מסחר במניות

מסחר במניות מתייחס באופן כללי לכל קנייה ומכירה של מניות, אך הוא משמש בהתייחסות להשקעות לטווח קצר יותר של משקיעים פעילים מאוד. מסחר במניות הוא כישרון קשה ומסוכן, אבל עם השכלה, או עזרה ממומחים גם אתם יכולים לפעול להורדת הסיכונים ולהגדיל את הסיכוי להצלחה.

המטרות של מסחר במניות

הכנסה מהון והשקעות בשוק המניות משרתת שתי מטרות חשובות מאוד. הראשון הוא לספק הון לחברות שיכולות להשתמש בכסף, כדי לממן ולהרחיב את העסקים שלהן. אם חברה מנפיקה מיליון מניות של מניות שנמכרות בתחילה תמורת 10 דולר למניה, אז זה מספק לחברה 10 מיליון דולר של הון שהיא יכולה להשתמש בה כדי להצמיח את העסק שלה (בניכוי העמלות שהחברה משלמת לבנק השקעות לניהול המניה).

על ידי הצעת מניות במקום ללוות את ההון הדרוש להתרחבות, החברה נמנעת מליצור חוב ולשלם חיובי ריבית על החוב הזה. המטרה המשנית ששוק המניות משרת היא לתת למשקיעים – אלו שרוכשים מניות – אפשרות לחלוק ברווחים של חברות ציבוריות.

היסטוריה של מסחר במניות

למרות שהמסחר במניות החל מאמצע המאה ה-16 באנטוורפן בלגיה, מסחר במניות מודרני מוכר בדרך כלל כזה שהתחיל במסחר במניות של חברת הודו המזרחית בלונדון. במהלך המאה ה-17, ממשלות בריטניה, צרפת והולנד סיפקו צ’רטרים למספר חברות שכללו את מזרח הודו. כל הסחורות שהוחזרו מהמזרח הועברו דרך הים, וכללו נסיעות מסוכנות שאוימו לעתים קרובות על ידי סופות קשות ושודדי ים. כדי להפחית את הסיכונים הללו, בעלי אוניות חיפשו בקביעות משקיעים שיציעו בטחונות מימון למסע. בתמורה, המשקיעים קיבלו חלק מהתשואות הכספיות שמומשו אם הספינה חזרה בהצלחה, עמוסה בסחורה למכירה.

פרסום:

המסחר הראשון במניות

בהתחלה מניות החברה הונפקו על הנייר, מה שאפשר למשקיעים לסחור במניות הלוך ושוב עם משקיעים אחרים, אך בורסות מוסדרות לא היו קיימות עד להיווצרותה של הבורסה לניירות ערך בלונדון (LSE) בשנת 1773. למרות שכמות משמעותית של מהומה פיננסית באה בעקבות ההקמה המיידית של ה-LSE, המסחר בבורסה בסך הכול הצליח לשרוד ולצמוח לאורך המאה ה-18.

איך נסחרות המניות בבורסות

רוב המניות נסחרות בבורסות כמו בורסת ניו יורק (NYSE) או נאסד”ק. בורסות למעשה מספקות מניות לשוק כדי להקל על קנייה ומכירה של מניות בקרב משקיעים. הבורסות מוסדרות על ידי סוכנויות ממשלתיות, כגון רשות ניירות ערך והבורסה (SEC) בארצות הברית, המפקחות על השוק על מנת להגן על המשקיעים מפני הונאה פיננסית וכדי לשמור על תפקוד חלק של שוק החליפין, ותנועת המניות. למרות שהרוב המכריע של המניות נסחרות בבורסות, חלק מהמניות נסחרות בסגנון הנקרא ללא דלפק (OTC). כאשר קונים ומוכרים מניות שנסחרות בדרך כלל דרך סוחר, או “מפעיל שוק”, העוסק ספציפית במניה מסוימת.

לסיכום

מסחר במניות היא אחת הדרכים הבטוחות ביותר להשקיע את הכסף שלכם, במיוחד כאשר זה נעשה באמצעות אנשי מקצוע מיומנים. אשר מכירים את השוק, והכלים שיעזרו להגדיל את התשואות שלכם.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments