דווקא בחורף: איך לבחור גופי תאורה מתאימים לבית

כיוון שבחורף, גם שלנו הישראלי, יש הרבה פחות שעות אור ואפילו ימים בהם השמש היא כוכב זוהר שחי מעל שכבת עננים צפופה, זאת העונה הטובה ביותר לבחור בה גופי תאורה נכונים לבית.

שולי הלוי

אם נחה עליכם הרוח ואתם מחפשים דרכים לשדרג ולהאיר את הבית בו אתם חיים, ובעיקר אם אתם מעצבים דירה מקבלן או דירה שאתם משפצים מהיסוד ולוקחים בחשבון את תכנון התאורה בשלבים המוקדמים של התוכנית – המדריך הזה הוא בדיוק בשבילכם  

למנורה שלי, שלושה עקרונות

תכנון תאורה טוב נשען על שלושה עקרונות: שימושיות, חינניות וחסכוניות. אם תשלבו בין שלושת העקרונות הללו, תוכלו להפוך את הבית שלכם לנוח, נעים וחינני הרבה יותר.

פרסום:

הדבר החשוב ביותר הוא שגופי התאורה שתבחרו לכל חדר יספקו לכם את האור המיטבי והמירבי הדרוש לכם לפעולות שאתם עושים בו, כמו גם גמישות לרגעים בהם דרוש אור יותר חם או מעומעם לטובת האווירה.
חשיבה מקדימה על תצרוכת החשמל של גופי התאורה, והעדפתן של נורות בעלות אורך חיים ממושך, היא העיקרון השני שיש לשים עליו דגש, לא רק שהוא יחסוך בהוצאות חשבונות החשמל העתידיים, הוא גם יזיק הרבה פחות לסביבה. השימושיות והחסכוניות באנרגיה חשובות בהחלט, אבל כיוון שמדובר בעיצוב דירה חדשה לחלוטין, או בשדרוג מרחב חייכם, חשוב שתבחרו פריטים שיתאימו לאופי החללים ולא פחות חשוב מכך, לשפה העיצובית שלכם.

המטבח

לא בכדי מכונה המטבח הלב הפועם של הבית, וכשאתם מתכננים את התאורה באזור זה, מומלץ לבחור בשילוב שלושה סוגי גופי תאורה: הראשון הוא גוף התאורה המרכזי הקבוע בתקרה, שצריך לספק אור חזק בכל פינה אפשרית במטבח. בנוסף לו, מומלץ לקבוע בקירות או בארונות המטבח גופי תאורה שימושיים נוספים שיספקו אור ישיר לעבר משטחי עבודה כמו הכיריים או השיש. והאפשרות הנוספת היא להוסיף תאורת אווירה, בין אם כזו שתאפשר לכם לקחת משהו מהארון בשעות החשכה או שתציג לראווה את הסרוויס בוויטרינה הייעודית.

הסלון

כל כך הרבה דברים אתם צפויים לעשות בסלון הבית שלכם: להתכנס עם בני המשפחה בסוף היום, לקרוא ספר בסוף השבוע, לארח חברים טובים או לצפות בטלוויזיה – כאשר כל אחת מהפעילויות הללו זקוקה לתאורה מותאמת ליצירת אווירה מושלמת. מומלץ לתכנן כמה מוקדים בסלון שיספקו תאורה לא ישירה, כמו מנורות עמידה, מנורות קיר שמכוונות כלפי מעלה ומנורות קריאה. כמו כן, נציין שבדרך כלל גופי תאורה אידאליים לסלון הם בעלי עמעם (דימר), שהופכים כל מנורה לרבת שימושים לכל מזג.

פינת האוכל

השולחן אליו תסבו לאכול יכתיב את סגנון גוף התאורה המרכזי שיעמוד מעליו, ומלבדו תוכלו להאיר את החלל בגופי תאורה צמודי קיר או שקועים בקירות.

אמבטיה

התאמת תאורה לחדר הרחצה היא משימה קלה ביותר, שכן אתם זקוקים בסך הכל לשני גופים: מנורה מרכזית שתאיר גם לתוך המקלחת ותהיה ממוקמת במרחק בטוח מהשפרצות, ומנורה נוספת מעל הכיור שתאפשר לכם להתגלח, למרוט גבות או להתאפר. מעבר לכך, כאשר מדובר בחדר הרחצה, חשוב לבחור במנורות עמידות ללחות.

חדר השינה

האם אתם מאלו שמבלים בחדר השינה אך ורק בשינה, או שיש לו שימושים נוספים? שאלה זו תנחה אתכם בתכנון התאורה המושלם עבורכם לחדר השינה. ניתן להאיר את החלל עם מנורות קריאה לצד המיטה, ספוטים לשידת איפור טואלט, גוף תאורה עומד לצד כורסה וגופי תאורה שכל תכליתם להאיר את חפצי הנוי שישנים בחדר כל היום. גם בחלל זה, מומלץ להשתמש בתאורה עם עמעם על מנת לאפשר שינוי אווירה מהיר.

ומה בנוגע לחדר השינה של הילדים? לבד מגוף תאורה צמוד תקרה (50-60 ס״מ) שיאיר כל חתיכת לגו בפינת החדר, מומלץ להתקין גם מנורת קריאה לצד המיטה. בהתאם לגיל, קחו בחשבון גם מנורת לילה או תאורה ייעודית לשולחן הלימודים.

חדר העבודה

הרהיט המרכזי בכל חדר עבודה הוא השולחן כמובן, ולכן תכנון התאורה לחלל צריך להיות סובב סביבו. בבחירת גוף התאורה המרכזי, חשוב לקחת בחשבון הטלת צל שעלולה להפריע לעבודה. כמו כן, חשוב שלא למקם תאורה נוספת מול מסך המחשב או לבחור בגופי תאורה שפולטים חום. 

לסיכום, בחירת תאורה נכונה יכולה להשפיע רבות לא רק על עיצוב הבית והמראה הכולל שלו, אלא גם על האווירה כולה בחלל ועל האופן בו תרגישו בחלל זה. זכרו להתאים בכל חלל את התאורה בהתאם לצרכים שלכם ולפי סגנון העיצוב של החדר. אם אתם לא בטוחים מה מתאים לכם בדיוק, תמיד ניתן להיעזר ביועץ תאורה או באדריכלית שמתכננת לכם את הדירה.



פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments