טיפים לאירוח זול ומהנה

אירוח נחשב למשימה די מורכבת עבור רבים מאיתנו. מעבר להיערכות הרבה הנדרשת לנו לפני שאנחנו מארחים חברים או משפחה, הדבר דורש מאיתנו גם לא מעט משאבים וכסף. לפעמים, אנחנו משקיעים כל כך הרבה כסף ומאמץ באירוח, כך שאיננו מצליחים ליהנות ממנו בסופו של דבר. אנחנו כאן בשביל להציג בפניכם כמה טיפים שחשוב להכיר – להתארגנות לאירוח זול וחסכוני, שיסב הנאה גם לאורחים שלכן וגם לכם כמארחים.

אירוח הוא חלק חשוב בתרבות שלנו

כמעט בכל מקום בעולם, ובישראל כמובן, אירוח הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות. הבית שלנו, מעבר לתפקיד שהוא ממלא בחיי היום יום שלנו, צריך להיות גם מקום שבו נוח ונעים לנו לארח את האנשים הקרובים אלינו. בין אם מדובר במשפחה קרובה ורחוקה, בחברים, בעמיתים לעבודה או בכל קבוצה חברתית אחרת – חשוב שנרגיש בנוח לארח בבית שלנו. עם זאת, הדבר מציב בפנינו גם לא מעט אתגרים ולחץ, מתוך שאיפה להפוך את האירוח בביתנו לחוויה בלתי נשכחת. מעבר למשאבים ולמאמץ העצום המושקעים בכך, ועלולים לגרום לנו שלא ליהנות מהאירוח כלל, מדובר גם בתהליך שכרוך בהוצאה לא קטנה. אז איך מארחים בזול וגם נהנים מהעניין? ריכזנו כאן כמה טיפים שחשוב להכיר.

לא כל אירוח חייב להיות אירוע

הטיפ הזה הוא טיפ מנטלי יותר מכל דבר אחר. אם אתם מזמינים חברים או משפחה, אין פירוש הדבר שעליכם לספק ארוחת מלכים או חוויה בלתי נשכחת. אירוח טוב בהחלט יכול להיות גם על קפה ועוגה וקצת נשנושים, כשבמרכז ניצבת החוויה המשותפת, השיחה והאנשים ולא רק מה שנכנס לפה. ברגע שבו נשתחרר מהלחץ להשקיע יתר על המידה – נגלה שגם האורחים שלנו עשויים ליהנות יותר.

אין זמן להכין אוכל? אפשר להזמין בחוכמה

אם בכל זאת מדובר באירוח שמרכזו הוא אוכל, זה עדיין לא אומר שאתם צריכים להוציא אלפי שקלים על מצרכים ולבזבז יום שלם בהכנות. למעשה, יתכן שהאופציה הזולה והנוחה יותר היא דווקא להזמין אוכל. לדוגמה, לא קשה למצוא אפשרויות של פיצה בארצנו. בכל הקשור אל פיצה רחובות או תל אביב, אילת או חיפה – בכל פינה בארצנו ניתן להזמין מגש פיצה מלא בכל טוב. בהחלט יתכן שהאורחים והמארחים גם יחד ייהנו מפיצה הרבה יותר מכל אופציה קולינרית אחרת. באופן כללי, כל מאכל שניתן להזמין בכמויות גדולות יחסית ובמחיר נמוך יחסית מתאים לאירוח – ככל שמדובר באוכל שמתאים לסוג האירוע ושפונה למכנה משותף רחב.

פרסום:

היערכות מתאימה חוסכת לא מעט כסף

לבסוף, גם כשמדובר באירוח של אנשים רבים במסגרת ארוחה חגיגית – אפשר להוזיל ולהקל את האירוע כשנערכים אליו בצורה מתאימה. ההיערכות הזאת מתחילה קודם כל מההבנה של מה שנחוץ לכם ויצירת רשימה מפורטת (של מצרכים, אבל לא רק – גם אם נחוצים לכם כיסאות או שירותי מנקה או כל דבר אחר). מתוך הרשימה הזאת אפשר להוריד את מה שכבר נמצא בביתכם ואת מה שאתם יכולים לבצע בעצמכם – ומשם להתחיל לחלק זמנים ומשימות. אם אתם יודעים שעליכם להכין 4 מאכלים, לעשות קניות ולנקות את הבית – פיזור של המשימות האלה לאורך מספר ימים כשאתם נערכים שבוע מראש, ככל הנראה יקל משמעותית על התהליך. מעבר לכך, הארגון שלכם לקראת האירוח גם יאפשר לכם להיות פחות לחוצים במהלכו.

הכי חשוב – להיות חלק מהאירוע ולא רק המארחים/מלצרים

הטיפ האחרון והחשוב ביותר הוא פשוט להיות חלק מהאירוע וליהנות ממנו. יותר מדי מארחים מתעסקים יותר מדי ב”מלצרות”, ומסיימים את האירוח כשהם עייפים ולא ממש נהנים מהחוויה החברתית. הימנעו מכך – תיהנו מהזמן שלכם עם אורחיכם, כך שכבר בסיום האירוח תרגישו שיש לכם אנרגיה לאירוח הבא.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments