עיצוב ותכנון חדר רחצה: כל מה שרציתם לדעת

מתכננים עבודות שיפוץ או בנייה מן היסוד של חדר הרחצה? המדריך הזה בדיוק בשבילכם

חדר הרחצה הוא לא רק המקום הזה בבית שבו אנחנו דואגים להיגיינה הבסיסית שלנו, אלא המקום שבו אנחנו בדרך כלל מתחילים ומסיימים את היום. אם אתם שוקלים לבצע שיפוץ לחדר קיים או מתכננים אחד חדש, יש מספר דברים שכדאי שתיקחו בחשבון כבר בשלב התכנון המקדים. במדריך שלפניכם תמצאו הכוונה בנוגע לתכנון הפרויקט, דגשים לתכנון אפקטיבי של החלל והמלצות נוספות.

תכנון חכם

בעוד שהתשובה לשאלה “מהו חדר הרחצה היפה ביותר שתוכלו לתכנן?”, מבוססת על טעמכם האישי, לשאלה – “איזה חדר רחצה הוא הטוב ביותר?” יש דווקא תשובה מדויקת – חדר הרחצה הטוב ביותר הוא זה שיהיה נוח ומתאים לשימוש לכל בני הבית, שהעיצוב שלו ימצא חן בעיניכם והכי חשוב, שאיכות העבודה והחומרים יאפשרו לכם ליהנות ממנו שנים רבות. פרויקט שיפוץ או בניית חדר הרחצה הוא לא משימה שמבצעים כלאחר יד והמפתח להצלחתו – הוא חד משמעית תכנון מקדים.

בשלב הראשון עליכם לקבוע מה הסכום שאתם מעמידים לפרויקט, כשהסכום צריך להיות גבוה יותר מהערכת עלויות העבודה. את הערכת העלויות תוכלו לבצע בעזרת סקרי-שוק בין חנויות לכלים סניטריים, ריהוט ואביזרים לחדרי רחצה, קבלנים, אינסטלטורים, מעצבי-פנים, חשמלאים וכל מה ומי שדרוש להגשמת חדר הרחצה המבוקש. להערכה הסופית הוסיפו עוד כ-10% מהסכום לטובת עבודות או תיקונים לא צפויים. כשתבצעו את הסקר, חפשו אחר התייחסות לתקופת האחריות (למוצרים ולעבודה) וקראו ביקורות של לקוחות קודמים. אפרופו אחריות, זכרו לוודא לפני השיפוץ שיש ברשותכם ביטוח דירה עם כיסוי והגנה בכל מקרה של נזק לצד שלישי כמו בעלי המקצוע או שכנים בבניין. על מנת להגן גם על הכלים הסניטריים החדשים, כמו גם חפצים שבירים אחרים כגון זכוכיות, מראות ומשטחי שיש, עליכם לדאוג לכיסוי ״שבר תאונתי״ הניתן לרכישה בצמוד לביטוח מבנה. בעניין זה, נדגיש ונאמר שתמיד מומלץ לקרוא היטב את תנאי הפוליסה שלכם ולוודא שאכן יש לכם את כל הכיסויים הנדרשים לשיפוץ הבית ולמשך כל תקופת העבודה.

מצאתם כמה קבלנים פוטנציאליים לניהול הפרויקט? זה בדיוק הזמן לעשות להם ״ראיון עבודה״ מקדים. הציגו בפניו את התוכנית המבוקשת לחדר הרחצה ועברו אתו על כל פרטיה. נצלו את ההזדמנות לשאול שאלות על בחירת החומרים, על טיב האיטום, כיצד ניתן להתמודד עם אבנית או רטיבות בבחירת ברזים, ובררו שאין סכנה לפיצוץ או דליפה בעקבות העבודות.

פרסום:

חמישה דגשים לתכנון אפקטיבי של חדר הרחצה

  1. אוויר: כדי להימנע מרטיבות והצטברות לחות או עובש בחדרי הרחצה, יש למצוא פתרון אוורור הולם – חלון לקיר חיצוני, סקיילייט לחדרים פנימיים מתחת לגג או לחילופין, תעלת אוורור עם מאוורר חזק בעל יכולת יניקה – יעשו את העבודה.
  2. יחסיות: חפשו את האיזון הנכון בין הכלים הסניטריים והרהיטים שצריכים להיות בחדר הרחצה לבין גודלו, ליצירת חלל מאוזן ומאוורר.
  3. עיצוב: כשאתם בוחרים אריחים, כיורים ורהיטים לחדר הרחצה, מומלץ לבחור בגוונים ודוגמאות שתמשיכו לאהוב במרוצת השנים. העדיפו משטחים חלקים או בעלי צבעים בהירים והשתמשו בפריטי טקסטיל, אביזרים או אריחים מיוחדים שינקדו את הקירות, על מנת להעניק לחלל את האופי המבוקש.
  4. צניעות: את האסלה בחדר הרחצה עדיף למקם מאחורי הדלת או הארון, כדי שלא תהווה את הרושם הראשון בכניסה.
  5. בטיחות: התייעצו עם חשמלאי בנוגע לגופי תאורה מומלצים לשימוש בחדר הרחצה ומיקומן של נקודות חשמל, כדי שאף אחד מבני הבית לא יחושמַל.

ולקינוח: חמש המלצות שלנו לחדר הרחצה המושלם

  • מקלחון, כי הוא חסכוני במקום (ובמים) וקל לניקיון.
  • אסלות תלויות, כי הן יפות, קלות לניקוי ונחשבות לסטנדרט העדכני.
  • אריחי רצפה עם איורים מיוחדים ואריחי קירות לבנים ופשוטים, כי יש שילובים שהם פשוט נכונים.
  • רובה בצבע שאינו לבן ומתאים לאריחים, כי רואים עליה את הלכלוכים.
  • רהיטים ופתרונות אחסון ניידים, כי לפעמים מתחשק לנו לעדכן את סידור הדברים.

ולסיום, טיפ אחרון מאיתנו, חשבו על להציב רמקול קטן במקלחת, כי אין יותר כיף מלהתקלח לצלילי המוסיקה שאתם אוהבים ולשיר בקולי קולות כאילו אף אחד לא שומע.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments