כאבי שרירים: אבחון וטיפול יעיל

כאבי שרירים יכולים לקרות בכל רגע נתון, לפעמים ללא כל התראה מוקדמת. פתאום תמצאו את עצמכם מתמודדים עם כאב בלתי נסבל, כזה שיגביל אתכם בביצוע פעולות. אינכם יכולים להתעלם מכאבי שרירים, הם יגרמו לכך שתתקשו לבצע דברים בסיסיים. עם זאת חשוב שתבינו איך מאבחנים את הבעיה וכמובן איך מטפלים בה ביעילות. ברגע שיהיו לכם את כל הכלים הדרושים יהיה לכם קל להשיג את מבוקשכם. לא תמצאו את עצמכם מגיעים למצב בו אתם מרגישים חסרי אונים או עם הגב אל הקיר. תזכרו כי תמיד תהיה סיבה שבגללה מופיעים אותם כאבי שרירים טורדניים שמעסיקים אתכם. אל תחשבו כי אם תיתנו לכאב את הזמן שלו, הוא פשוט יחלוף כלא היו. בהמון מקרים המצב רק עשוי להחמיר, ולא להשתפר ככל שעוברים הימים ולא מתמודדים איתו. 

מה זה כאבי שרירים?

אף אחד לא ידרוש מכם להיות מומחים כדי לאבחן בעצמכם כאבי שרירים. כאב בשריר הוא כאב המתבטא בקבוצות שרירים או אפילו בשריר בודד. לרוב מרגישים את הכאב הזה לאחר פעילות גופנית מאומצת או טראומה שהשריר סופג. בו בזמן עליכם לקחת בחשבון כי הכאב יכול להיות תסמין לבעיה אחרת לגמרי. טוב אם תהיו עם האצבע על הדופק בכל מה שנוגע לעניין הזה. כאב בשריר הוא כאב עמוק, כזה שמגיע מתוך השרירים, לכן קל לזהות אותו. לא מדובר על כאב של מכה אותו תוכלו לאבחן בקלות ולהבין את מקורו. 

מהם התסמינים לכאבי שרירים?

התסמין הכי בולט והכי נפוץ לכאבי שרירים הוא תחושת הכאב שמפלחת את הגוף. בחלק גדול מהמקרים מדובר על תחושת כאב חזקה שלא ניתן להתעלם ממנה. בו בזמן ישנן כאלה שמספרים כי הכאב יגביל אותם בתנועה וימנע מהם לבצע פעולות. אחרים אומרים כי תסמינים נוספים הם חולשה, בחילות, כאבי ראש ועוד רשימה ארוכה של פרמטרים. אך כדי לזהות כאבי שרירים בסך הכל יהיה עליכם לאבחן מהיכן מגיע הכאב שמטריד אתכם. כולנו יכולים להרגיש כי הכאב מגיע מתוך השריר ולא מאזורים אחרים בגופנו. האבחנה הסופית תעשה על ידי איש מקצוע בדמות רופא שיאבחן את המצב מקרוב.

מדוע נגרמים כאבי שרירים?

ישנה חשיבות לאבחן את הסיבה שבגללה מופיעים כאבי שרירים בגופנו. עם האבחון המדויק יהיה ניתן גם להעניק לכל אחד מהמטופלים את הטיפול האידיאלי. כאבי שרירים רבים מגיעים לאחר פעילות גופנית מאומצת שהיוותה טראומה לשריר. ככל שתתמידו באותה פעילות, כך השרירים יתרגלו וגם פחות יכאבו. מעבר לכך ישיבה לא נוחה או עמידה עקומה עשויים גם הם להביא לכאבי שרירים. אם כל זה לא מספיק, מכות יבשות או כל חבטה יכולים גם הם להביא לכאבים מהסוג הזה. עליכם להיות תמיד בבקרה, ולנסות להבין מה הסיבה שבגללה השרירים כואבים בהשוואה לבדרך כלל. 

פרסום:

איך מטפלים ביעילות בכאבי שרירים?

מנעד האפשרויות שעומד לרשותכם לטיפול בכאבי שרירים הינו רחב. הדרך הכי טובה לעצור את הכאב באופן מידי תהיה נטילת תרופות משככות כאבים. כיום תוכלו למצוא תרופות המיועדות להתמודדות עם כאבי שרירים. למחלות כמו פיברומיאלגיה חשוב לקבל הכוונה מרופא שימליץ לכם על משככי כאבים עוצמתיים. בו בזמן תוכלו לנוח, ולנסות לתת לשרירים להתאושש מעצמם. יש כאלה שמבצעים תרגילי שונים שמטרתם העיקרית תהיה לעצור את הכאב הטורדני. מה שכן יהיה עליכם לדעת כי בחלק גדול מהמקרים רק ההמתנה תעשה את שלה. ההמתנה שלכם לשיפור במצב היא זאת שתביא אתכם למקום הרצוי מבחינתכם.      

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments