מוזיקה יהודית, פיוטים ופרשת השבוע: הכירו את תחנות הרדיו החרדיות

אם אתם אוהבים מוזיקה יהודית, פיוטים ושיחות על פרשת השבוע – יש לכם מה לחפש בתחנות הרדיו החרדיות.

מקול ברמה ועד קול חי – הרדיו החרדי משגשג מאי פעם, ומציע שפע של תוכניות אקטואליה מהבולטות בישראל, לצד תחנות של מוזיקה ברצף, כשלכל תחנה יש את הז’אנר הבולט שלה: ממוזיקה מזרחית-דתית, דרך מוזיקה חסידית ועד למוזיקה יהודית מגוונת.

מסקר שנערך בשנת 2019, עלה כי 53% מהחרדים מאזינים לתחנות רדיו חרדיות, והנתון לא כולל הרגלי האזנה של מסורתיים ודתיים. על כן, בהחלט ניתן להסיק שמדי יום מאזינים לרדיו החרדי מאות אלפי אנשים שמחפשים את פס הקול היהודי.

באיזה תדר תמצאו את התחנה הערבה ביותר לאוזן שלכם?

פרסום:

רדיו קול ברמה

להאזנה ברדיו טו-נט: קול ברמה.
להאזנה במכשירי רדיו בתדרים 92.1FM\105.7FM\104.3FM.

רדיו קול ברמה הוא תחנת רדיו מובילה במגזר החרדי וניתן להאזין לה בפריסה ארצית בתחנת רדיו ובאינטרנט, למעט באזור הצפון.

היא הוקמה בשנת 2009, היא בעלת אופי חרדי-ספרדי ומשדרת 24 שעות ביממה לאורך כל השבוע למעט שבתות וחגים.

על אף שהתחנה משדרת בעיקר לקהל החרדי, מאזינים לה גם דתיים ומסורתיים. לוח השידורים בתחנה מציג מגוון רחב של תכנים המתאימים לכל גיל ולכל זרם במגזר, והתכנים כולם – מהשירים המושמעים ועד לאייטמים בתוכניות – עוברים ביקורת רוחנית קפדנית של רבנים מקובלים ואישי ציבור המקובלים על דעת הקהל במגזר.

בין המגישים הבולטים ניתן למנות את יקי אדמקר וישראל כהן המגישים בצוותא את התוכנית “שמונה אפס אפס”, והתוכנית “פעמיים הפוך” בהגשת נועם זיגמן ואיציק סודרי.

נוסף על כך, התחנה משדרת מבזקי חדשות בכל שעה עגולה ומהדורת חדשות מרכזית.

רדיו קול פליי

להאזנה ברדיו של טו-נט: קול פליי.
להאזנה במכשירי רדיו בתדר FM107.6.

רדיו קול פליי היא תחנת מוזיקה חרדית השייכת לתחנת הרדיו קול ברמה, והיא חדשה יחסית – החלה לפעול באופן ניסיוני בשנת 2020 ובהמשך באופן קבוע.

גם היא, כמו תחנת-האם, משדרת מוסיקה בעלת אופי חרדי חסידי, לצד מוסיקה יהודית ומוסיקה מזרחית-דתית החל מהשעה 7 בבוקר ועד לשעה 12 בלילה, כמובן ללא שידור בשבתות וחגים.

בין השדרנים בתחנה ניתן למצוא את עמירם בן לולו, גבי כץ, יואל דיקמן, נחום סגל, ישי לפידות ועוד.

כמקובל בחברה החרדית, התחנה נמנעת מלהשמיע שירת נשים. בתקופות האסורות למוסיקה, כדוגמת ספירת העומר ושלושת השבועות, התחנה משדרת שידורים ווקאלים ללא שירה, לצד מוסיקה שקטה.

Toker.fm

להאזנה ברדיו טו-נט: הרדיו של מנחם טוקר.

TOKER.FM היא תחנת מוסיקה אינטרנטית, שמאפשרת האזנה במשך 24 שעות ביממה, למעט בשבתות וחגים, להאזין ללהיטים חסידיים אך לא רק, בסאונד מצוין וברמה גבוהה, וכמיטב המסורת החסידית – גם באווירה שמחה, כשבין השירים ישנו שידור חי וחלוקה של פרסים.

הרדיו מופעל על ידי איש התקשורת החרדי מנחם טוקר, ששידר בעבר בערוץ 7, רדיו קול חי, רדיו גלי ישראל ונחשב לשדרן חרדי מהבולטים בישראל.

Geula.fm

להאזנה ברדיו: גאולה FM.

רדיו גאולה הוקם בשנת 2013 ומתרכז בעיקר – מוסיקה יהודית-חסידית המשודרת ברצף, 24 שעות ביממה למעט שבתות וחגים, ללא דיבורים, ללא התרמות ועם מעט מאוד פרסומות.

סגנון המוסיקה הוא אמנם חסידי, אך המגוון רחב וכולל ניגונים וזמרים, בשירים עתיקים וחדישים שיכולים להתאים לכל הזרמים במגזר.

את התחנה ניתן לשמוע באתר האינטרנט, שמהווה גם אתר חדשות מוסיקה.

רדיו קול חי

להאזנה דרך המחשב או הטלפון: רדיו קול חי.
ניתן להאזין לרדיו קול חי בתדרים: FM93 ו-FM.92.8

תחנת רדיו קול חי היא תחנת רדיו בעלת אופי חרדי, ונחשבת לתחנה המושמעת ביותר במגזר. היא משדרת מירושלים ובני ברק לכל הארץ.

התחנה היא הוותיקה ביותר בישראל והחלה לשדר כבר בשנת 1996. כמו רוב תחנות הרדיו החרדיות, גם תחנת רדיו קול חי משדרת 24 שעות ביממה למעט שבתות בחגים, אך היא אינה מתמקדת רק במוסיקה אלא משלבת תוכניות אקטואליה, מבזקי חדשות בכל שעה עגולה ובידור.

סגנון המוזיקה העיקרי משלב מוזיקה חסידית ומזרחית-חרדית. בין השדרנים הבולטים בתחנה נמנים ידידיה מאיר, מנחם טוקר והרב יצחק פנגר.

כאן מורשת

להאזנה וגישה לאתר דרך רדיו: כאן מורשת ברדיו טו-נט.
התדר הארצי להאזנה הוא AM531

כאן מורשת היא תחנת רדיו השייכת לתאגיד השידור הישראלי והחלה לפעול באמצע שנת 2017. התחנה משדרת בעיקר אקטואליה יהודית וחדשות, כשבין לבין משודרת מוזיקה חסידית.

כמקובל, בימים בהם על פי ההלכה אין לשמוע מוזיקה כלית, התחנה משדרת מוזיקה ווקאלית. תחנת הרדיו כאן מורשת היא תחנת רדיו קלאסית שנותנת משקל בעיקר לשיחות באולפן.

לתחנה תוכניות מיוחדות גם לילדים ונוער, ובכל מוצא”ש מועבר בשידור חי שיעורו של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, מבית כנסת היזדים.

בין השדרנים והמגישים הבולטים בתחנה ניתן למנות את בני טיטלבוים בתוכניתו “הבוקר עם בני טיטלבוים” ואת דב אייכלר בתוכניתו “חמישי – יומן אקטואליה”.

קול חי מיוזיק

את התחנה ניתן לשמוע בתדר FM102.5, באתר האינטרנט של התחנה וברדיו טו-נט: קול חי.

קול חי מיוזיק היא תחנת רדיו השייכת לרדיו קול חי, ובניגוד אליו – היא משדרת מוזיקה בלבד, ללא תוכניות אקטואליה – אך עם הערות השדרנים בין לבין ומקבצי פרסומות.

התחנה החלה לשדר בסוף שנת 2017 וכיום שעות השידור הן בימים א’-ה’ בין השעות 06:00 ועד 22:00.

המוזיקה המשודרת בתחנה היא בעיקר חסידית מכל הסגנונות, אך גם מוזיקה יהודית מקורית ומוזיקה מזרחית-דתית.

בין השדרנים בתחנה: קובי ברומר, אשר גרייבר, אלי פרידמן, ירון בר ועוד.

בניגוד לתחנות רדיו חרדיות המשדרות בעיקר אקטואליה, רבים מהשדרנים ברדיו קול חי מיוזיק עוסקים במוזיקה.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments