היכן ללמוד תואר ראשון? 5 טיפים שיסייעו לכם בהחלטה

היכן ללמוד תואר ראשון? 5 טיפים שיסייעו לכם בהחלטה
ההחלטה היכן ללמוד את התואר הראשון מהווה כהחלטה אשר עלולה להיות מורכבת.
אומנם יש כאלו שיודעים מראש היכן הם ילמדו – וגם עושים כל מה שצריך בכדי שזה יקרה. אבל יש גם  לא מעט סטודנטים לעתיד אשר מוצאים את עצמם בהתלבטויות – אשר לעיתים בכלל מתחילות בשאלה האם ללמוד באוניברסיטה או במכללה?
אז בכדי להקל ולו במעט על ההחלטה, להלן 5 טיפים ישימים:

מה אתם רוצים ללמוד?


נתחיל בעובדה: לא כל המוסדות האקדמיים בארץ מאפשרים ללמוד את כל התחומים. כך שאם אתם מעוניינים לדוגמא ללמוד תואר ראשון בפסיכולוגיה, תבינו מהר מאוד שכל המכללות הטכנולוגיות למיניהן לא יהוו ככתובת בעבורכם.
לכן, בשלב הראשון, חשוב שתבינו מה אתם רוצים ללמוד ותסננו את האפשרויות לכל מוסדות הלימוד אשר מציעות את אותו המסלול.
אם אתם רוצים ללמוד מסלול משולב של 2 מקצועות יחד, תוכלו לערוך סינון נוסף ולהישאר רק עם אותן מוסדות לימוד המציעים את אותו המסלול.

תנאי הקבלה


אחרי שנשארתם עם רשימה קצת יותר קצרה של מוסדות הלימוד אשר מציעים את מסלול הלימודים המבוקש על ידכם מגיע הרגע לוודא שאתם אכן עתידים להתקבל ללימודים.
לכן, בשלב הבא, כדאי לבדוק את תנאי הקבלה לאותו המסלול, במוסדות הלימוד השונים. כמובן, שאם אתם לא מתכננים להירשם למכינה או לעבור שוב בחינת פסיכומטרי, תוכלו לצמצם את הרשימה ולהישאר רק עם אותן מוסדות שתוכלו להתקבל אליהם.

המיקום הגאוגרפי


קחו לעצמכם רגע והשיבו על השאלה הבאה: האם אתם מוכנים ללמוד בכל מקום בארץ?
או אולי אתם בכלל מבקשים להישאר לגור אצל ההורים בכל תקופת הלימודים, או שאתם רוצים ללמוד רק באזור גאוגרפי ספציפי.
אם יש לכם דרישות לגבי המיקום הגאוגרפי של אותו מוסד לימודים, בשלב הבא, תוכלו לבצע סינון נוסף המבוסס על הפרמטר הזה ולהישאר רק עם מוסדות הלימודים הנמצאים באזורים הרלוונטיים.


פרסום:

עלות שכר הלימוד (ועלויות מחיה)


אז נכון ששכר הלימוד האוניברסיטאי הוא אחיד והוא רלוונטי לכל האוניברסיטאות בארץ וגם למכללות רבות. אבל, ישנן גם לא מעט מכללות פרטיות אשר שכר הלימוד בהן הינו גבוה יותר.
עכשיו, נשאלת השאלה אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לעמוד בשכר הלימוד של מכללות אלו. מעבר לכך, כאשר עולה הנושא של עלויות כדאי לבדוק גם מה קורה לגבי המגורים והמחיה – האם אתם בונים על מגורים במעונות? בסופו של דבר, נושא המחירים והעלויות יכול לסייע לכם בסלקציה נוספת.

חיי חברה ופעילויות בפקולטה (ומחוצה לה)


אז נכון שתואר ראשון הוא תואר דורשני ובין לימוד למבחן להכנת עבודה, לא נשאר לסטודנטים יותר מדי זמן לבילויים ולחיי חברה. יחד עם זאת, העובדה היא שלא מעט סטודנטים לשעבר מעידים שתקופת הלימודים שלהם לתואר ראשון הייתה התקופה הכיפית ביותר בחייהם לגבי כל מה שקשור לחיי חברה. לכן, ההמלצה היא לא לוותר על הנושא של חיי החברה והפעילויות הן בפקולטה, במוסד הלימודים והן בסביבה. כדאי להיכנס לאתרים של אגודות הסטודנטים במוסדות הלימוד הרלוונטיים ולנסות לקבל את התמונה גם לגבי הנושא הזה.

דגש על כל הפרמטרים הללו וסינון הדרגתי של מוסדות שאינם רלוונטיים, יסייע לכם להישאר בסופו של דבר עם אפשרויות בודדות בלבד. בשלבים מתקדמים יותר, כדאי לשים דגש גם על השם והמוניטין של אותו מוסד לימודים, יש להגיע למקום ולעשות סיור, לדבר עם סטודנטים ולקבל חוות דעת ובסופו של דבר לקבל את ההחלטה המושכלת והשלמה ביותר בנושא.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments