בשירות וחשוב להם להמליץ או לא להמליץ על החברה המדוברת.

המטרה שלכם היא אחת – להזמין מוביל שאתם יכולים לסמוך עליו בעיניים עצומות שהוא יגיע אליכם בזמן שהוא התחייב עליו, יבצע עבודה מקצועית ולא פחות חשוב, יגבה מחיר הוגן. במידה ובמהלך החיפושים עולים בלבכם ספקות שמא מדובר בחברה לא הכי אמינה ולא הכי מקצועית, פשוט אל תיקחו סיכון ותמשיכו לחפש.

עושים סקר שוק

לפני שאתם סוגרים עם חברת הובלה אנחנו ממליצים לכם לבצע השוואה והזמנת חברת הובלה באופן מהיר וזול. מה זה אומר בפועל? שאתם צריכים להיכנס למחירונים המומלצים בתחום ולבדוק מה המחיר המקובל על הובלה כמו שלכם. ידע זה כוח ואם יהיה לכם את הידע המקצועי וכמובן היכרות עם המחירים, אף מוביל לא יוכל לערבב אתכם. כבר בשיחת הטלפון הראשונה שלכם איתו תוכלו לדעת האם מדובר במוביל אמין או כזה שבא לעשות עליכם סיבוב.

מכינים רשימה של התכולה

אנחנו ממליצים לכם להכין רשימה מסודרת של התכולה בבית ולשלוח אותה למובילים לפני שאתם מקבלים מהם הצעות מחיר. באמצעות הרשימה הזו המוביל יוכל לתת לכם הערכה כללית על העלות של העבודה ואתם תוכלו לדעת האם הוא עומד בטווח המחירים של המחירון המומלץ או לא. זה כמובן לא מייתר את השלב הבא של הצעת מחיר מסודרת, אבל זה יוכל לתת לכם איזה שהוא רקע על המוביל ועל הדרך שבה הוא מתמחר את השירות שלו.

אגב, כיום ניתן למצוא ברשת רשימות תכולה לפני הובלה אם אין לכם כוח להכין אותה בעצמכם. בסופו של דבר גם לכם יש אחריות על כך שהפרויקט הזה יסתיים בשלום ויש בהחלט מקרים שבהם לקוחות מעבירים למוביל שלהם רשימה לא מושלמת ומתפלאים על כך שהמחיר עולה בדירה כי הם שכחו שהם צריכים להעביר את פינת האוכל.

לוקחים כמה הצעות מחיר

זהו, זה הזמן שבו אתם צריכים להזמין את המוביל אליכם הביתה על מנת שייתן לכם הצעת מחיר מסודרת. שימו לב, לא כל מוביל עושה את זה וזה תלוי מאד בגודל הדירה שלכם, רוב המובילים למשל לא יגיעו לביקור מקדים להובלה קטנה של דירת חדר כמובן. עם זאת, במידה וההובלה שלכם היא הובלה גדולה, אנחנו בהחלט מצפים שזה יקרה מכיוון שהיא יכולה להכיל מגוון רחב של דברים שיכולים לייקר אותה ואתם ממש לא רוצים שזה יקרה לכם בהפתעה.

המוביל צריך להגיע אליכם עם טופס מסודר שמכיל רשימת תכולה סטנדרטית. הוא יעבור אתכם בדירה ויסמן את התכולה שהוא צריך להוביל ביום המעבר. בשלב הזה הוא חייב להגיד לכם האם המחיר מתייקר ואם כן, מה הסיבה. יכול להיות שצריך לפרק דלתות של מקרר, אולי לפרק רהיטים, אולי בכלל צריך מנוף כי אין מעלית ואין גישה נוחה לחדר המדרגות. בסופו של דבר מהפגישה הזו אתם חייבים לצאת כשאתם יודעים מה המחיר הסופי של ההובלה ואין שום סיכוי שהוא ישתנה בדירה ביום ההובלה.

בודקים אם יש ביטוח ואחריות

אנחנו בטוחים שהתכולה שלכם מכילה גם פריטים יקרי ערך שאתם חוששים לשלומם, כמו מחשבים וטלוויזיות למשל. לכן, אנחנו ממליצים לכם לבדוק עם חברה ההובלה אם יש לה ביטוח שנקרא ביטוח תכולה בהובלה. לא לכל חברות ההובלה יש את הביטוח הזה כי הוא יקר מאד, זה ביטוח שמכסה אתכם בגין נזקים שנגרמים לרכוש בזמן ההובלה כתוצאה מתאונה או כל סיבה אחרת.

בנוסף, בדקו אם יש אחריות על התכולה שלכם. מה קורה למשל אם כל הפריטים השבירים מתנפצים בדרך, מה קורה אם הסבל הפיל את הטלוויזיה והיא יצאה מכלל שימוש. לא כל המובילים לוקחים אחריות על סיטואציות כאלה וחשוב שתבררו זאת מראש על מנת להימנע מעוגמת נפש מיותרת במהלך ההובלה.

סוגרים חוזה מסודר

אל תוותרו על חתימה על חוזה מסודר ואל תסגרו שום דבר בעל פה. האמינו לנו, כבר ראינו הובלות שנסגרו בוואטסאפ ונגמרו לא טוב בכלל עם מחלוקת קשה בין הצדדים. לכן, דעו לכם שמה שלא כתוב על נייר מסודר ורשמי כאילו לא נכתב. החוזה צריך להכיל את כל האלמנטים הכי קריטיים של העבודה. את שם החברה, תאריך ההובלה, כמות התכולה, אלמנטים שמייקרים כמו פירוק והרכבה וכמובן את המחיר הסופי כולל מע”מ.

אנחנו ממליצים לכם להוסיף לחוזה סעיף שמדבר על סיטואציות קצה, כמו למשל מה קורה אם המוביל נעלם לכם. במצב כזה מומלץ להוסיף סעיף פיצוי שאומר שאם המוביל לא מגיע ביום שסגרתם עליו, הוא חייב לפצות אתכם בסכום מסוים. זה כמובן יגרום לו להתחייב להובלה שלכם ולא לסגור עם מישהו אחר שמשלם לו קצת יותר כסף.

לסיכום, אין ספק שהזמנת חברת הובלה אמינה זו משימה לא פשוטה, אך אם תיישמו את הטיפים שהצגנו במאמר הזה, אנחנו בטוחים שתצלחו את המשימה בשלום.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments