טיפים לבחירת מחשב נייד

כיום, רוב האנשים מחזיקים ברשותם לפחות מחשב נייד אחד. בכדי ליהנות ממחשב נייד איכותי, אשר ישרת אותם בצורה הטובה ביותר ויאפשר להם ליהנות ממנו לאורך זמן, קיימת חשיבות לשים דגש על מספר פרמטרים אשר בכוחם לסייע בבחירת המחשב המתאים ולהלן, מספר טיפים אשר יכולים לסייע במטרה:

הבנת הצרכים והדרישות


בשלב הראשון, קיימת חשיבות גבוהה להבין את השימושים, הצרכים והדרישות מאותו מחשב נייד. כך שאם אתם לדוגמא, סטודנטים לעיצוב או במהלך תואר ראשון במדעי המחשב, הצרכים שלכם מאותו מחשב יהיה לרוב שונים מהצרכים של נניח, ילד בן 10 אשר צריך מחשב לצורך הכנת עבודות ושיעורים. לכן, הבנת מלוא הצרכים והדרישות יהוו כשלב ראשון ומשמעותי בדרך לבחירת מחשב נייד מתאים. דבר נוסף שחשוב לעשות, הוא לתכנן את התקציב אשר יוקצה עבור המטרה – טווח המחירים של מחשבים ניידים הינו רחב במיוחד ולכן, לגובה התקציב ואתו תקצו למטרה, תהיה השפעה רבה על הבחירה.

היכרות עם הקטגוריות השונות


נהוג לחלק את המחשבים הניידים לקטגוריות שונות, כאשר החלוקה מתבצעת בצורה הבאה: מחשבים ניידים המיועדים לשימושים כלליים – טווח המחירים שלהם יכול לנוע בין 1500 שח עד כ-3000 שח. קטגוריה נוספת היא מחשבי נייד פרימיום, אשר יכולים לשמש אנשים אשר עובדים עם המחשב או עבור סטודנטים אשר זקוקים למחשב איכותי, בעל ביצועים טובים במיוחד לצורך הלימודים. אפשרות נוספת היא מחשבים ניידים המיועדיים לגיימרים – מחשבים אלו מצריכים חומרה חזקה במיוחד ולכן, המחיר שלהם גם יהיה גבוה במיוחד (בהשוואה למחשבים המשויכים לקטגוריות אחרות).

דגש על המפרט הטכני

בכדי לבחור במחשב נייד איכותי ומתאים, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על המפרט הטכני ועל התכונות השונות של המחשב.
בין הפרמטרים המרכזיים עליהם חשוב לשים דגש: מעבד – המעבד מהווה כמנוע של המחשב הניד, כאשר בעת שימת דגש על המעבד, חשוב לשים דגש על הדור אליו משתייך המעבד.
זיכרון – גודל הזיכרון של מחשבים ניידים יכול לנוע בין 4 GB ולהגיע גם ליותר מ-16 GB כאשר, בחירת גודל הזיכרון אמורה להתבסס במידה רבה על השימושים עבורם מיועד אותו מחשב נייד.
אחסון – כדאי לבדוק אם במחשב הנבחר ישנו כונן קשיח או כונן SSD – ככלל, כונן SSD נחשב לאיכותי יותר ומתאים למי שחשוב לו ליהנות ממחשב נייד בעל ביצועים טובים.
מסך – גם לגודל המסך תהיה השפעה על הבחירה. ישנו גודל סטנדרטי שהינו 15.6 אינץ’ וישנם גם מסכים מעט גדולים או קטנים יותר.
משקל – כדאי לשים דגש גם על משקל המחשב, פרמטר חשוב בעיקר עבור מי שמתכנן להעביר את המחשב ממקום למקום.
דגש על כל הפרמטרים הללו, יאפשר לבחור במחשב הנייד המתאים ביותר.

פרסום:

מותג


ההמלצה היא לשים דגש גם על המותג אשר עומד מאחורי אותו מחשב נייד, כאשר, ישנם מותגים אשר נחשבים למובילים ובעלי שם בתחום וישנם מותגים פחות מוכרים .
המותג אשר עומד מאחורי אותו מחשב נייד, יכול להעיד במידה רבה על איכותו וטיבו של אותו מחשב נייד, לכן, חשוב לשים דגש משמעותי גם על הנושא הזה בהליך הבחירה.

חוות דעת והמלצות


לפני שרוכשים מחשב נייד, ההמלצה תהיה לשים דגש גם על חוות דעת והמלצות על אותו הדגם – כאשר, ניתן למצוא את החוות דעת בצורה קלה ופשוטה – כותבים בגוגל את השם והדגם של המחשב וניתן יהיה לקבל מידע נרחב אודות אותו מחשב ובין היתר, גם המלצות וחוות דעת על אותו המחשב – מה שיכול לסייע במידה רבה בקבלת ההחלטה.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments