טיפול בכאב כרוני: הכאבים חוזרים ולא עוברים?

חלק ניכר מהאוכלוסייה סובל מכאבים כרוניים באזורים שונים בגוף, לרוב כתוצאה מפציעה או בעיה בריאותית כלשהי הגורמת לכאבים אשר אינם עוברים לאורך זמן. זה נכון לגבי כל טווחי הגילאים וקבוצות האוכלוסייה השונות – רבים מאיתנו נאלצים להתמודד עם כאב פיזי במהלך החיים, אשר במקרים רבים ממשיך להופיע גם לאחר שהפציעה הנקודתית ממנה סבלנו החלימה לכאורה. במידה וגם אתם סובלים מכאבים חוזרים ונשנים אשר אינם עוברים לאורך זמן, חשוב להכיר כי ישנן דרכי טיפול אפקטיביות אותן מומלץ בחום לנסות.

כאב מורכב המצריך התמודדות מערכתית וגישה הוליסטית רחבה

בניגוד לכאבים חדים ונקודתיים, כאב כרוני הוא כאב אשר ממשיך להופיע גם זמן רב יחסית לאחר הפציעה או הטראומה הספציפית שחווה הגוף. מסיבות שונות (אשר עשויות גם להשתנות ממטופל למטופל), המוח הרבה פעמים ממשיך לשדר כאב גם לאחר שהרקמה הספציפית שנפגעה כבר החלימה. כאב כרוני, אם כן, הוא כאב מורכב אשר הסיבות לו אינן תמיד ברורות במאת האחוזים, והוא עלול לפגוע ולשבש תחומים רבים ושונים בחיי היומיום שלנו.

לכן, טיפול אפקטיבי בכאבים כרוניים מצריך גישה הוליסטית, רחבה ומקיפה, כזו אשר מתייחסת ונותנת מענה להיבטים שונים בחוויה הפיזית והמנטלית היומיומית של המטופל. זו הדרך למקסם את הסיכויים להצליח לטפל בגורמים הספציפיים והשונים אשר גורמים לכאב המתמשך, וכך באמת להיפטר מהכאב הכרוני ולחזור לשגרת החיים.

טיפול הוליסטי רחב ומגוון בכאבים כרוניים כולל, למשל, שיטות כמו עיסוי רפואי, דיקור מערבי בנקודות כאב (גירוי ישיר של מוקדים האחראיים לכאבים אשר מביא פעמים רבות להקלה משמעותית מהירה יחסית), תרגול של מודעות קשובה (מיינדפולנס) ואף טיפול רגשי וטיפולי ריפוי בעיסוק. זוהי רק רשימה חלקית של מגוון שיטות ודרכי הטיפול השונות בהן כדאי להשתמש במסגרת מערך טיפול כולל להתמודדות עם כאב כרוני, אך כפי שכבר ניתן ללמוד התהליך כולל הן טיפולים “פיזיים” ישירים והן טיפולים בעלי אופי מנטאלי יותר. התייחסות לשני ההיבטים המרכזיים הללו של ההוויה שלנו – ההיבט הפיזי וההיבט הנפשי – היא הכרחית על מנת להגיע לסיכויים הטובים ביותר להיפטר מכאבים כרוניים.

פרסום:

טיפול בכאבים כרוניים על ידי מגוון אנשי מקצוע מנוסים

מאחר ומדובר בטיפול מגוון ורחב היקף אשר עשוי לכלול כמה וכמה שיטות ודרכי עבודה שונות, נדרש גם מערך של אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים, המתמחים כל אחד בתחום ספציפי זה או אחר.

לכן צריך לכלול הטיפול בכאבים הכרוניים מטפלים ואנשי מקצוע המתמחים, בין השאר, בתחומים ושיטות כמו שיקום נוירולוגי ואורטופדי, פיזיותרפיסטים, מטפלים רגשיים וכאלו המתמחים בריפוי בעיסוק, מאמנים המתאימים תכנית של פעילות גופנית אישית עבור כל מטופלת ומטופל, מטפלים המתמחים בשיטות כמו דמיון מודרך או טיפול קוגניטיבי התנהגותי וכיוצ”ב.

Restart Therapy הנו מערך שיקום ביתי המציע טיפולים רב מקצועיים של פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת ותזונה. כל המטפלים שלנו מוסמכים ובעלי רישיון, יריעה רחבה של אנשי מקצוע ושיטות טיפול היא הדרך המומלצת להתמודדות עם כאבים כרוניים, דרך אשר מוכיחה עצמה באינספור מקרים כיעילה והמבטיחה ביותר.

לכן, גם אם אתם סובלים מכאבים כרוניים – אל תתייאשו! קיימים טיפולים אפקטיביים למצב, רק צריך להיכנס לטיפול שכזה ולהתמיד בו. לטיפול בכאב כרוני, ולהתייעצות עם איש מקצוע אתם מוזמנים לצור קשר עם Restart Therapy שיקום פרטי פרימיום בבית הלקוח. ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני בטלפון מספר: 077-9966400 או לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://www.restart-therapy.co.il/.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments