איך עושים הפלה? ומה עדיף: כדורים או גרידה?

הפלה היא הפסקת הריון שיכולה להיגרם באופן טבעי או יזום, ואז מדובר בבחירה לא קלה ומאוד מורכבת. ישנן סיבות רבות להחלטה לבצע הפלה, החל מהריון לא מתוכנן, נסיבות חייה של האישה, שיקולים כלכליים, הימצאות במערכת יחסים פוגענית, או כאשר ההריון מסוכן לאם ולתינוק.

כשמדובר בהפסקת הריון יזומה ניתן לעשות את ההליך בשתי דרכים.

הפלה באמצעות כדורים או כירורגית?

ישנם 2 סוגים להפסקת הריון, הראשונה העושה שימוש בתרופות לסיום ההריון, והפלה כירורגית (גרידה) שכוללת הליך פולשני. לכל שיטה ישנם יתרונות וחסרונות שחשוב להכיר, כדי לבצע את ההחלטה הנכונה עבורך, המבוססת גם על בדיקות שנערוך, ומצב הגופני והנפשי.

הפלה באמצעות כדורים

כוללת נטילת 2 תרופות בפרקי זמן שונים של יומיים בין הראשונה לשנייה, ואינה מצריכה הרדמה מכל סוג. בשלב הראשון תתבקשי ליטול שלושה כדורים בשם מיפריסטון (המוכר בשמו, “מפ’יגין”), שמסייע בהכנת הגוף לשלב הבא. לאחר יום-יומיים תתבקשי ליטול מיסופרוסטול שמשפיע על רירית הרחם וגורם ליציאת תוכן ההריון, פעולה שעלולה לגרום לכאבים, התכווצויות בבטן התחתונה ודימום.

פרסום:

במקרים מסוימים (מעטים), כאשר הפעולה לא מסיימת את ההריון ונשאר תוכן הריוני, יש צורך בשאיבה, ולכן חשובה ביקורת כשבועיים עד חודש מתחילת ההליך.

הפלה כירורגית

הפלה כירורגית (גרידה) היא הליך המבוצע לרוב בהרדמה. מדובר על הליך פולשני מבוצע ברוב המרכזיים הפרטיים עד שבוע 12 להריון, ובציבוריים עד שבועות מאוחרים יותר.

תופעות לוואי אפשרויות

בשני סוגי ההפלה ייתכנו תופעות לוואי. לאחר הפלה באמצעות כדורים ייתכן שתסבלי מבחילה, שלשולים ודימום קל. הפלה כירורגית, במיוחד אם התבצעה תחת הרדמה כללית, יכולה להוביל גם כן לדימום, התכווצויות בבטן ומעט כאב.

במידה והדימום או הכאבים נמשכים כמה ימים וללא מגמת שיפור,  אם לאחר שבוע את עדיין חווה תסמיני הריון, או שאת סובלת מחום גבוה, צמרמורות ותחושה כללית לא טובה, חשוב שתפני למרפאה או לכל גורם רפואי שיכול לאבחן את מצבך ולהציע לך טיפול מתאים ובמיידי.

לאחר תהליך של הפסקת הריון, חשוב להתייחס גם להיבט הרגשי. מדובר בפעולה לא פשוטה שגם אם החלטת כי זה מה שאת כרגע רוצה עדיין כרוכה שלא מעט כאב ולפעמים גם דמעות.

חשוב שתזכרי שרופא/ת נשים אמורים לתת לך גם מענה נפשי ולשמש כתף ואוזן קשבת בכל רגע.

לכל שאלה מוזמנת ליצור איתנו קשר

את המאמר כתב ד”ר גיא גוטמן, רופא נשים

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments