טכנולוגיות רפואיות בתחום הציוד ותחום תיירות המרפא במדינות המפרץ

על הפוטנציאל בנושא פיתוח טכנולוגיות רפואיות בתחום הציוד ותחום תיירות המרפא במדינות המפרץ.

מאת: שמואל שי יו”ר פורום העסקים ישראל – איחוד האמירויות.

שמואל שי – יו”ר פורום העסקים ישראל איחוד האמירויות

אנחנו עדים בשנים האחרונות על שינוי מגמתי בכל הנושא של רפואה דיגיטלית, המטרה לבוא ולצמצם עלויות בכל הנושא הרפואי מאחר וידוע לנו שהיום תפעול סביב נושא הרפואה ,הוא מאוד יקר ולפעמים גם כן הוא לא נחוץ. זאת אומרת, אם המטופל מגיע למרפאה רק בגלל שהוא לא הרגיש קצת טוב כרוכה סביבה בהוצאות רבות ולפעמים אין תוצאה. סתם איזשהו משהו רגעי והמטופל לא דרוש לשום טיפול משמעותי ,ולכן הכיוון היום הוא יותר לבוא ולהיכנס לתחום הרפואה הדיגיטלית.

הקורונה יצרה פה תקדים מאוד משמעותי וחדש שבאמת אני חושב אם היא לא הייתה מתרחשת לא היינו מגיעים לזה ,שבעצם היום ממליצים למטופלים ליצור קשר עם הרופא דרך האפליקציה לקבל חוות דעת ראשונית והרופא בכלל זה מכוון את החולה אם לבצע בדיקות או להגיע למרפאה.

פרסום:

נכון שבנושא הרפואי זה כמעט 80% פסיכולוגיה ו 20% רפואה של ממש בייחוד במגזר המבוגר שמחפשים תשומת לב וזה גם ממלא להם את סדר היום, להגיע למרפאה ולדבר עם הרופא ולחכות בתור, אבל מבחינת קופות החולים והמדינה, אלה דברים שעולים להם הרבה מאוד כסף, לתחזק משרדים ,מזכירות ,קבלה ,חשמל ,מיזוג אוויר ,רופאים ,הדברים האלה כרוכים  בהם מאוד הרבה מאוד עלויות וגם הם פוגעים באמת באוכלוסייה שכן זקוקה לטיפול רפואי וליחס.

זה מאוד משפיע ולכן מבחינת עניין נטו לגבי מענה רפואי כל הנושא הזה של רפואה דיגיטלית הוא מאוד משמעותי ובעקבות זה באמת בעצם הנושא של פיתוח ציוד רפואי ,שישרת את הרפואה הדיגיטלית לקבל תאוצה מאוד משמעותית ויצר פתח הזדמנויות גדול.

אם אנחנו מדברים על פיתוח של מעבדות מיוחדות שיכולות לתת היום תשובות  ומענה לחולים, כי היום הטכנולוגיה מאוד התקדמה שבבדיקות דם או שתן או רוק, אפשר לקבל דיאגנוזה מלאה ממה סובל מטופל.

גם מערכות אם אר איי או סי-טי ניידות מאפשרות בעצם לתת פתרונות ואבחונים מאוד מהירים ולכן הנושא הזה של פיתוח טכנולוגי רפואי חדשני ומתקדם הוא מאוד בעל חשיבות והוא יצר דרך חדשה לנושא הזה, עוד דבר שהוא מאוד רווחי בתחום  כל הנושא של תיירות מרפא ,היום בגלל הגלובליזציה והקשר המהיר, כל מטופל יכול לבחור באיזה מדינה לבוא ולעשות טיפול ובאמת משקיעים הרבה מאוד ברופאים טובים במדינה מסוימת ,אפשר ליצור תשתית של תיירות מרפא מאוד רצינית שהיא כוללת גם את השירות הרפואי וגם את נושא השהייה וטיול במדינה וכל דרך להנעים לחולה את השירות שלו היא דבר בעל ערך מאוד משמעותי ,בייחוד שהרבה מאוד חברות ביטוח היום ,מפתחות את כל הנושא הזה ,של ביטוח רפואי וכל המשמעות זה תחומים במיליארדי דולרים עשרות מיליארדי דולרים ,הוא בעל פוטנציאל מאוד גדול ולכן יש לזה דרישה מאוד גדולה.

התשתית של היחסים בין ישראל לאמירויות ומדינות המפרץ יצרו קרקע מאוד פורייה ,לבוא ולפתח בכל מה שקשור בתחום הרפואה הדיגיטלית ,מעבדות  מחקר ,ציוד רפואי טכנולוגיה רפואית, שהם בעצם דברים עתידיים דברים שיכולים באמת להתקיים לאורך שנים רבות, ולכן הרעיון הוא לשיתופי פעולה עסקיים בין חברות ישראליות וחברות אמרתייות או חברות במדינות המפרץ הוא בעל פוטנציאל מאוד גדול ,בייחוד שבעתיד אנחנו מצפים שמדינות אחרות במפרץ יצטרפו להסכם השלום אז יש באמת הפוטנציאל מאוד גדול בכל נושא רפואי.

לכן מאוד מומלץ aבישראל יפעלו ויקימו הרבה מאוד מיזמים בתחומי הרפואה, בתחום הציוד הרפואי, ותהליכים רפואיים קונספציות תיירות מרפא, זה תחום שהוא מאוד חדשני הוא תחום בעל פוטנציאל מאוד גדול ובהחלט מומלץ להקים חממות ומיזמים של פרויקטים רפואיים, שיוכלו למשוך משקיעים ממדינות המפרץ ובעצם לפתח את התחומים האלה/

זה תחום שגם יש לו פוטנציאל לייצוא מאוד גדול אם מקימים אופרציה מאוד רצינית בתחום תיירות מרפא עם הרופאים הכי טובים, עם אמצעי שהיה, אירוח וכל מה שמשתמע בצורה מאוד גבוהה ,זה בהחלט ימשוך מטופלים מהעולם לאותה מדינה ויניב הכנסות מאוד גדולות, בייחוד שמדובר בתהליכים מאוד יקרים.

אנחנו יודעים שזה מגיע לנושא של הבריאות שלנו אנחנו לא חוסכים ונכון יש לזה פוטנציאל מאוד גדול ויש משמעויות הקמות בטוחייות בנושאים האלה שיכולים בעצם להתבצע אפילו בתוך תוכנית במסגרת האפליקציה של רפואה דיגיטלית , בסך הכל הכוונה היא בעצם ולהקים מיזמים ישראלים, שיתנו רעיונות ופתרונות בתחום הרפואה ולשלב שבהם קרנות של פיתוח והשקעה מצד האמירויות.

הנושא כרגע נמצא בהליך של הקמת קרנות השקעה בתחום הרפואה ברמות של 30, 40 מיליארד דולר ומעלה, שבעצם ישקיעו ויפתחו לנושאים רפואיים הנושאים האלה דרושים הרבה זמן בדיקות ואישורים של האקדמיה וגורמים אחרים בעצם לאשר תהליכים רבים נוספים בנושא הזה.

ישראל ידועה כמדינה מבורכת בפתרונות רפואיים וטכנולוגיות רפואיות, גם בתחום התהליכים גם בציוד רפואי ולכן יש לזה משמעות מאוד גדולה ובהחלט הפוטנציאל לעניין גורמים במידות המפרץ הוא בעל משמעות מאוד רצינית, זה עסק לכל דבר זה עסק שהוא רק הולך וגודל ולכן כל מדינה שתשקיע בו בצורה משמעותית היא תגדיל את מעגל העניין באותו מדינה ובאמת תוכל ליצור אינטרס כלכלי בתחום הזה, תוך יצירה של נורמה חדשה בתחום הרפואה

 

פרסום: