יתרונות שיעורי פילאטיס לאורך זמן

כולנו מכירים את המושג פילאטיס, או לפחות נתקלנו במישהי בדרכה לאימון. בשנים האחרונות חלה מגמת עליה בפופולריות של אימוני הפילאטיס ואפשר להבין גם למה. עקרון השיטה הוא חיזוק הגוף ושיפור היציבה  שתורמת לשיפור שיווי המשקל והתפקוד הכללי של הגוף. פילאטיס יכול להתבצע בכל מקום במידה ויש מזרון נגיש: סטודיו, חוף הים, בבית ויכול להיות גם חלק מפעילויות שכלולות בריטריט יוגה.

פילאטיס- מה זה בעצם?

שיטת האימון פילאטיס החלה להתפרסם כשיטה לשיקום לפני שהפכה לפעילות גופנית וספורטיבית.

ממציא השיטה, בחור גרמני בשם ג’וזף פילאטיס הגיע להישגים יפים מהשיטה שהמציא שנועדה לשיקום חיילים פצועים. מתוך היכרותו עם היוגה המזרחית, הבין פילאטיס את החשיבות של המתיחות והארכת השרירים מבחינה גופנית. מתוך כך, ייסד את הרעיון שצריך לקיים תרגול שיאריך את השרירים ויחזק אותם תוך כדי כך. הארכת השרירים בתרגולים שהלכו ונעשו מגוונים הביאה גם לחיזוק פיזי ויותר מכך – לחיזוק שרירים פנימיים, שרירי הליבה של הגוף.

שיטתו של פילאטיס מחזקת ומאריכה שרירים החיוניים לשיפור היציבה והבאת הגוף לכדי איזון פיזי ומשלבת טכניקות נשימה וריכוז. האימון מחזיר למתעמל שליטה מלאה על גופו ומקנה מודעות חדשה לשרירים. באמצעות חיזוק מרכז הגוף והגמשת שרירים חיוניים, ניתן לחנך מחדש את המערכת המוטורית ובכך לשמור על גוף חזק, מעוצב בריא ומאוזן. כיום, הפילאטיס פופולרי מאוד כאימון ספורטיבי לכל דבר ומשתמשים בה אנשים בריאים לחלוטין.

פרסום:

יתרונות הפילאטיס

לפילאטיס יתרונות רבים הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית:

  1. חיזוק שרירים חלשים והארכת שרירים קצרים.
  2. חינוך מחדש של השרירים ליציבה נכונה והתנהלות תקינה של הגוף.
  3. אימון פילאטיס מתאים לכל רמות הכושר הגופני.
  4. הגדלת טווח תנועה במפרקים ושרירים, התורמת לשיפור איכות החיים.
  5. חיבור מחודש של גוף ונפש, המסייע להפגת מתחים הנלווים לאורח החיים המודרני.
  6. עבודה על שרירי הליבה אשר לא ניתן להגיע אליהם באמצעות שיטות אימון אחרות.

אימון הפילאטיס לאורך זמן משמש כשיטה יעילה ביותר לשיקום וטיפול בכאבים ופציעות באזורים שונים.

פילאטיס כחלק מריטריט יוגה

ריטריט יוגה ומיינדפולנס הוא חוויה מרגיעה ומתקדמת, המשלבת פרקטיקות של יוגה עם סדנאות שונות ומגוונות, במטרה ליצור הרמוניה בין הגוף לנפש. החוויה מאפשרת למשתתפים להתנתק מהמולת היום-יום, להתחבר אל עצמם ברמה עמוקה יותר, ולחוות שחרור פיזי ונפשי. ריטריט יוגה מתרחש בלוקיישנים קסומים ומרגיעים ברחבי הארץ והעולם, המשלימים ומעצימים את התהליך הטיפולי והמחזק.

כחלק מהריטריט יוגה תוכלו למצוא סדנאות לתרגול פילאטיס, סדנאות העצמה, ארוחות בריאות, מדריכים מקצועיים, שיעורי העשרה וטיולי העשרה.

לסיכום

הפילאטיס הפך לאחת מהשיטות הנפוצות ביותר לשיפור הפיזיות והרוחניות של האדם. פילאטיס בשילוב עם ריטריט יוגה משלב בין שני עולמות – פיזי ורוחני. באמצעות יצירת סביבה רגועה ומרגיעה, המתאמן יכול לשפר את בריאותו הפיזית והרוחנית, ולחיות את חייו ברמה גבוהה יותר.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments