החופש בפתח והכיס במתח: המדריך המלא לחיסכון משמעותי בימי הקיץ

איך צולחים את הקיץ והחופש הגדול בשלום – שפויים, שמחים ובלי חור בכיס?

המחירים עולים, המשכורת פחות ואם כל זה לא מספיק – הילדים אוטוטו יוצאים לחופש הגדול, העונה היקרה בשנה. בין מזגן לחו”ל, קייטנות ופינוקים, איך מצליחים בכל זאת לצלוח את העונה החמה בשלום בכל הבחינות – כלכלית, תעסוקתית וגם בכל זאת לחלץ הנאה וערך מוסף מהתקופה?

תכנון כלכלי

החופש הגדול הוא זמן טוב שאפשר להתחיל לעשות סדר לקראתו. קחו בחשבון כי ההוצאות הממוצעות המשפחתיות בעונה זו עולים במשק הישראלי ב-30% ויותר. חלק גדול מההוצאות האלו הולך על קייטנות, אטרקציות, טיולים, חו”ל ואכילה בחוץ. רבים מגיעים לתחילת שנת הלימודים עם הלשון בחוץ ומעט רזרבות נדרשות לרכישת ציוד לבית הספר והכנה לקראת חודש החגים שמחכה מייד אחרי הסיבוב.

לפני תחילת החופש קחו את הזמן לעשות סדר בכל ההוצאות, הקטנות והגדולות. שקלו מעבר למסלול משכנתא משתלם יותר, השוו בין חבילות אינטרנט מהיר. בחופש הגדול גם כמות הגלישה עולה -הילדים בבית ומנצלים את ה- WiFi בגלישה על הטלפונים, השוו אינטרנט מהיר, חבילה שכוללת ספק אינטרנט ותשתית – מה המחירים? אפשר לחסוך גם במקומות נוספים – עברו בבית ובדקו את התאורה, החליפו נורות ליבון לנורות לד. נקו פילטרים של מזגנים – לא רק שהמזגן יעבוד טוב יותר, גם תחסכו בצריכת החשמל ותשלמו פחות. הוצאות מזגנים הן ההוצאות היקרות ביותר בקיץ. גם המייבשים צורכים לא מעט חשמל. בימים חמים כדאי לשקול לתלות לייבוש או להשתמש בסחיטה מהירה יותר.

אחרי הדברים השוטפים עברו לסעיף הוצאות עונתיות. דאגו לתכנן מראש ולוודא כי אתם עומדים במסגרת התקציבית שקבעתם לעצמכם. הסבירו לילדים כי כל יציאה מהבית מתוכננת גם מבחינת כספים וכמות הכסף לבזבוזים – מוגבלת. לא רק שתחסכו מאות ואלפי שקלים, גם תדאגו לחינוך כלכלי נכון לילדיכם.

פרסום:

אטרקציות מבחוץ ומבית

בשנים האחרונות התרגלנו לבלות באטרקציות מחוץ לבית. אטרקציות לילדים יכולות לעלות סכום כסף גדול, ולרוב לסכומים אלו יתווספו עלויות של נסיעה, אכילה מחוץ לבית, מזכרות ובזבוזים אחרים. גם אם הולכים לאטרקציות מחוץ לבית נסו להתארגן ולתכנן מראש. לאטרקציות רבות ניתן למצוא הנחות וקופונים אם מתכננים מראש. התארגנו על קבוצת הורים ליציאה משותפת לאטרקציה. יציאה עם חברים גם תעסיק את הילדים למשך זמן ממושך יותר וכך גם תוכלו לזכות בהנחות כמות ואולי אפילו תוכלו לזכות ב”הנחה” על מספר ההורים המלווים.

אטרקציות אינן חייבות להיות בתשלום או אפילו מחוץ לבית. עם קצת התארגנות מראש תוכלו לזכות בשעות של הנאה וחיזוק הקשר המשפחתי עם “אטרקציות” ביתיות כגון משחקי חפש את המטמון, לבנות ביחד פאזל, או מאהל בסלון, לאסוף  “חומרי יצירה” ממוחזרים – עיתונים, תבניות ביצים, אריזות ריקות, עלים יבשים ואפילו ריהוט ישן שנזרק. תנו לילדים לארגן הצגה על סמך סיפור שקראו או אפילו כזה שהם מחברים לבד, תנו להם לבנות לבד תפאורה ועזרים מחומרי היצירה שאספתם וקבעו מתי הילדים יופיעו בצגה שהרימו לבד.

ארגון סדנאות בבית

אפשר להרים “סדנאות” בבית, כל ילד על פי גילו. קחו מטלות נפוצות – בישול, ניקיון, סידור הבית וארגנו סדנאות או תחרויות. ילדים קטנים ישמחו לעזור בבישול, לדוגמה. לא חייבים לאפות “מאפים לילדים” – הם ישמחו לקחת חלק בפעילות הבישול הרגילה, כל זמן שגם הם יהיו שותפים ליצירה.

קילוף תפוחי אדמה? בשבילכם זו מטלה, הם שעדיין לא קילפו הררי תפוחי אדמה יראו זאת כחוויה. אחריות שלהם לערבב את המרק כל עשר דקות? וואו, הארוחה ממש עליהם – הם ילמדו לקרוא שעון ואתם תזכו בשעה של שקט. אם אחרי כולם גם יאכלו מפרי ידיהם השמחה תהיה גדולה. הילדים כבר גדולים יותר? ארגנו תחרות בישול – כל אחד מכין מנת פסטה יחידה לפי בחירתו ותכנונו. בארוחה המשפחתית כולם טועמים את המנות של כולם ומחליטים מי ניצח.

אם יש ילדי שכנים בני גילאים דומים אפשר לארגן סדנאות ו”קייטנות” עוברות – בכל יום הורה אחד אחראי על העברת פעילויות, על פי ראות עיניו ויכולתו. יהיה מי שילמד את הילדים נגרות בעצים שנאספו בחצר, אחרים יעבדו על גינון, תשבצים, מעגל תופים על סירים, שעת כושר או כל תחביב הורי אחר. הילדים יזכו למגוון פעילויות וחוויות, וההורים שתורם הוא ביום אחר – יוכלו ללכת לעבודה בלב שקט ולדעת שהילדים שלהם מועסקים – ללא תשלום כלל.

“אטרקציות” בחינם

סוג חסכון מהותי נוסף הוא החלפת ה”אטרקציות” בתשלום באטרקציות בחינם או במחירים סמליים. יציאה לפיקניק בפארק, טיול בחיק הטבע, יציאה לספריות או מוזיאונים. הכינו מראש כריכים ואוכל וכך גם תחסכו על אכילה בחוץ. אפשר להעביר יום גדוש עניין ללא תשלום כלל. אם אתם חובבים טיולים בטבע (ומתכננים יותר מ4-5 כאלו בשנה), שיקלו לעשות מנוי מטמון שיקנה לכם כניסה חינם למרבית אתרי רשות הטבע והגנים.

החופש הגדול עולה לנו הרבה, אבל עם תכנון נכון אפשר לחסוך בהוצאות ולצלוח את הקיץ בשלום, ואפילו עם שלל חוויות חדשות ומחזקות.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments