חבילה עוברת: טיפים שכדאי להכיר לפני מעבר לספק אינטרנט חדש

איך עוברים לספק אינטרנט חדש? כל הדברים שתצטרכו לדעת על התהליך

שלי טל

כשיש תחרות בשוק, יש סיבה לבחון חבילות אינטרנט שונות ומתוכן, לבחור באחת שתהיה המתאימה והמשתלמת ביותר עבורנו. כיצד נדע לעשות זאת, למה חשוב שנשים לב ואיך נעבור בפועל לספק החדש?

להבין את הצרכים

בשלב הראשון, לפני הכל מומלץ להבין מה הם הצרכים שלכם ומה הציפייה שלכם מחבילת האינטרנט. כיום, ישנם מכשירים רבים ושונים אשר עובדים מעל תשתית האינטרנט: מלבד המחשב הביתי, גם סמרטפונים וטאבלטים מתחברים לאינטרנט הביתי, כנ”ל לגבי טלוויזיות חכמות, שעונים ומערכות בית חכם שיותר ויותר רלוונטיות כך שלמעשה, מדובר בהרבה מכשירים, והרבה תעבורה ברשת.

ככל שיש יותר דיירים בבית, כך גדל הסיכוי שרוחב הפס ומהירות הגלישה שתדרשו לה יהיו גבוהים יותר – בשל מספר האנשים שעשויים לעשות שימוש ברשת בו זמנית. מעבר לכך, דבר נוסף שישפיע על הצריכה הוא הרגלי השימוש באינטרנט: כמו למשל אם אתם מתגוררים לבד, או אם אין לכם מכשירים חכמים בבית או כל כוונה לרכוש כאלו בעתיד הקרוב, אם השימוש העיקרי שלכם באינטרנט הוא להפקיד צ’קים בבנק, להזמין שולחן במסעדה או לשלם חשבונות – אז למרות שאתם זקוקים לאינטרנט – מהירות ורוחב פס משמעותיים הרבה פחות עבורכם.

פרסום:

מצד שני, אם אתם נוהגים דרך קבע לעבוד מהבית, להשתמש בזום, לצפות בתכנים שונים במחשב או בסמארטפון או לשחק במרץ במשחקי רשת – הרי שדרישות האינטרנט שלכם גבוהות ולכן רצוי ואף מומלץ לבחור בחבילות אינטרנט מהירות ואמינות.

תשתית וספק – שני דברים שלא בהכרח הולכים יחד

כאשר מדברים על תשתית אינטרנט מתכוונים לחוטים ממש שמחברים את ספק האינטרנט אל הדירה שלכם. התשתית יכולה להיות מורכבת מסיבי נחושת או מסיבים אופטיים, לעבור דרך קווי הטלפון, כבלי הטלוויזיה או כבלים ייעודיים לאינטרנט.

חברות אשר מספקות תשתית אינטרנט, הן החברות אשר אחראיות על התקנה ותחזוקה של הכבלים שמחוץ לדירה, לעתים הן גם יספקו מודם וראוטר לדירה עצמה. המודם והראוטר אחראיים על תרגום האותות שמגיעים דרך התשתית לתכנים ולתעבורת המידע בתוך הבית עצמו – הרשת האלחוטית בבית.

ספק אינטרנט לעומת זאת, היא חברה אשר מחזיקה שרתים שמספקים גישה לאינטרנט; הם מחזקים את השרתים – אבל לא את החוטים. ישנן חברות אשר מספקות גם אינטרנט וגם תשתית ואחרות שמספקות רק אחד מאלו.

על מנת לקבל מהירות גלישה מסוימת, גם התשתית וגם ספק האינטרנט חייבים לתמוך במהירות שנבחרה. במידה ובחרתם ספק אינטרנט שעובד יחד עם חברה אחרת שמספקת את התשתית – רצוי לבצע בדיקת מהירות אינטרנט כדי לוודא כי קיבלתם את מה שהזמנתם.

בדיקת שירות ועלויות

לפני שבודקים עלויות, כדאי לבדוק מדדים כמו שירות ושביעות רצון לקוחות. במידה ואתם נתקלים בבעיה – חברות האינטרנט אמורות לתת לכם שירות ולפתור את הבעיה במהירות האפשרית. בעידן זה, אינטרנט שאינו תקין מקשה מאד על ניהול אורח החיים ולכן, מומלץ לבדוק שאכן לקוחות החברה מרוצים מאמינות השירות, מתדירות התקלות וממשך הזמן שצריך לחכות על הקו עד לקבלת מענה מנציג שירות.

לאחר שצמצמתם את הרשימה לאותן חברות שאיתן תרצו לעבוד – הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהשוות עלויות. לפני שמבצעים כאלו ואחרים צדים את עיניכם, זכרו שלא פעם מבצעים רבים הם לתקופה מוגבלת (לדוגמה “שקל בודד לחודש הראשון!”) – ולכן, חשוב לבדוק לגבי אותם המבצעים, כמה זמן הם נמשכים ומה העלות לאחר תום המבצע.

הקפידו להשוות תפוחים לתפוחים – אין טעם להשוות חבילה מהירה מאד עם חבילה איטית יותר. יתרה מזאת, בדקו מה אתם מקבלים יחד עם החבילה; האם היא כוללת גם תשתית? האם היא כוללת תכני מדיה?

ועכשיו לעבודה

להתחבר לספק אינטרנט חדש זו אף פעם לא הבעיה. אבל איך מתנתקים מהחברה הקודמת? ברמה התיאורטית, החברה החדשה יכולה לבקש מהחברה הקודמת שתנתק אתכם, אבל גם אם זה אכן אפשרי, עדיין מומלץ לבדוק באופן אישי שזה אכן התבצע ואם לא, אז לבצע זאת בעצמכם. תוכלו להיעזר בקלות באינטרנט, כיום קיימים לא מעט אתרים שיעשו זאת עבורכם, כל מה שעליכם לעשות הוא לבחור את החברה ממנה תרצו להתנתק, להשאיר פרטים והאתר כבר ידאג לבצע את הניתוק. הדרך המסורתית גם היא עובדת – בין אם מתקשרים לשירות לקוחות ומבקשים לנתק את השירות או דרך האתר, במידה והחברה מציעה בו שירות התנתקות.

לסיכום, מעבר בין חבילות אינטרנט אינו מסובך, ובמצב הקיים בו קיימת תחרות על צרכנים בין החברות השונות, מדובר גם לא פעם, בצעד משתלם. בלי שום קשר, תמיד מומלץ לבדוק מדי פעם אודות מבצעים והיצע חדש שחברות מציעות ללקוחות שלכם ולראות אם ניתן לשפר את האינטרנט הביתי שלכם.

 

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments