האויב הרשמי של הקיץ – כל הפתרונות להעלמת כתמי פיגמנטציה

פיגמנטציה היא אחת מהתופעות הלא נעימות שעורינו חווה. היא גורמת לו להיראות פחות חלק וצעיר, קשה מאוד להיפטר ממנה והיא נוטה להחמיר עם הגיל. עם זאת, יש לא מעט פעולות שניתן לעשות על מנת להתמודד עם המצב. לפניכם המדריך השלם

כל מי שהתמודד אי פעם עם כתמי פיגמנטציה, בטח יודע כמה לא פשוט לגרום להם להיעלם, אם בכלל.
החדשות המשמחות הן שכיום קיימות שלל אפשרויות להעלמת כתמי פיגמנטציה, כמו גם שלל פעולות אותן ניתן לבצע על מנת למנוע את ההופעה של הכתמים מלכתחילה.
במדריך הבא נסקר את כל המידע על פיגמנטציה: איך היא נוצרת, כיצד ניתן למנוע את ההופעה שלה והדרכים לטפל בה באופן המיטבי.

מה זה פיגמנטציה וכיצד היא נוצרת?

כמעט בכל עור קיים מלנין – מעין פיגמנט שנותן לו את הצבע שלו. לעיתים, מנגנון ייצור המלנין של העור יוצא משליטה בעקבות שינויים הורמונליים, מצבים דלקתיים בעור, חשיפה לשמש או אף מחלות שונות.
כאשר זה קורה, אזורים מסוימים בעור מייצרים עודף של מלנין, עניין אשר בא לידי ביטוי בדמות פיגמנטציה. באופן עקרוני, קיימים מספר סוגי פיגמנטציה עיקריים: מלזמה (פיגמנטציה שנגרמת על רקע הורמונלי), פיגמנטציה פוסט-דלקתית וכתמי שמש, כאשר לא פעם כמה מסוגי הפיגמנטציות האלה משולבים יחד.
על אף שפיגמנטציה היא משהו שיכול להתרחש בכל גיל ולהופיע בכל אזור בגוף, היא נוטה להחמיר ככל שאנו מתבגרים, והיא נפוצה במיוחד באזור הפנים.

כיצד ניתן למנוע את הופעת הפיגמנטציה?

כדי למנוע את הופעת הפיגמנטציה, יש להקפיד להימנע בראש ובראשונה מחשיפה מוגברת לשמש. על אף שכאשר מדובר במלזמה או בפיגמנטציה פוסט – דלקתית, לעיתים לא ניתן יהיה למנוע את הופעת הפיגמנטציה – היחשפות לשמש תגרום לתופעה להחריף, כך שבכל מקרה יש להקפיד על מריחת קרם הגנה באדיקות, בכל עונות השנה, ועל הימנעות משיזוף ומשהייה בשמש בשעות בהן רמת הקרינה גבוהה.
כמו כן, רצוי לחבוש כובע רחב שוליים בקיץ ולעשות שימוש במשקפי שמש, על מנת להקטין את החשיפה של העור לשמש ככל הניתן.
נשים המבצעות הסרת שיער באזור הפנים, צריכות להיזהר במיוחד בתקופת הקיץ,  משום שהסרת השיער פוגעת בעור והחשיפה לשמש לאחרי פגיעה זו יכולה להגביר את התרחשות הפיגמנטציה באזורים אלו.

איך ניתן להעלים את הפיגמנטציה?

כיום ישנם לא מעט טיפולים שבאמצעותם ניתן לטשטש או להעלים לחלוטין את הפיגמנטציה, להלן הבולטים שבהם:

פרסום:
  • מכשור טכנולוגי פורץ דרך – כיום ישנם שלל חידושים טכנולוגיים המסייעים בהעלמת כתמי פיגמנטציה, כאשר אחד הכוכבים הבולטים בתחום הוא הפוטו ריג’וויניישן.
    מדובר במכשיר המתבסס על אנרגיית אור לד, אשר מתבייתת על המלנין בעור, מפרקת אותו וכך מאפשרת להעלים את הפיגמנטציה.
    לפני הטיפול, אשר אורך כ-20 דקות בלבד, מתבצע אלחוש מקומי. זמן ההחלמה נע בין מספר ימים בודדים ועד לשבוע בלבד.
  • חומצות לשימוש ביתי – חומצות לשימוש ביתי, כמו למשל חומצה גליקולית וחומצה לקטית, ניתן למצוא בריכוזיות של עד 20% בלבד.
    חומצות אלו למעשה, מבצעות מעין פילינג עדין לעור, שאינו מורגש או כרוך בכאב או בתקופת החלמה.
    אותו פילינג מסייע בזירוז תחלופת העור, וכך למעשה מאפשר לנו לטשטש ובמקרים מסוימים אף להעלים את הפיגמנטציה לחלוטין. עם זאת, תהליך זה יכול לארוך חודשים רבים.
  • טיפולי לייזר ופילינג כימי – בשונה מהפילינג הכימי הביתי, טיפולי הלייזר והפילינג הכימיקלי שמתבצעים במרפאות הם פילינגים שחודרים לעומק שכבת העור, ואת תוצאותיהם ניתן לראות כבר לאחר מספר שבועות בודדים.
    הפילינגים הללו גורמים לקילוף של העור וחושפים את שכבת העור הבריאה והרעננה יותר שנמצאת תחתיו. באופן זה, הם מאפשרים לא רק להעלים את הפיגמנטציה, אלא גם לטשטש קמטוטים וצלקות אקנה, ולגרום לעור להיראות אחיד וחלק יותר באופן כללי.

החיים ללא פיגמנטציה – קרובים מתמיד

אם בעבר, פיגמנטציה הייתה סוג של גזירת גורל, הרי שכיום ישנם שלל טיפולים אפשריים, לא פולשניים שאינם גורמים כאב ואינם מצריכים תקופת החלמה ארוכה, שיכולים לסייע לכם להפטר מאותם כתמים מציקים.
אמנם סוג הטיפול ואורכו יקבע לפי מצב הפיגמנטציה ולפי האופן בו העור שלכם מגיב לטיפול, אך במרבית המקרים תראו שיפור משמעותי כבר בתחילת התהליך.
עם זאת, הטיפול הטוב ביותר הוא כמובן – מניעה, לכן חשוב מאד להימרח בקרם הגנה לפנים, בכל ימות השנה ובמיוחד בתקופת הקיץ, ולהיזהר מחשיפה ממושכת לשמש, כדי לשמור על עורכם חלק ונקי מכתמים.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments