יוצאים מהבוץ: מסלולים מומלצים לטיולי ג’יפים בארץ

צפון, דרום או מרכז, לבעלי הג’יפים יש אינסוף אפשרויות לטיולים עוצרי נשימה בארץ הקטנה שלנו. עם בוא העונה הגשומה הארץ נצבעת ירוק וזהו בדיוק הזמן לצאת לטיולי טבע רכובים, עם הילדים או עם החברים ולכן, לפניכם שלושה מסלולים מגוונים לפתוח איתם את החורף

רכבי השטח מאפשרים לרבים להגיע למקומות בטבע שאינם נגישים למטייל הממוצע, וכך הפכו לאחד מבילויי סוף השבוע המועדפים. בנוסף, גם מגפת הקורונה שלחה רבים לתור אחר תחליף לנסיעות לחו”ל, והביאה המון קהלים חדשים לתחום ה-4X4. שועלי שטח ותיקים כבר יודעים להזכיר שלא מדובר במערב פרוע, ושגם בתחום זה, בדומה לנהיגה על הכביש, יש לדאוג לכל הטפסים הרלוונטיים ולביטוחים השונים – רישוי רכב, רישיון, ביטוח חובה, ביטוח מקיף, וכן ציוד עזרה ראשונה וציוד חילוץ.

אחרי שנים שבהן רק יודעי דבר היו עוסקים בפעילות הזו – כיום ישראלים רבים אימצו לליבם את טיולי הג’יפים. זהו כבר אינו מחזה נדיר לראות בסופי שבוע עשרות רכבי 4X4 חוצים הרים ועמקים בכל הארץ – מהצפון הטובל בירוק ועד לדרום המדברי. משפחות שלמות במסלולים ידידותיים למשתמש, או קבוצות אתגריות במסלולי שטח קשוחים.

כעת עם בוא החורף, היערות והשדות פורחים ונצבעים ב-50 גוונים של ירוק, ואפילו המדבר צומח – וזהו הזמן המושלם לצאת לטיול ג’יפים. אי לכך, ריכזנו עבורכם שלושה מסלולים מומלצים לעונה הקרה:

צפון: יער בירייה ונהר הירדן

מסלול שהוא ממתק לעיניים. הנסיעה מתחילה בצומת מחניים, ומשם יש להמשיך בכביש המטפס לשיפולי יער בירייה אשר מספק נופים מרהיבים מכל הצדדים. ממשיכים דרך היער בכביש החוצה אותו לכיוון אגם דלתון – פנינת טבע ייחודית בנוף הישראלי, בה מאגר מים שבו צמחים נדירים.

פרסום:

בסמוך לאגם נמצא יקב דלתון – פינת חמד שבה ניתן לעצור ללגימה מספקת של יין טוב (אם אתם לא הנהג). בהמשך הכביש מגיעה הירידה לנחל דישון, וגם כאן הירוק נמצא בכל מקום. בעונה החורפית נחל דישון הדקיק חוצה את מסלול ה-4X4 כמה פעמים, ולחובבי הז’אנר – מספק כמה שפריצים מרעננים. בסוף הדרך הזו נגיע לנהר הירדן, שם ישנה אפשרות לטבול, לשחות – ואם קר מדי, פשוט לעשות פיקניק ולפתוח פק”ל קפה.

מרכז: סובב נחל פולג

מסלול מפתיע במרכז של המרכז – בין גוש דן ליישובי השרון. יוצאים לדרך ממחלף געש, וממשיכים לכיוון חוות רונית לפי השילוט הנמצא באזור, מדלגים על חוות רונית עצמה וממשיכים בדרך המשובשת. את החלק הזה יש לעבור בזהירות ובאטיות כיוון שהכביש מלא בבורות, ואחרי הכל – לא תרצו להיאלץ לשלוף את פוליסת ביטוח מקיף לרכב שיש לכם.

משם יש להמשיך צפונה ולאחר מרחק קצר עוברים גשר שעובר מעל נחל פולג. בצומת סלולה פונים מזרחה, וכאן ניתקל במראה נפלא של שלוליות חורף יפות מדרום לדרך בה אנו נוסעים – זוהי שמורת בצת נחל פולג. בהמשך ניפגש עם שמורת תל יצחק, ולאחר מכן נפנה שמאלה לכיוון דרך עפר החוצה אינספור עצי אקליפטוס וברוש.

בצומת בוחרים בימינה, לאחר מכן שמאלה, ודרך העפר ממשיכה במקביל לערוץ הנחל. בדרך חולפים על פני בית כלא השרון, ממשיכים לכיוון קריית שלמה, וכך נמצא את עצמנו חוצים שדות מרהיבים. בהמשך הדרכים המתפתלות נגיע שוב לאזור חוות רונית, ומשם ניתן להמשיך הביתה – צפונה או דרומה למרכז.

דרום: סכיני דימונה

מסלול לא שגרתי באזור כל כך יפה, שלא רוצים למצמץ כדי לא לפספס אף רגע. הטיול מבוסס ברכס הרי דימונה, הנמתח עד לאזור ערד וכולל את ההרים כמריר, קדים ודייה – במסלול הטיול המומלץ מטפסים את כמריר ויורדים את קדים.

מתחילים בכניסה למחצבות “נגב מינרליים” ונוסעים לאורך נחל חמר. פונים צפונה לתוך הערוץ, וזוהי למעשה תחילתו של נחל דימונה, חוצים את הנחל, שייתכן שיזרמו בו מים בעונה הרטובה.

נוסעים על תוואי הנחל, בנופים מדבריים שאין להם אח ורע בעולם. בדרך נטפס לנקודת תצפית, נחצה שלוחה סלעית לכיוון הר כמריר, נרד בחזרה לערוץ ונעלה לפסגת הר קדים. משם נרד בחזרה ונתחבר לערוץ נחל קדים, ולבסוף נתחבר שוב לנחל דימונה ונמשיך סרך מזרחה לכיוון נגב מינרלים.

לסיכום, נהיגה בשטח היא פעילות מענגת, מעניינת ומתאימה לכל המשפחה. עם זאת, יש לזכור את הסכנות והאתגרים הכרוכים ביציאה לשטח ברכב 4X4. תמיד מומלץ לצאת בקבוצה, עם ציוד חילוץ מתאים ועם אמצעי תקשורת יעילים. כמו כן, ההמלצות בכתבה זו אינן מהוות תחליף לאמצעי ניווט טכנולוגיים, מפות, סיפורי דרך מקצועיים והדרכה מוסמכת. שתהיה לכולנו נסיעה בטוחה, נעימה וכיפית!

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments